Skocz do zawartości
wojtek9300

[Hamulce hydrauliczne] Przedłużanie przewodów hamulca Giant MPH

Rekomendowane odpowiedzi

wojtek9300
Napisano (edytowane)

Witam.

Jestem nowy na forum, bo dopiero zaczynam swoją poważniejszą przygodę z rowerem. Mam GIANT NRS 2 z 2004 roku lub coś około. W rowerku są hamulce hydrauliczne GIANT MPH. Działają bardzo dobrze i nie chcę ich zmieniać. Planuję podwyższyć kierownicę i muszę przedłużyć wężyki od hamulców, zwłaszcza tylny jest dość napięty. W hamulcach są specyficzne końcówki. W serwisach rowerowych nawet nie potrafią ich nazwać :huh:. Na zagranicznych forach spotyka się nazwy "banjo". Na obrazku mój hamulec.

Moje pytanie - jaki zestaw będzie pasować do moich hamulców? Znalazłem zestawy końcówek do SHIMANO i MAGURA np.  takie:

https://allegro.pl/oferta/koncowki-przew-hydraul-magura-shimano-xtr-8834792745

albo takie:

https://allegro.pl/oferta/koncowki-przewodow-hydra-shimano-xtr-2005-2008-9139798868

Czy wciskanie takich końcówek jest bardzo trudne i wymaga specjalnego narzędzia, czy też wystarczy siła rąk, imadło i podstawowe narzędzia majsterkowicza?

W serwisach rowerowych doradzają zmianę hamulców na nowe, ale nie mam ochoty wydawać kilku stów na wymianę czegoś co dobrze działa. 

Pozdrawiam

Wojtek.

 

mph1.jpg

Edytowane przez wojtek9300

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MaxCava
Teraz, wojtek9300 napisał:

Na zagranicznych forach spotyka się nazwy "banjo".

Sprzedam Ci TIP-a. Na Polskich forach tak samo się to nazywa. A serwis to Ty zmień, jak Ci takie bajty sprzedają.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
RafalxM
2 minuty temu, wojtek9300 napisał:

Czy wciskanie takich końcówek jest bardzo trudne i wymaga specjalnego narzędzia

Nie potrzeba żadnej wielkiej siły , ani nic nie wciskasz - na Twoim zdjęciu ta śruba po lewej trzyma banjo a podkładki bo obu stronach banjo to uszczelniają, są też systemy z gumowymi oringami.

Wystarczy tą śrubę odkręcić i odepniesz cały przewód, możesz odkręcić bez zdejmowania klamki/zbiorniczka z kierownicy.

Mniej więcej wygląda to tak jako zestaw wykręcony :

c472c3cd0291c73ce9aef40203660943.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wojtek9300

^^ Właśnie o takie coś chodzi, ale muszę zrobić dłuższy wężyk. Wchodzi więc kwestia założenia banjo na wężyk. Z tego co widziałem na fotkach to banjo wciska się w wężyk z założoną aluminiową opaską i całość zaciska się nakrętką. Do wciskania istnieją specjalne imadełka, jak na fotce poniżej.

banjo imak.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
RafalxM

Nakrętka na przewodzie ściska oliwkę (to złote) , ona pęcznieje i uszczelnia połączenie , w środku jest pin który zapobiega zgniecieniu przewodu i zmniejszenie jego przepływu w środku  -  w zasadzie nie potrzebujesz takich specjalnych narzędzi , wystarczy banjo trzymać w dobrych kombinerkach/ imadle (gładkim/przez jakąś deskę)  a kluczem dokręcić nakrętkę.  W zasadzie jedyne co się przydaje ze 'specjalistycznych' narzędzi to takie 2 żółte klocki, którymi trzymasz przewód żeby nabić  srebrny pin - czasami są w zestawach z przewodem, są przeważnie w zestawach z hamulcami Shimano , ale można sobie poradzić ostatecznie bez tego.

