Skocz do zawartości

[10 290g] Giant XTC NRS Team


Punkxtr

Rekomendowane odpowiedzi

Bottle Cage: (Koszyk na bidon) Tune Linksträger: 21 g

Brake (Front): (Hamulec przedni) Shimano XTR BR-M951 tuned (tytanowe sprężyny, trzpienie, nakrętki, aluminiowe podkładki): 171 g
Brake (Rear): (Hamulec tylny) Shimano XTR BR-M951 tuned (tytanowe sprężyny, trzpienie, nakrętki, aluminiowe podkładki): 169 g
Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) Shimano XTR BL-M950 tuned (tytanowe śruby): 166 g
Cables: (Pancerze i linki) Nokon Slim Line + Power Cordz, Yumeya, Acros A-GE: 92 g
Cassette: (Kaseta) Shimano XTR CS-M970 11-34 tuned (pająk Yumeya): 236 g
Chain: (Łańuch) KMC X11 SL DLC: 232 g
Crankset: (Korby) Shimano XTR FC-M970 tuned (tytanowa zębatka Carbon-Ti 22T): 685 g, środek suportu Shimano XTR SM-BB93: 73 g
Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Acros A-GE: 78 g
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XTR RD-M952 tuned (alu kółka Acor, aluminiowe śruby i baryłka, tytanowa śruba mocująca): 205 g
Fork: (Widelec) Rock Shox SID Team '08 tuned (tytanowe piwoty, golenie górne z węglową koroną, wyjęty górny tłumik i zastąpiony nakrętką Shift-Up, górny korek powietrza od wersji '20): 1342 g
Rear Shock: (Damper) Rock Shox SID Dual Air '98 tuned (zmienione elementy zewnętrzne z kilku modeli SIDów dla zbicia masy): 248 g
Frame: (Rama) Giant XTC NRS Team '00 tuned (tytanowe piwoty i śruby): 2203 g
Grips: (Gripy) ESI Grips Racer's Edge: 51 g
Handlebar: (Kierownica) Tune Turnstange Flatbar 2.0: 123 g
Headset: (Stery) Ritchey Superlogic ZS44: 77 g
Pedals: (Pedały) Ritchey WCS XC: 297 g
Seat: (Siodło) Tune Komm-Vor bicolor: 97 g
Seatpost: (Sztyca) FRM ST-M10 XL Ti: 192 g
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) FRM SC-32 tuned (tytanowa śruba Yumeya): 11 g
Shifters: (Manetki) Shimano XTR Sl-M952 tuned (aluminiowe śruby i pokrętło): 117 g, Acros A-GE: 62 g
Skewers: (Zaciski kół) New Ultimate titanium: 43 g
Spacers: (Podkładki pod mostek) Soul Kozak 15 mm: 4 g
Starnut: (Gwiazdka) Tune Xpanda: 7 g
Stem: (Mostek) Tune Geiles Teil 4.0: 119 g
Tire (Front): (Opona przednia) Vittoria Barzo Graphene 2.0 26x2.2”: 653 g
Tire (Rear): (Opona tylna) Vittoria Barzo Graphene 2.0 26x2.2”: 667 g
Top Cap: (Top cap) Tune-Cap: 4g

Wheel Front: (Koło przednie) 677 g
-Hub: (Piasta) Tune MIG: 74 g
-Rim: (Obręcz) Mavic XC717 Ceramic: 407 g
-Spokes: (Szprychy) DT Revolution: 133 g
-Nipples: (Nyple) DT Torx: 9 g
-Rim tape: (Opaska) Eclipse Tubeless Ready: 21 g

Wheel Rear: (Koło tylne) 747 g
-Hub: (Piasta) Tune MAG: 178 g
-Rim: (Obręcz) Mavic XC717 Ceramic: 412 g
-Spokes: (Szprychy) DT Revolution: 126 g
-Nipples: (Nyple) DT Torx: 9 g
-Rim tape: (Opaska) Eclipse Tubeless Ready: 22 g

Misc: (Inne) wentyle Tune, uszczelniacz do opon, magnes na szprychę Tune Pulsar, czujniki Polar, powietrze w oponach, olej mineralny w pancerzach przerzutki przedniej, Tiso P-Pue, Avid Rollamajig

Giant XTC NRS Team zbudowany przeze mnie dla mojej Dziewczyny. Rama ma już 20 lat, a jest fabrycznie nowa - wymagało to szukania elementów składowych po całym świecie (Polska, Włochy, Wlk. Brytania, USA). Sprzęt posiada kilka ciekawostek z epoki oraz nowsze części jak amortyzator przedni czy korba. 

Jest bardzo blisko ideału, który chciałbym osiągnąć. Pozostało tylko znalezienie nowej, czerwonej korby Tune Fast Foot oraz zestawu manetki i przerzutki tylnej Acros A-GE oraz kupno kompletu hamulców Extralite. Dlaczego rower na kołach 26", a nie coś współczesnego? Cóż, sprzęt z tamtych lat to masa wspomnień i tylko on daje Ani i mnie maksymalną przyjemność z jazdy oraz... oglądania go ;-)

Więcej zdjęć i szeroki opis całości: http://serwisbajka.pl/giant-xtc-nrs-team/

DSC6321-%E2%80%94-kopia.jpg

DSC6326.jpg

DSC6338.jpg

DSC6379.jpg

DSC6375.jpg

  • +1 pomógł 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie skończyłem czytać na stronie, boś mi się na FB wyświetlił. Szacun, że chciało Ci się tego wszystkiego szukać, dorabiać, przerabiać...

