Skocz do zawartości

[amortyzator przedni] Regeneracja czy zakup nowego? SR Raidon


Rekomendowane odpowiedzi

Czołem,

piszę do Was z prośbą o poradę - posiadam zamontowany w swoim rowerze aktualnie SR Suntour Raidon, jakiś dość leciwy, pewnie kilka lat ma spokojnie (nie mam go od nowości, ale zakładam, że nie był regularnie serwisowany), na pewno wymaga w tym roku serwisu (popękane uszczelki przeciwkurzowe, ciężko już działa, za każdym razem golenie się brudzą brudem ze środka, ale za to nie ma żadnych luzów), pytanie tylko czy jest sens w niego inwestować? czy lepiej kupić coś lżejszego i niepowietrznego (najchętniej do 300zł ;) )
Rowerem jeżdżę typowo rekreacyjnie, turystycznie, zwykle całe wakacje z sakwami i długie dystanse.
Czekam na rady, z góry dzięki!

PS. jeśli będzie potrzebne zdjęcie amora to wstawię wieczorem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Za 300 zł kupisz co najwyżej tani amortyzator sprężynowy, bez możliwości dostosowania pod swoją wagę i styl jazdy. Na twoim miejscu sprawdziłbym co w środku się dzieje i dopiero wtedy zdecydował. Zestaw do regeneracji zapewne nie będzie kosztował fortuny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jest gdzieś wybita 11stka więc możliwe. W takim razie jest sens w to inwestować? Rozebrałem go dziś, a z dolnych lagów wylała mi się woda z brudem. W środku jest trochę rdzy pod uszczelką przeciwkurzową. Ogólnie wszystko co mogłem wyczyściłem i nasmarowałem sprężynę i uszczelki komory powietrznej, teraz czekam na olej i zaleję kilka mililitrów. Zrobiłem chyba głupotę jak wyciągnąłem wszystko po stronie blokady skoku i regulacji (czyli tłumik?), bo to też zacząłem rozkręcać i wylał mi się czyściutki biały olej. :( Żałuję, że rozbierałem, bo teraz nie wiem jakim olejem to uzupełnić? I jaką objętość? Za chwilę wrzucę zdjęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Dokładnie wyjąłem prawdopodobnie tłumik, czyli to (po przeciwnej stronie od wkładu ze sprężyną i komorą powietrzną):
n9aVEhT.jpg

Następnie zacząłem go rozbierać i wylało mi się dość sporo białego czystego oleju:
RTRMbEw.jpg

Proszę, podpowiedzcie czym to zalać, i czy rozbierać i czyścić z resztek tego, co zostało, czy po prostu dolać nowy?


2) Po rozdzieleniu dolnych lagów z gornymi goleniami wylało mi się trochę brudnej wody:
cyughj4.jpg

w środku ładnie zebrany brud :)
xCon4zo.jpg

no i dolne części goleni:
4VlTmXJ.jpg

NLPjIzr.jpg

sprężynka:
Ovc4GDn.jpg

i brak uszczelek (gąbek) olejowych:
PLnVGv6.jpg

Golenie  na dole wyglądają ładnie, ale mają dziwny biały nalot nie do wyczyszczenia:
PjBEg3D.jpg
VjN7KtH.jpg

 

Wyczyszczone w środku i sprężyna z nowym smarem:
fs3HSyq.jpg

vyINeD4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Podpowiesz, proszę, jakim olejem uzupełnić kartridż i najlepiej w jaki sposób (od góry bez całkowitego rozbierania, czy rozebrać kartridż, wlać na dno i złożyć) :)?
Jeśli fabrycznie nie było uszczelek olejowych gąbkowych to nie będę ich wsadzał? - czytałem w którymś wątku, że niektórym się tego nie udało zrobić jeśli fabrycznie nie były instalowane.
Dzięki za pomoc! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem co robić, więc zaopatrzyłem się w rowerowym sklepie w polecany przez ACTIVIA olej 7,5W Motorex, wylałem stary olej, wyszło ok. 50ml, więc wlałem nowego ok. 60-65ml (zakładając to co się wylało przypadkiem) - podczas składania kartridża był słyszalny dźwięk jakby tłoczek dochodził do granicy olej-powietrze :)
Sprawdziłem również blokadę i po zwolnieniu tłumik lekkim ruchem chowa się, a po zablokowaniu czasami jest blokada, czasami nie ma - to wynik zbyt małej ilości oleju?
Poza tym wszystko nasmarowane (mieszanką wazeliny technicznej i oleju do kartridża :) ) i czekam na nowe uszczelki przeciwkurzowe.


BaSisri.jpg

Stary olej biało szary, nowy Motorex czerwony w słoiczku:
fCmcGLq.jpg


Specjalny smar do amortyzatorów :)
pSje0ba.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...