Tutaj wspomniane żółte klocki

cartware_3dpicture_9cE2Z2.jpg

a tutaj masz kilka fotek jak można to montować (zjęcia 4a i 5)

https://www.bikeradar.com/advice/workshop/workshop-how-to-change-a-hydraulic-disc-brake-hose/?image=7&type=gallery&gallery=1&embedded_slideshow=1

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wojtek9300

Wielkie dzięki za odpowiedź. Pozostaje jedynie wątpliwość, czy banjo SHIMANO będzie kompatybilne z moim hamulcem i nic nie będzie ciec.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lawstorant

Jeżeli twoje banjo jest rozkręcane, to możesz go użyć ponownie. Tylko nie wiem gdzie znajdziesz dopasowaną oliwkę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wojtek9300
8 godzin temu, Lawstorant napisał:

Jeżeli twoje banjo jest rozkręcane, to możesz go użyć ponownie. Tylko nie wiem gdzie znajdziesz dopasowaną oliwkę.

No właśnie o to miałem spytać... Najbezpieczniej chyba kupić nowy komplet banjo z oliwką i uszczelkami.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wojtek9300

Dziś zmierzyłem swoje przewody. Mają 6,1-6,2mm średnicy. W sprzedaży wodać tylko 5 albo 5,4mm. O co tu chodzi? Można też kupić same oliwki ale tylko na te mniejsze średnice...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • dieselek
      Przez dieselek
      Witam
      Wysokosc to 172 i ok 74kg wagi. Zastanawiam sie na rowerem crossowym (ewentualnie trekking). Widelki raczej raczej otwarte (pomiedzy 3000-4500PLN).
      Giant Roam 1 https://www.giant-bicycles.com/pl/roam-1-disc-2021
      Giant Roam 0 https://www.giant-bicycles.com/pl/roam-0-disc-2021
      Cube Cross Pro https://www.cube.eu/pl/2020/bikes/tour/cross/cube-cross-pro-iridiumngreen-2020/
      Ewentualnie 
      Cube Touring EXC https://www.cube.eu/pl/2021/bikes/city-tour/on-road/touring/cube-touring-exc-iridiumnwhite/
      Przewiduje jazde w duzej czesci po asfalcie oraz z częściową jazdą po drogach leśnych.
      Na ten moment sklaniam sie głownie do Roam 1, zastanawiam się czy jest sens doplacac do Roam 0 czy tez Cube Cross Pro.
      Moze jakies inne sugestie. 
      Kolejne pytanie, ma ktos doswiadczenie z zakupami w roweru w Black Friday? Mozna liczyc na ciekawe oferty?
      Pozdrawiam.
       
    • Norbigwgw
      Przez Norbigwgw
      Dzień dobry
      Dostałem stary rower (z naklejki GIANT), którego używam do dojazdów do pracy (~15min) i mam zamiar jeździć cały rok (zima/deszcz/etc.).
      Stan ramy jest chyba całkiem ok - szukałem ognisk rdzy i jakichś poważniejszych problemów, ale raczej prócz wieku to wszystko wygląda ok.
      Natomiast cała reszta jest niezbyt przyjemna w użytkowaniu. Zanim zainwestuje w coś lepszego to chciałbym spróbować przerobić ten rower na najprostszy sposób z możliwych, czyli singlespeeda. Chciałbym kupić wszystkie potrzebne części online. I tutaj pojawiają się pytania, czego potrzebuję i co będzie pasować do tego sprzętu.
      Zrobiłem małą listę potrzebnych części i narzędzi, poprawcie mnie proszę jeśli się mylę.
      Klucz do korby, spinka do łańcucha - mam
      Wolnobieg jednorzędowy - czy będzie pasował każdy?
      Bacik do odkręcenia wolnobiegu
      Korba - też nie wiem co będzie pasować
      Suport - zastanawiam się czy muszę kupować nowy? Prawdopodobnie by się przydał przy okazji wymiany korby, ale jaki wybrać?
      Manetki do hamulców + linki i pancerze
      Łańcuch - chciałbym jakiś grubszy (jak do bmx?) żeby zapobiec spadaniu, ale czy wtedy nie muszę wybrać dopasowanej korby i wolnobiegu?
      Opony dużo cieńsze niż aktualne, ale jednak mają być na cały sezon + nawierzchnia jest bardzo "lasopodobna".
      Jeśli macie jakiekolwiek pytania to proszę o komentarze, odpowiem jak najszybciej. Mogę oczywiście dosłać więcej zdjęć.
      Za każdą pomoc mocno dziekuję!
      Pozdrawiam
      Norbert
       
       




    • MD11
      Przez MD11
      Przymierzam się do zakupu roweru na takich kołach: https://www.giant-bicycles.com/int/cxr-2-2021.
      Mają karbonowe obręcze o wysokości 35mm w technologii hookless i fabrycznie miałyby zamontowane opony w systemie bezdętkowym.

