Skocz do zawartości

[e-bike] Bosch/Yamaha/Shimano/Brose/Emotion/Impulse i pokrewne


Rekomendowane odpowiedzi

Mam silnik PW-ST w wersji dla Gianta - tu nazywa się Sport. Nic nie robiłem przy napędzie elektrycznym, bateria nie ma zauważalnego spadku pojemności ( zużycie %na typowej , 50 kilometrowej trasie wokół domu się nie zmieniło, pewnie pomiar by pokazał ubytek paru procent) , wymieniłem ostatnio po raz drugi kasetę z łańcuchem i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.01.2024 o 16:31, Yorisabe napisał:

@PIOTRWIE  czy możesz coś więcej napisać o swoim rowerze? To znaczy jaki model silnika Yamahy masz? Jestem całkiem nowy w temacie i się przymierzam do kupna roweru... Te 19 tysięcy zrobiłeś bez awarii ? Czy trzebalo coś wymienić ? A jak z baterią ?

 

przepraszam od razu za takie pytania ale tyle się już naczytałem że sam nie wiem co wybrać brać 🤣

Wg tego co ja znalazłem i o czym wspominałem kiedyś- wg pewnego dużego serwisu zajmującego się wyłącznie obsługą silników do elektryków (UK): 

"Yamaha tend to use a grease that dries out or disperses over time. After approx 1,500 miles they could normally do with a cleanout and refresh. This quietens them down quite a bit. Obviously if bearings are beginning to fail, this will also increase noise."

Tu bardzo ciekawy materiał z którym warto się zapoznać. 

https://www.ebikemotorcentre.com/frequently-asked-questions-answers/

Link i informacja którą wkleiłem pochodzi z tej firmy. 

Na ich stronie i na yt znajdziesz filmy serwisowe do wielu silników w tym Yamahy. 

Teoretycznie i praktycznie można nie robić nic. 

Realia są takie:

- każdy pojazd mechaniczny oraz każda maszyna wymaga okresowych przeglądów i konserwacji. To zasada obowiązująca absolutnie wszystko co znajduje się w naszych rękach. Silnik elektryczny roweru nie jest niczym innym. 

- obsługa serwisowa takiego silnika pozwala nie tylko utrzymać go w sprawności ale też bardzo przedłuża jego żywotność. Problem z silnikami do ebajków jest taki, że często nie ma do niektórych z nich pełnego zestawu części,  czasami są dostępne nieliczne i do tego jedynie zamienniki (np łożyska). Silnik który masz zamontowany najczęściej może być zamieniony tylko na ten sam model ze względu na zależność konstrukcyjną rama - silnik, plus współpraca z innymi komponentami. Zaniedbanie może wygenerować znaczne koszty których w 100% można uniknąć. Serwisowany silnik który nie dostanie wody może działać bez żadnych problemów i zużycia przez dziesiątki tysięcy km. 

Podstawowy przegląd który obejmuje czyszczenie,  sprawdzenie stanu i smarowanie nie wymaga praktycznie żadnej wiedzy czy narzędzi innych niż te absolutnie bazowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. W moim KTM Macina Tour mam silnik Bosch Performance Line z 2021/22 roku z przebiegiem 3600 km.

W deszczu i błocie staram się nie jeździć, napęd pracuje cicho.

Chciałem się Was poradzić.

1. Czy powinienem zaglądać już do silnika na uszczelnienia i tryby?  

2. Czy jak już otworzę i wszystko będzie OK, koniecznie wymieniać uszczelnienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...