Skocz do zawartości
jezdzerowerem

[Tylnia przerzutka] Problem z montażem i ustawieniem przez wygiętą stal

Rekomendowane odpowiedzi

jezdzerowerem
Napisano (edytowane)

Witajcie,

Z tego co zauważyłem,to element z dwiema zębatkami  powinien być na dole i równo z zębatkami przerzutek.Jednak fragment stali na którym przykręca się  przerzutkę jest wygięty.Mam następujące pytania.

Mogę kombinerkami odgiąć stal i nie powinna ułamać się? Rozumiem,że muszę śrubokrętem manipulować śrubkami żeby wózek z tymi dwiema zębatkami zleciał pod przerzutkę?W ostateczności jeżeli skuwaczem skrócę łańcuch i usunę tylnią  przerzutkę całkowicie to będę mógł jezdzić tyle,że bez możliwości zmieniania przerzutek?Tutaj są zdjęcia jak to wszystko wygląda:

K0eefIn.jpg

80odZmg.jpg

q6O6is8.jpg

Edytowane przez jezdzerowerem

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
BMXdoPieca

Widzę, że masz stalową ramę z zintegrowanym hakiem. Próbuj to naprostować wsadzając w otwór haka jakąś rurkę ale rób to z wyczuciem bo rama będzie do wyrzucenia.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jezdzerowerem

A kombinerkami da rade?I  którymi śrubkami manipulować śrubokrętem żeby ten wózek z dwoma zębatkami opadł na dół a łancuch był naprężony a nie luzny.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Blueforce

którymi śrubkami manipulować śrubokrętem żeby ten wózek z dwoma zębatkami opadł na dół a łancuch był naprężony a nie luzny.

manipuluj tą śrubką, która, mocuje przerzutkę do haka; wykręć trochę, a potem załóż tak , by ząb na haku złapał się z zębem na przerzutce.

Jak wyprostować hak:

 

 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cervandes

Kiryjeelejson...

 

Po pierwsze tylna, nie tylnia. Tylnie to liczba mnoga.

 

Po drugie masz źle przewleczony łańcuch przez kółka. Odwrotnie, całkiem odwrotnie. Potem prostuj, masz rację, że kółeczka powinny był ustawione równolegle do zębatek.

 

Przerzutka jest jedna, to ta maszynka do przerzucania. To co ma kilka zębatek, to wolnobieg.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Brombosz
Napisano (edytowane)

Jak ci nie szkoda lakieru to można delikatnie podgrzać palniczkiem (z dużym naciskiem na słowo "delikatnie"). Powinno być bezpieczniej przy prostowaniu, a cała trudność polega na tym, że oczko do którego przykręcasz przerzutkę, musi być równoległe do płaszczyzny jaką wyznacza obręcz, oraz samo w sobie równe. Nie ma co porównywać do zębatek bo one, nawet jako nowe, mogą mieć delikatne bicie i odchyły. Kombinerki sobie odpuść. Do tego są poważniejsze narzędzia. Lepiej taki hak prostować z jednego dużego zagięcia niż fal złożonych z kilku zagięć.

Słyszałem jeszcze o patencie, gdzie w hak wkręca się ośkę drugiego koła i manewruje tym kołem tak aby jedno do drugiego było równoległe. Nigdy jednak tak nie robiłem i nie wiem jak z jakością takiego zabiegu. ;) Pamiętaj też, że jak zdarzy ci się pogorszyć sprawę i polegniesz walcząc, to zanim hak się urwie całkiem, warto zanieść to do jakiegoś speca od spawarek... o ile uznasz, że to warte zachodu.

 

Ogólnie jest to słabe rozwiązanie. Haki montowane jako osobny element nie dość, że służą jako zabezpieczenie przed uszkodzeniem ramy, to są łatwo dostępne i nie trzeba się z nimi tak cackać, bo złamanie takiego nie przekreśla ramy. Kupisz inny i tyle... A u ciebie jak przegniesz pałę to nie będzie drugiej szansy. Jak spawacz nie ogarnie, to rama zostanie bez przerzutki.

 

EDIT: 

Heh... ja tu książkę piszę, a koledzy już wszystko ładnie wytłumaczyli. 

Edytowane przez Brombosz
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jezdzerowerem
Napisano (edytowane)

Dzięki wszystkim za odpowiedzi i pomoc.Spróbuję jutro jakoś naprostować hak, bo z tak wygiętym nie da się równo ustawić.A w ostateczności jak złamię hak to żeby rowerem dało się jezdzić to wystarczy wymontować tylną przerzutkę i skrócić łańcuch żeby nie wisiał?Tyle,że będzie można jezdzić  jak na składaku bez możliwości przerzucania przerzutek?