      1. Co sądzicie o tych kołach?
      Pewnie ciężko coś konkretnego o nich napisać, bo z tego co się orientuję zostały wprowadzone do sprzedaży w tym roku, ale może mają jakieś widoczne na pierwszy rzut oka minusy lub mieliście doświadczenia z innymi karbonowymi kołami od Gianta?

      2. Zastanawiam się co oznacza dla mnie technologia hookless, bo spotkałem się z opinią, że to jest dobre tylko dla producenta, ponieważ obniża koszty produkcji i podobno takie obręcze są niebezpieczne przy wyższych ciśnieniach, bo jest ryzyko, że opona wyskoczy z obręczy. Nawet nie chcę myśleć czym mogłoby się to dla mnie skończyć w trakcie pokonywania zakrętu na asfaltowej drodze w górach (nie będzie to główne zastosowanie tego roweru, ale zakładam, że gdyby taki wyjazd mi się trafił, to zabrałbym na niego ten rower).

      Używałbym ich z oponami o szerokości 40mm, które mają maksymalne ciśnienie 5 bar / 75 psi.
      Czy 5 barów to jeszcze bezpieczna wartość przy takich obręczach? Widzę, że Schwalbe zaleca 4 bar, tylko czy taka opona będzie wystarczająco twarda przy takim ciśnieniu, żeby jeździć po szutrze i asfalcie z w miarę niskimi oporami toczenia?
      Czy do takich kół można w ogóle zakładać dętki?
      Rozumiem, że stożek przy dętkach to nie problem - widzę, że mają np. wentyle 42 mm, więc przy stożku 35 mm powinno chyba wystarczyć?
      Czy do takich obręczy powinna pasować większość opon, np. Schwalbe G-One? Czy będę musiał kupować ich konkretny rodzaj (widzę, że są różne rodzaje TLE - np. snakeskin, microskin)?

      Schwalbe pisze tak: "there are also state-of-the-art MTB carbon rims without crotchets on the market". Zastanawiam się, czy te obręcze są state-of-the-art gravelowymi obręczami, czy będę miał z nimi same problemy...
    • saldiam
      Przez saldiam
      Poszukuję manetki sztycy regulowanej wersja "pionowa", 2x/3x , czyli pasująca do manetki przedniej przerzutki. Najchętniej Giant, ale inna pasująca też będzie ok.
      Moja sztyca to GIANT Contact Switch 30.9mm 150.
      Często sprzedawane są w obydwie w komplecie. Może komuś zalega w szufladzie...
    • matteus8
      Przez matteus8
      Sprzedam rower Giant Anyroad 1 GE rocznik 2018, rozmiar XL, kupiony w sierpniu 2018 r. z krajowej dystrybucji, w salonie rowerowym w Lesznie.
      Rama zarejestrowana na stronie producenta.
      Rower jest w specyfikacji fabrycznej: https://www.giant-bicycles.com/pl/anyroad-1--ge--2018
      Napęd 2x10 pełna Tiagra 4700.
      Opony Schwalbe CX Comp 700x30c.
      Niewątpliwym atutem tego modelu Giant'a jest widelec i sztyca podsiodłowa z kompozytu węglowego, które świetnie tłumią drgania.
      Przebieg niecałe 3000 km, serwisowany na bieżąco, osprzęt działa bez zarzutu, rower w pełni sprawny i gotowy do jazdy. Niewielkie rysy na prawym ramieniu korby, poza tym stan roweru oceniam na bardzo dobry.
      Rama oklejona w kilku miejscach folią ochronną.
      Rower sprzedaję BEZ pedałów spd, widocznej torby na górnej rurze, torby podsiodłowej wraz z uchwytem oraz bez oświetlenia.
      Cena: 3.500,00 zł
      Link do zdjęć https://photos.app.goo.gl/JpkTWCUhJySPULk1A
       
×