PiotrWie Napisano 31 Stycznia Udostępnij Napisano 31 Stycznia Mam silnik PW-ST w wersji dla Gianta - tu nazywa się Sport. Nic nie robiłem przy napędzie elektrycznym, bateria nie ma zauważalnego spadku pojemności ( zużycie %na typowej , 50 kilometrowej trasie wokół domu się nie zmieniło, pewnie pomiar by pokazał ubytek paru procent) , wymieniłem ostatnio po raz drugi kasetę z łańcuchem i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yorisabe Napisano 2 Lutego Udostępnij Napisano 2 Lutego (edytowane) Dziękuję za odpowiedź. Chcę jeździć podobnie więc super! Dzięki Edytowane 2 Lutego przez Yorisabe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 3 Lutego Udostępnij Napisano 3 Lutego W dniu 29.01.2024 o 16:31, Yorisabe napisał: @PIOTRWIE czy możesz coś więcej napisać o swoim rowerze? To znaczy jaki model silnika Yamahy masz? Jestem całkiem nowy w temacie i się przymierzam do kupna roweru... Te 19 tysięcy zrobiłeś bez awarii ? Czy trzebalo coś wymienić ? A jak z baterią ? przepraszam od razu za takie pytania ale tyle się już naczytałem że sam nie wiem co wybrać brać 🤣 Wg tego co ja znalazłem i o czym wspominałem kiedyś- wg pewnego dużego serwisu zajmującego się wyłącznie obsługą silników do elektryków (UK): "Yamaha tend to use a grease that dries out or disperses over time. After approx 1,500 miles they could normally do with a cleanout and refresh. This quietens them down quite a bit. Obviously if bearings are beginning to fail, this will also increase noise." Tu bardzo ciekawy materiał z którym warto się zapoznać. https://www.ebikemotorcentre.com/frequently-asked-questions-answers/ Link i informacja którą wkleiłem pochodzi z tej firmy. Na ich stronie i na yt znajdziesz filmy serwisowe do wielu silników w tym Yamahy. Teoretycznie i praktycznie można nie robić nic. Realia są takie: - każdy pojazd mechaniczny oraz każda maszyna wymaga okresowych przeglądów i konserwacji. To zasada obowiązująca absolutnie wszystko co znajduje się w naszych rękach. Silnik elektryczny roweru nie jest niczym innym. - obsługa serwisowa takiego silnika pozwala nie tylko utrzymać go w sprawności ale też bardzo przedłuża jego żywotność. Problem z silnikami do ebajków jest taki, że często nie ma do niektórych z nich pełnego zestawu części, czasami są dostępne nieliczne i do tego jedynie zamienniki (np łożyska). Silnik który masz zamontowany najczęściej może być zamieniony tylko na ten sam model ze względu na zależność konstrukcyjną rama - silnik, plus współpraca z innymi komponentami. Zaniedbanie może wygenerować znaczne koszty których w 100% można uniknąć. Serwisowany silnik który nie dostanie wody może działać bez żadnych problemów i zużycia przez dziesiątki tysięcy km. Podstawowy przegląd który obejmuje czyszczenie, sprawdzenie stanu i smarowanie nie wymaga praktycznie żadnej wiedzy czy narzędzi innych niż te absolutnie bazowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekfa Napisano 5 Kwietnia Udostępnij Napisano 5 Kwietnia Witam. W moim KTM Macina Tour mam silnik Bosch Performance Line z 2021/22 roku z przebiegiem 3600 km. W deszczu i błocie staram się nie jeździć, napęd pracuje cicho. Chciałem się Was poradzić. 1. Czy powinienem zaglądać już do silnika na uszczelnienia i tryby? 2. Czy jak już otworzę i wszystko będzie OK, koniecznie wymieniać uszczelnienia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.