Skocz do zawartości

[Tylne koło] Swift Arriv - ciągłe centrowanie


marcin1003

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Na początku lutego wymieniłem tylne koło, mój rower wyposażony jest w hamulce Vbrake więc w serwisie w którym to robiłem nie było zbyt dużego wyboru a zależało mi na czasie. Koło zmieniałem ponieważ stare było już zmęczone ,pekały w nim szprychy etc.

Tak wiec stałem się właścicielem koła Swift Arriv z piastą Novatec. Problem w tym, że od nowości koło centrowałem już 4 razy, nie jest powyginane jakoś mocno ale widać, że nie jest proste- mam na tym punkcie jakieś odchyły bo nie daje mi to spokoju :D. Co mogę zrobić w takiej sytuacji, czy wymiana szprych na jakieś do czołgu pomogą w tym wypadku czy szukać innego koła?

Rower Kross lvl B2

Moja waga : 95kg

użytkowanie: około 20 km po mieście ( cały rok 5 dni w tygodniu, bez żadnych wyjątków), sporadycznie również weekendy dłuższe trasy, czasem szutry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba szprych od czołgu tylko zwyczajnie dobre szprychy, dobrą obręcz i kogoś kto solidnie to zaplecie. Przy takiej wadze i codziennym tłuczeniu po mieście koło musi być solidne. 

Te obręcze to raczej z gatunku tańszych (ale też nie jakiś straszny dramat), nie wiem jaką masz dokładnie piastę i jakie szprychy - bo prawdopodobnie na nich ktoś oszczędził najbardziej. 

Ja większość kół mam na szprychach Sapim Leader - srebrne kosztują w okolicy złotówki za sztukę, czarne są dwa razy droższe. I nie mam z nimi żadnych problemów. 

Prawdopodobnie zmiana samych szprych pomoże, ale zaplatając koło można by od razu dać solidniejszą obręcz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasada działania koła jest taka, że za centryczność odpowiadają szprychy. Moim zdaniem koło zaplecione niepoprawnie (źle dobrany zaplot, nierównomierny naciąg i o dużo za małej sile, brak odprężania, brak kleju w nyplach). Dawno nie widziałem szprych (nawet masówki chińskiej) które płyną (zaczynają się rozciągać nadmiernie po przekroczeniu 1000N) aczkolwiek to też może być powód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, TheJW napisał:

Arriv. <3 Chyba taniej być nie może. :D

Te koła są z gównolitu, ile ja tego namontowałem, a potem nacentrowałem... :D Był okres, że od razu po dostawie były wrzucane na centrownicę i podciągane oraz prostowane, ale niektóre i tak po krótkim czasie wracały.

Moje koło po ostatnim centrowaniu było prostę pod linijkę, jak tylko wsiadłem na rower, wszystko postrzelało i w sumie wróciło do poprzedniego stanu :) Tak więc inwestować w szprychy czy szukać nowych kół?

Czy ewentualnie sa jakieś sugestie mocnego koła tylnego pod V'ki w rozmiarze 28/29" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inwestować w Arrivy raczej się nie opłaca.

Natomiast jeśli mówisz, że po centrowaniu wsiadłeś na rower, szprychy zaczęły strzelać i koło znów się pokrzywiło, to znaczy, że ktoś go nie rozprężał. Ja robiłem to zawsze 3-4 razy w czasie centrowania, oczywiście ręcznie, i rzadko była konieczność poprawiania koła. Trzeba tyko uważać, bo tego typu koła lubią się ładnie podkładać jak ktoś za mocno naciśnie... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marcin1003 mamy za mało danych.

Jakie masz koło z przodu, czy to tylne kupowałeś gotowca czy ktoś Ci je złożył, jakie są w nich piasty, w jakim stanie.

Najrozsądniej byłoby zlecić złożenie komuś kto robi to dobrze lokalnie. 

Jak piasty są dobre to bez żalu pociąć szprychy żeby je wykorzystać i złożyć całość na dobrych szprychach i obręczach. 

Ewentualnie kierunek daveo.pl i zamówienie tam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.04.2020 o 15:12, MikeSkywalker napisał:

@marcin1003 mamy za mało danych.

Jakie masz koło z przodu, czy to tylne kupowałeś gotowca czy ktoś Ci je złożył, jakie są w nich piasty, w jakim stanie.

Najrozsądniej byłoby zlecić złożenie komuś kto robi to dobrze lokalnie. 

Jak piasty są dobre to bez żalu pociąć szprychy żeby je wykorzystać i złożyć całość na dobrych szprychach i obręczach. 

Ewentualnie kierunek daveo.pl i zamówienie tam. 

Koło z przodu mam oryginalne od nowości, WTB i19 niestety nie mogę już nigdzie takiego znaleźć, a jak do tej pory sprawuje się dobrze.

W dniu 3.04.2020 o 15:49, SoloTM napisał:

A to bicie na boki to jak duże jest ? ( na boki czy góra-dół ? )

Po każdym centrowaniu było ok?

( bagażnik + ciężar na nim masz/przewozisz ? )

 

Bicie jest raczej na boki, nie jest aż takie duże ale przeszkadza w porządnym nastawieniu hamulców no i jak już ułoże hamulce zaraz coś obciera. Po każdym centrowaniu było ok na chwile tak jak pisałem, po ostatnim jak wsiadłem koło zaczęło strzelać i znów to samo.

Nie przewoże dodatkowych ciężarów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...