Skocz do zawartości

[naped] Czy korba 2x10 zadzaiala z kaseta 11s


kamilloo

Rekomendowane odpowiedzi

Nie bardzo. Jeśli założysz korbę 3s lub 2s non-boost do ramy boost, może być i najprawdopodobniej będzie problem z linią łańcucha i z przednią przerzutką. W sumie boost to niby małe przesunięcie o 3 milimetry, ale jeśli używasz przedniej przerzutki to lepiej, żeby cię nie denerwowała (nie ocierała i dobrze przerzucała). W ostatnich latach zasada jest jedna: przednia przerzutka, żeby miała sens, musi być dopasowana i do korby i do ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że masz samą ramę i składasz na niej rower? Sprawdź koniecznie, czy ta rama ma możliwość montażu przedniej przerzutki? Na stronie cube nie mogę wyczytać to widzę cały rower z napędem 1x12. Sprawdź, czy są np. jakieś przelotki albo czy w dolnej rurze głównego trójkąta jest otwór do linki dla przerzutki przedniej typu side swing. Może się okazać, że nie zamontujesz przedrzutki i wtedy zostajesz z jednorzędową korbą i napędem 1xXX. Może ktoś z forum podpowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz mocowanie przerzutki do ramy w systemie Direct Mount (DM). Super. Jeśli dolna rura głównego trójkąta ma gdzieś na górze w okolicy pŕzedniej przerzutki dobrze widoczną dziurkę do prowadzenia linki przerzutki, to do tej korby Alivio montujesz  przednią Alivio FD M4020 2x9 side swing DM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta przerzutka SLX nie zadziała dobrze z tą korbą Alivio, bo ma mniejszą pojemność (10T) niż korba. Ona jest do korby o blatach 36-26.  Korba Alivio, którą chcesz, ma blaty 36-22 i wymaga przerzutki o pojemności 14T, czyli albo tej Alivio, albo Deore  z grupy M610, gdzie też są korby 36-22.

Wydaje mi się, że składasz i nie masz jeszcze napędu ale za to dobrą ramę (karbonową, o ile się nie mylę). Więc posłuchaj: jeśli chcesz mieć przednią przerzutkę, poważnie zastanów się nad nowym Deore M6000 2x10.

Mówisz o 2x11, ale 11 z tyłu przy korbie dwurzędowej nie da Ci wiele więcej co do stopniowania, za to nieco więcej  do wagi i sporo więcej do kosztów (ceny kaset 11s). Ja wziąłbym do tej ramy, bez kombinacji:

Korba: deore M6000 b2 z tarczami 36/26 i do tego suport pressfit, bo taką masz ramę

Przerzutka przód: deore M6000  side swing DM

Przerzutka tył: deore M6000

Kaseta: deore 10s 11-42

Łańcuch 10s jaki chcesz, polecam KMC X10

Manetki: mogą być deore m6000, bo są dobre, dość szybkie i precyzyjne. Jeśli chcesz wejść na wyższy poziom, to poszukaj manetek deore XT 2x10, na obejmę, bo są jeszcze lepsze i akurat tu warto dopłacić. Manetki (obojętnie czy Deore, czy Deore XT) powinny być moim zdaniem na obejmę, bo wszelakie I-SPEC (a,b, II) TO ZUOOO. Może i ładnie wyglądają, ale to jest niekompatybilne między sobą (klamka hamulca z manetką et vice versa)

Taki nowoczesny napęd 2x10, mimo, że nie jeździ na nim elita MTB, bo tam modne jest 1x12 (to nic złego), ma wszystko, czego potrzeba aby jeździć na co dzień i aby się poważnie ścigać, a przy tym nie wydawać przesadnie dużo na kasety i łańcuchy. Ma wystarczająco dużo twardych i miękkich przełożeń, więc pojedziesz szybko po asfalcie ale i na każdą górkę wyjedziesz.

Do tego umożliwia sensowną zabawę z 1x10, bo jak zapragniesz jazdy bez przedniej przerzutki, to ją demontujesz, przednią manetkę tak samo, z korby wywalasz młynek a zamiast tarczy 36 montujesz sobie tarczę NarrowWide np. 34T, śmigasz i się cieszysz. Ponadto jest duża szansa, że tylna przerzutka M6000 ogarnie kasety 10s o rozpiętości 11-46, a to już całkiem nieźle wjedzie pod górę.

