Skocz do zawartości

[amortyzator] Rura gwintowana, a zwykły mostek ahead


Iqus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam  przede wszystkim wszystkich na forum :) 

Mam problem i poszukuje porady. W swoim rowerze postanowiłem wymienić wysłużony amortyzator na nowy. Nowy kupiłem z takimi wymiarami jak stary czyli średnica rury sterowej 1 1/8" itd.. Przyszedł właśnie nowy amortyzator i wszystko się zgadza oprócz tego, że mój stary widelec nie jest gwintowany, a ten nowy ma gwint na rurze sterowej. Proszę o odpowiedź, czy mimo gwintu mogę resztę rzeczy przełożyć ze starego widelca? Czy mogę na to nałożyć zwykły mostek? Czy jednak będzie problem, że po gwincie mostek z kierownicą będzie się ślizgał? Czy wbije też bez problemu gwiazdkę do takiego widelca? 

 

IMG_20200401_171243184.thumb.jpg.56ef6b1f26db44d9d849fca1b127a96e.jpg

IMG_20200401_171250271.thumb.jpg.b1ef2629d4f19e94504ff7e2add08546.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długość rury pasuje Ci na styk, czy będzie trzeba przyciąć? Mostka na gwincie nie zaciśniesz tak jak trzeba - będzie luz. Jeśli dałoby się uciąć cześć gwintowaną i zacisnąć mostek na gładkiej to nie ma problemu.

Możesz też wymienić stery na skręcane i mostek na wsuwany ostatecznie. A co na to sprzedawca? Podczas wysyłki się nagwintowało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacisnąć to się da bez problemu ( tak, żeby mostek się nie ruszał ) problem jest tylko jeden, że taka rura prędzej czy później pęknie ( nie zawsze, ale często - zależy oczywiście od sił jakie będzie musiała przenosić - od wagi użytkownika, geometrii ramy, sposobu jazdy )

Reszta jak wyżej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Zmiana sterów z a-head na gwintowany + wkładany mostek może mieć jedną zaletę----wygodniejsza pozycja. Większy zakres regulacji.

Jeśli to rower turystyczny taka zmiana może być korzystna. Jeśli to góral stery a-head są o wiele sprawniejsze podczas jazdy w terenie. Mają mniejszą podatność na luzowanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, seraph napisał:

A po co aż tak naciskać kierownicę? Rower to nie jest siłownia i zawsze coś tam się uginać będzie jak gnieciesz.

Samo tak wychodzi wychodzi, nie jeżdżę siłowo ale trzeba czasem depnąć i wtedy się czuć, że nie jet to sztywne. To mostek regulowany i właśnie tam się to giba.

 

A rower to treking bez błotników i bagażnika. I raczej turystyka (ale po drogach nieutwardzonych) niż MTB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...