Ciekawi mnie, jak ten napęd chodzi pożeniony z łańcuchem 11rz - nie ma problemów?
Następnym razem może będę jechał w tą samą stronę, co Wy, to będę miał czas się dokładniej przyjrzeć, bo ostatnio tylko się mijaliśmy jadąc w przeciwnych kierunkach. :D

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc, w pewnym momencie miałem szczerze dość. Szukasz czegoś miesiącami, składasz wreszcie do kupy i okazuje się, że coś jest do poprawy, coś nie działa. Tak było ze wspomnianym Nokonem w przerzutce tylnej. Byłem na to przygotowany, że może być problematyczny ale jednak człowiek siedział, smarował każdy cholerny koralik i nawlekał oraz mozolnie dobierał długość każdego odcinka. Takich sytuacji było sporo, a kwestia ogarnięcia przedniej przerzutki to naprawdę droga przez mękę.

Samo znalezienie kogoś, kto podejmie się idealnego wykonania pojedynczych części to niemalże mission impossible. To samo z anodowaniem. Więcej czasu straciłem chyba na maile i telefony w poszukiwaniu fachowców niż zajęła mi sama budowa ;-)

Napęd działa bdb - sam jeżdżę na łańcuchu 11 rzędowym i kasecie 9. Ale to maks, 12 już nie pójdzie ;-)

Edytowane przez Punkxtr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie tylko to - także amortyzator przedni czy korba. Nigdy nie byłem zwolennikiem trzymania się epok czy wręcz katalogów jeśli wszystko do siebie pasuje wizualnie i technicznie. 
Bo jaki ma to sens - przednie przerzutki XTR z szarej serii były kiepskie i ciężkie lub pasowały tylko do zębatek 24/34/46T w przypadku fajnego Top Swinga. Tylnego szaraka wywalę bez żalu jak upoluję drugiego Acrosa. Nawet gdyby wisiał na ścianie nie byłoby czego podziwiać, bo te części widuje się co chwilę także dziś. 

De facto siodło, wsporniki, kiera, kaseta, łańcuch, gripy, opony - nic nie pasowałoby do epoki ;-) Największy problem tych rowerów to składanie pod szablon - szary XTR i zielone Micheliny. Oczywiście można tylko na dzisiejsze standardy niektóre rzeczy powiedzmy, że działają co najmniej niezadowalająco. To rower użytkowy - do codziennych treningów i wyścigów. 

Osobiście najbardziej razi mnie korba (choć już mi się opatrzyła) - jak tylko upoluję czerwoną Tune to ta pójdzie do wywałki. No i amortyzator przedni - sam widziałbym tu SIDa z goleniami 28 mm tylko co z tego, skoro ta wersja działa bez porównania lepiej ;-) Misz masz na pewno jest ale ja uważam, że z zachowaniem dobrego smaku (w tamtych latach rowery były bardzo kolorowe, często niemal przerysowane stąd mnogość barw) i co najważniejsze dobrego działania. 

Edytowane przez Punkxtr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajny. Ta rama to od lat za mną chodzi. @Punkxtr mam pytanie. Szczęka hamulca br-m950. Ta śrubeczka krótka, mala na imbus bodaj 2mm, która to blokuje bolec pantografu. Wyrobiła się i jakoś muszę ją odkręcić. Nie bardzo mam pomysł jak, może jakiś mały wybijak, wykrętak,  itp. W każdym razie jak już wykręcę to będę potrzebował nowej. Skąd taką wziąć? Jakiś pomysł ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Wiha robi fajne wykrętaki - są to po prostu powiększone imbusy, ale niestety nie w tym rozmiarze - sprawdziłem u siebie. Jeśli nigdy nie odkręcałeś tej śrubki to może być problem, bo to połączenie aluminium i stali, w dodatku skręcone na Loctite. Nie wiem czy wykrętak ją złapie, bo sama śrubka jest bardzo krótka i może nie udać się jej rozwiercić wystarczająco głęboko. Niemniej spróbowałbym tego właśnie sposobu. Gdybym poszukał u siebie to może znajdę (ale bez obietnicy powodzenia) oryginalną śrubkę, mogę Ci ją dać w razie potrzeby. Kiedyś wymieniałem je na tytanowe u siebie ;-)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręcałem ją raz ( pierwsze, częściowo udane kasowanie luzów pantografu - podkładka ) i musiałem zbyt mocno dokręcić lub w ostatnim momencie lekko przekręciłem imbus i w efekcie teraz już lipa. Próby odkręcenia tylko pogorszyły sprawę. Dam znać jak uda mi się odkręcić ;) chętnie wtedy się do Ciebie uśmiechnę  na priv ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Niesamowity projekt. Co za dbałość o szczegóły ! Wow. Z prawdziwą przyjemnością poczytałem na podlinkowanym blogu o wszelkich technicznych smaczkach. Koniecznie daj znać, jak poczynisz planowane zmiany w setupie.

PS. @Punkxtr masz może jakiś "kolegów" na śląsku B) , tj. mam oczywiście na myśli jakiś magików (serwisy rowerowe), które z podobną atencją i pasją podchodzą do swojej pracy ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! Szkoda, że to zawieszenie przestało być rozwijane; było świetne do XC i wyprzedziło swą epokę. Oczywiście wady również są, np. notoryczne trzeszczenie.
Na Śląsku nie mam znajomych ale na pewno nie brakuje tam pasjonatów :-)

Edytowane przez Punkxtr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...