Potem rozejrzałbym się za dobrym (niekoniecznie drogim) amortyzatorem i solidnymi kołami (odpowiednio szerokie obręcze i trwałe piasty) oraz za dobrze dobraną, wygodną kierownicą z odpowiednim mostkiem, no i oczywiście za sztycą i siodłem. Nie hamowałbym nogami, więc za hamulcami też.

Pamiętaj, że rama i amortyzator to baza roweru. Koła też są ważne. Napęd to kwestia czwartorzędna. Osobiście nie wstydziłbym się założyć moich propozycji do  hardtaila typu na przykład Epic z widelcem jakimś kosmicznym Fox z kashimą i z  karbonowymi kołami roval. 

Rozpisałem się, bo właśnie rozliczyłem PITa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wiec wnioskuje, ze PIT  "dobrze sie rozliczyl :) " 

Dzieki za naprawde duzo przydatnych informacji. Widac, ze wiesz o co chodzi w tej grze :) Ja tez nie jestem do konca zielony, mialem juz kilka fajnych rowerow, ale jesli chodzi o szczegoly to wiedza nie grzesze :)  Wiec proponujesz 2x10? Szczerze powiedziawszy chcialem to 11s bo lepiej wyglada heh, ale moze faktycznie warto pomyslec o tym co proponujesz.

Jeszcze raz dzieki za informacje 

P.S  jak czegos nie bede wiedzial, znow napisze!:)

POZDRO!

 

Jak juz tak sie rozpisalismy, to mam jeczcze jedna sprawe, powiedz mi czy dobrze zrozumialem : Tylnia przerzutka oraz kaseta nie musi byc Boost (nawet chyba takich nie ma),

poniewaz boost jest automatycznym poszerzeniem piasty (148mm) , pod system Boost musi byc tylko przednia przerzutka oraz korba. Zgadza sie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Przerzutek tył i kaset nie ma boost. Są tylko korby i przednie przerzutki boost.

Napisałeś, że poszedłbyś w napęd 11s bo lepiej wygląda. Jeśli mialbym wyłożyć kasę na napęd 11s to wolałbym w sumie niewiele dołożyć i przejść na 12s, zwłaszcza że jak składasz rower od zera to masz wybór pod jaki system kupisz koła (bębenek XD, Microspline lub klasyczny Shimano).

Patrząc na to co dzieje się na rynku fajnych części pod bębenek klasyczny będzie z każdym rokiem mniej i tu powinna zaćwiecić się lampka, że skoro składam od zera to może zrobię to przyszłościowo.

W większości współczesnych piast da się zmienić bębenek na inny system w przyszłości, przynajmniej jeśli chodzi o popolarnych producentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, bogus92 napisał:

Jeśli mialbym wyłożyć kasę na napęd 11s to wolałbym w sumie niewiele dołożyć i przejść na 12s

Racja. Oczywiście napęd 1x12, do wyboru Sram lub Shimano. A jeśli chcesz jednak przednią przerzutkę, to najrozsądniej napęd 2x10.

19 minut temu, bogus92 napisał:

fajnych części pod bębenek klasyczny będzie z każdym rokiem mniej

Tutaj nie obawiałbym się zbytnio, chyba, że chce się zakładać kasety top of the tops z najmniejszą koronką 10s. Wtedy bębenek Sram XD lub shimano MicroSpline jest uzasadniony.

Kaseta i łańcuch to rzecz tymczasowa, zużywa się jak wszystko i trzeba wymieniać, ergo płacić. Kaset 10s, niedrogich i dobrej jakości klasy Deore nigdy nie zabraknie, podobnie jak nie brakuje przyzwoitych kaset 9s, które już umarło według niektórych. Jeśli chcesz 12s na klasycznym shimano, ecce kaseta sram NX 11-50.

4 minuty temu, kamilloo napisał:

A co powiesz o roznicy napedu 2x11 i 2x10? Sa jakies konkretne roznice, czy raczej znikome? 

