Skocz do zawartości

[hamulce] Większe tarcze czy lepsze hamulce.


AtsonEQ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam przeszukiwałem forum i niestety nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Mianowicie,czy lepiej dopłacić do Deore BR-M6000 i jeździć na tarczach 160, czy lepiej kupić Alivio BR-MT400 lub SRAM Level i jeździć na tarczach 180. A może macie jakieś inne propozycje w cenie 400-600 zł?? Dodam, że aktualnie jeżdże na mechanicznych Hayes mx-5 i wymiana jest konieczna bo hamulce są już zniszczone i nie czuję się na nich bezpiecznie. Nie zapuszczam się w ekstremalne tereny, lecz czasem lubię pojeździć po lesie. Nie ważę też za dużo ok 80kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież różnica w cenie między większymi tarczami to ile, 10 zł? Tylko jak chcesz większe niż masz, to jeszcze adapter musi pasować.

Zawsze lepiej mieć lepsze hamulce, tarcze są znacznie tańsze i łatwiej wymienić. No i to jest element eksploatacyjny jak klocki, a hamulce działają latami. Możesz też kupić różne hamulce przód/tył, sam tak mam. Przód jest najważniejszy, bo tym się hamuje tak naprawdę i tam musi być mocniejszy, ewentualnie większa tarcza.

W takiej sytuacji na przód np SLX, a na tył to po prawdzie wszystko jedno. Teraz mam z przodu Magure MT5 i to jest rewelacja, a z tyłu SLX. Przez chwilę miałem na tyle najtańsze Shimanowskie coś serii 3xx. Po zmianie tylnego zacisku na SLX różnica wcale nie jest jakaś spektakularna, a wiem jak ten hamulec działa z przodu i to naprawdę jest dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, kipcior napisał:

Przecież różnica w cenie między większymi tarczami to ile, 10 zł? Tylko jak chcesz większe niż masz, to jeszcze adapter musi pasować.

Zawsze lepiej mieć lepsze hamulce, tarcze są znacznie tańsze i łatwiej wymienić. No i to jest element eksploatacyjny jak klocki, a hamulce działają latami. Możesz też kupić różne hamulce przód/tył, sam tak mam.

Tak zgadzam się, że tarcze to pare złoty, ale w moim przypadku dochodzi jeszcze adapter w przypadku większej tarczy, a to jest kolejne 30 zł. Czyli za przód/tył robi sie 40 , a adaptery bywaja droższe chyba, że ja poprostu źle ich szukam. Ale w sumie wymiana tarcz na wieksze to mniejszy koszt niż droższe hamulce. 

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. 

6 godzin temu, MikeSkywalker napisał:

M6000 + RT66 180mm, to jest dobry zestaw. Akurat mieści się w 600zł. 

Tylko, czy jest sens abym ładował cały możliwy budżet czy nie  lepiej kupić np te sram level albo MT-400? W sensie no wiem, że to na lata, ale czy te hamulce, które obok wymieniłem są zauważalnie gorsze w przypadku jazdy po lasach, ale też nie jakiś ekstremalnych szlakach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej opłacalną opcją, moim zdaniem, jest M6000 na przód, tarcza 160 ta co jest, chyba że trzeba zmienić na nową (180/160=1.125, czyli 12,5 % więcej, ale przy 80kg to nie powinien być problem, a na tyle albo na razie zostaje stare mx5, albo kupujesz tanie shimano jak te mt 400. Plusy M6000 to łatwość hamowania 1. palcem, i ogólnie inna konstrukcja na plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co kto lubi - ja nie wyobrażam sobie mieć miksu hydraulik+mechanik, albo różnych klamek na kierownicy :) 

Godzinę temu, AtsonEQ napisał:

ale czy te hamulce, które obok wymieniłem są zauważalnie gorsze w przypadku jazdy po lasach, ale też nie jakiś ekstremalnych szlakach

Nie wiem jak wypada na tle Shimano Level bo nie miałem z nimi większej styczności, ale w Shimano przeskok następuje właśnie pomiędzy MT400 a M6000. Inny typ klocków, inne pasujące do nich tarcze, no i sam hamulec skuteczniejszy. MT400 nie jest zły, i pewnie by wystarczył w zestawie z RT56, ale niestety nie wiem co dla Ciebie znaczy zauważalnie gorsze. 

Z drugiej strony, przesiadając się z mechaników nawet na MT400 już odczujesz bardzo dużą różnicę. I tarcze możesz zostawić te co masz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Blueforce napisał:

Najbardziej opłacalną opcją, moim zdaniem, jest M6000 na przód, tarcza 160 ta co jest, chyba że trzeba zmienić na nową (180/160=1.125, czyli 12,5 % więcej, ale przy 80kg to nie powinien być problem, a na tyle albo na razie zostaje stare mx5, albo kupujesz tanie shimano jak te mt 400. Plusy M6000 to łatwość hamowania 1. palcem, i ogólnie inna konstrukcja na plus.

Dzięki myślę, że pomysł z wymianą przedniego i tylnego za jakiś czas to dobry pomysł, przemyśle i bardzo dzięki za odpowiedź. Jeszcze jedna sprawa czy po skróceniu przewodu należy odpowietrzyć hamulec lub dolać płynu?

2 godziny temu, MikeSkywalker napisał:

Co kto lubi - ja nie wyobrażam sobie mieć miksu hydraulik+mechanik, albo różnych klamek na kierownicy :) 

Nie wiem jak wypada na tle Shimano Level bo nie miałem z nimi większej styczności, ale w Shimano przeskok następuje właśnie pomiędzy MT400 a M6000. Inny typ klocków, inne pasujące do nich tarcze, no i sam hamulec skuteczniejszy. MT400 nie jest zły, i pewnie by wystarczył w zestawie z RT56, ale niestety nie wiem co dla Ciebie znaczy zauważalnie gorsze. 

Z drugiej strony, przesiadając się z mechaników nawet na MT400 już odczujesz bardzo dużą różnicę. I tarcze możesz zostawić te co masz. 

Blueforce podsunął mi dobry pomysł aby najpierw wymienić przedni hamulec i z czasem dokupić tylny, bo mój aktualny tylny działa dosyć sprawnie tylko przedni jest do wymiany. A skoro mówisz, że następuje przeskok to myślę że dobrym pomysłem będzie właśnie rozłożyć to w czasie. Również dzięki odpowiedź, o sramy dopytam ewentualnie w innym poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, MikeSkywalker napisał:

Jak się skróci przewód nieumiejętnie to trzeba odpowietrzyć :P

Ale jak się to zrobi ostrożnie i zgodnie ze sztuką to nie trzeba. 

Tak czy inaczej dobry pomysł z wymianą póki co jednego hamulca. Warto dorzucić też dobra tarczę - poprawa hamowania będzie jeszcze większa. 

 

Dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...