Edytowane przez jezdzerowerem

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Brombosz
Teraz, jezdzerowerem napisał:

A w ostateczności jak złamię hak to żeby rowerem dało się jezdzić to wystarczy wymontować tylną przerzutkę i skrócić łańcuch?Tyle,że będzie można jezdzić  jak na składaku bez możliwości przerzucania przerzutek?

Tak. Z tym, że jak ustawisz bieg, przy którym łańcuch będzie miał duże skosy, to może spadać. Czy często, czy nie, czy wcale... to wyjdzie w praniu. Przednia przerzutka, o ile taka tam jest, okazuje się wtedy pomocna bo służy po części jako prowadnica.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jezdzerowerem
Napisano (edytowane)

Nie wiem czy mogę tutaj pytać,czy trzeba zakładać nowy temat.Skuwacz TOPEAK Universal Chain tool  bedzie dobrym wyborem?Bo moje poprzednie skuwacze po taniości łamały się i były do wyrzucenia,więc obecnie nie posiadam żadnego,a  jest przydatny.Wolałbym kupić wkońcu porzadny,ale w rozsądnej cenie.

Edytowane przez jezdzerowerem

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Brombosz

Kup co uważasz. W tej klasy sprzęcie to i młotkiem łańcuch zapniesz. :) Ja tylko jeden skuwacz przez swoje życie załatwiłem. W rękach rozerwałem bawiąc się, zanim w ogóle za robotę się wziąłem. Kupiłem drugi podobnie tandetny za 8 czy 9 zł i śmiga już 3 czy 4 rok. Tyle, że łańcuchy, które zapinam są cieńsze od twojego i mają krótsze piny.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kamilmozej
Napisano (edytowane)

Źle to wygląda. Nie dość że hak wygięty jest dość mocno w bok, to jeszcze cofnięty do tyłu przez co poszerza miejsce na oś piasty.

Edytowane przez kamilmozej

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Blueforce
Napisano (edytowane)

Jak za 50 zł masz ramę gianta z wymiennym, łatwo dostępnym  hakiem( 2 dolary na Ali, jeden z tańszych), to nic tylko brać, jeśli rozmiar odpowiada.

Edytowane przez Blueforce

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jezdzerowerem
Napisano (edytowane)

Za mała rama.Zresztą pewnie nie dałbym rady sam wszystkiego przenieść i zamontować.A przy tak tanim rowerze w serwisie zapłaciłbym więcej niż to warte.Ciężko to odgiąć.Zrobię z niego składaka i kupie nowy rower rower jak nie dam rady odgiąć stali i poprawnie ustawić przerzutki.Jakieś domowe sposoby na wypięcie pinów z łańcucha znacie?Bo dopiero w przyszłym tygodniu dojdzie skuwacz.I nie wiem jak spuścić na dół ten fragment przerzutki gdzie są dwie zębatki w które jest wpleciony łancuch.Kręciłem śrubkami H i L,ale to nic nie dało

Edytowane przez jezdzerowerem

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jezdzerowerem
Napisano (edytowane)

Czyli i tak potrzebuję skuwacza żeby rozkuć łancuch i przerzucić przez zębatki na kołowrotku?Mam na myśli łańcuch który jest na wolnobiegu i przerzucić go na tą zębatkę gdzie na zdjęciu nie ma obecnie łancucha i zrobić ósemkę.Kluczem 15 naprostowałem stal.Tak oto teraz wygląda

Q7RWiTN.jpg

KxzK64pg.jpg

Edytowane przez jezdzerowerem

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Blueforce

możesz bez szkody rozkręcić wózek i przełożyć łańcuch, śruby przechodzą przez kółka( wystarczy tylko dolne odkręcić, tak wygląda linia łańcucha:
How to Adjust a Mechanical Rear Derailleur - YouTube

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jezdzerowerem
Napisano (edytowane)

Zrobiłem,ręcznie pedałowałem i łancuch nie spada.Jutro spróbuję  ogarnąć regulacje przerzutek tak żeby była możliwość zmieniania ich i jazdę testową.

Edytowane przez jezdzerowerem

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
krzyho17

Mam przerzutkę i rolka prowadząca nie jest równoległa z dolną, nie wiem czy jest dobrze

IMG_20200328_201549.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bogus92

Ze zdjęcia niewiele widać, ale kółeczka przerzutki muszą być w jednej osi ze sobą i równolegle do osi roweru.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×