Troszkę lepsze stopniowanie, czyli bardziej równomiernie kręcisz i utrzymujesz kadencję, bo masz jedną koronkę więcej. Poszczególne koronki mają tak dobrane liczby zębów, że kiedy zmieniasz biegi, nie ma "efektu turbodziury", płynniej kręcisz, łatwiej dobierasz przełożenie do terenu. Ale napęd 2x11s kosztuje wyraźnie więcej, w zakupie i w utrzymaniu.

Według mnie nie warto, natomiast warto wziąć pełne M6000 i dopłacić tylko do manetek XT, tu jest znaczna różnica in plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba zdecyduje sie na 2x10, mysle , ze to bedzie najrozsadniejsza decyzja, a zawsze mozna zmienic kiedy ten sie zuzyje.

Dzieki za pomoc Panowie

Jeszcze jedno pytank, widze tutaj rozpietosci w zakresie ilosci zebow w 10-cio rzedowych kasetach np: 11-32 , 11- 36, 11-42  Ktora by byla najlepsza? i jakas specjalna przerzutka to tych wiekszych ilosci zebow, czy nie?

i czy przerzutke tylnia dedykowana do 11s moge zalozyc do kasety 10s?

I tak samo czy przednia manetka na 11 przelozen moze byc zamontowana i bedzie pasowac do kasety 10 s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do korby 36-26 weź kasetę 11-42. Przerzutkę weź do tej kasety Deore RD-M6000-GS RD+. Nie kombinuj, choć przerzutka tylna shimano dedykowana do 11s zadziała z kasetą 10s, ale tylko z manetką pod 10s (tu niech mnie ktoś sprawdzi). Przednia manetka pod 11s zadziała z korbą pod 10s i z kasetą 10s, bo jest przednia ;). Tylna manetka musi być zawsze kompatybilna z kasetą.

Manetki sobie weź takie:

https://allegro.pl/oferta/manetki-shimano-deore-xt-sl-m780-2x10-8908078571?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_UZSD_pla_sport_turystyka_rowery_akcesoria_sport_bicycles&ev_adgr=Rowery+i+akcesoria&gclid=EAIaIQobChMI1raCwIPb6AIVlRoYCh3Q4AqnEAQYASABEgI51vD_BwE

Może gdzieś znajdziesz używane w dobrym stanie, będzie taniej. A jeśli nie, to zwykłe Deore m600 2x10 lub m6000 2x10. Będą w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

@KurczakNorris nie zapominaj, że jest jeszcze Shimano 2x12 :)

Kaseta NX Eagle na klasyczne bębenki zła nie jest. Poza lekką nadwagą noc jej nie brakuje. W mojej opinii zębatka 10T to fanaberia wymyślona na potrzeby napędzenia sprzedaży, niemniej jednak jak będę chciał modernizować mój napęd konieczne aktualnie staje się przejście na bębenek XD lub Microspline i od tego nie ucieknę. Gdyby była kaseta pokroju nowego SLX/XT na klasyczny bębenek o rozpiętości 11-51/52T to nawet bym się nie zastanawiał nad zmianą bębenka w przyszłości :)

 @kamilloo nie kombinowałbym z mieszaniem grup 10s z 11s. Teoretycznie manetki 10s działają z przerzutkami 11s i odwrotnie, aczkolwiek zawsze mogą pojawić się jakieś komplikacje.

Jeśli masz brać Deore to kompletną grupę plus tak jak KurczakNorris wspomniał warto zainwertować w manetki XT.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, bogus92 napisał:

Gdyby była kaseta pokroju nowego SLX/XT na klasyczny bębenek o rozpiętości 11-51/52T to nawet bym się nie zastanawiał nad zmianą bębenka w przyszłości

Cała nadzieja w Sunrace i w Aliexpress :D. Myślę, że prędzej czy później się pojawią...

Teraz, bogus92 napisał:

jest jeszcze Shimano 2x12

Hihi jeszcze "lepsza" opcja od 2x11, wiemy, wiemy. Jakbym miał taką brać, to tylko XT oczywiście, od razu :))).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Teraz, KurczakNorris napisał:

Cała nadzieja w Sunrace i w Aliexpress :D. Myślę, że prędzej czy później się pojawią...

Pytanie jak z jakością, bo Sunrace ostatnio z tego co słyszałem się popsuł i lepiej nie kombinować przy napędach 11 i 12 s. Aliexpress... spoko jeśli ktoś to wcześniej sprawdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...