Skocz do zawartości

[klamki] Luzy na klamkach Shimano BR-M396


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Obydwa hamulce są odpowietrzone i hamują dobrze. Jednak na obydwu klamkach (rower ma przejechane ok. 23 tys. km) jest duży luz zarówno w pionie i poziomie, tak ze na wybojach słychać klekot (luzy zaznaczyłem na zdjęciu). Poza tym sprężyna ściągająca jest chyba za słaba. Da się coś z tym zrobić czy klamki do wymiany?

Klamka shimano BR396-luz.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Thomlodz napisał:

jest duży luz zarówno w pionie i poziomie,

Te klamki mają luz od nowości.

Godzinę temu, Thomlodz napisał:

Poza tym sprężyna ściągająca jest chyba za słaba

Tam nie ma sprężyny, przecież to układ hydrauliczny.

Godzinę temu, Thomlodz napisał:

Da się coś z tym zrobić czy klamki do wymiany?

Kup nowe, są tanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, BMXdoPieca napisał:

 spróbuj to roznitować i trzpień owinąć taśmą teflonową

w międzyczasie doczytałem o patentach z zastąpieniem nitów śrubkami albo owijaniem nitów blacha aluminiową z puszki po napoju

Przydałoby się tez podłożenie podkładek aby wyeliminować luz góra-dół. Dlaczego producent wypuszcza taki wyrób?:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Thomlodz napisał:

Dlaczego producent wypuszcza taki wyrób?

Po to żebyś mógł go kupić, nie zostawiając kupki pieniędzy.

Chcesz coś na przyzwoitym poziomie? Kup co najmniej Deore.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, skom25 napisał:

Po to żebyś mógł go kupić, nie zostawiając kupki pieniędzy.

OK, znalazłem to https://www.forumrowerowe.org/topic/236565-hamulce-shimano-xt-m785-serwis/ , może w wolnej chwili spróbuję jakoś zmodyfikować swoje klamki. Może jakieś podkładki umieścić na osi obrotu klamki aby skasować luz, który zaznaczyłem na czerwono?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Thomlodz napisał:

Niestety w moich klamkach nie ma ani zaślepek ani żadnych trzpieni gwintowanych mocujacych oś klamki. Znalazłem taki watek https://forums.mtbr.com/brake-time/removing-brake-lever-pin-shimano-m396-1067353.html

Jak widać autor miał taki sam problem z demontażem. Próbowałem wybijać młotkiem od dołu, ale nic to nie dało. Chyba pozostaje albo rozwiercić te trzpienie i zamontować śruby albo kupić nowe klamki. Względnie dać sobie spokój z tematem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj sobie spokój i kup nowe jeżeli Ci przeszkadza mocno, zwłaszcza że u Ciebie luz to jeden problem, a dogorywająca słabo odbijająca klamka to drugi, poważniejszy.

Próbowałem rozbierać kilka rzeczy, które Shimano określa jako nierozbieralne. Nigdy nic dobrego z tego nie wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, skom25 napisał:

Daj sobie spokój i kup nowe jeżeli Ci przeszkadza mocno, zwłaszcza że u Ciebie luz to jeden problem, a dogorywająca słabo odbijająca klamka to drugi, poważniejszy.

Ona tak wcale słabiutko nie odbija, po prostu chciałem aby było nieco lepiej. Hamulce działają dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Lawstorant napisał:

Spróbuj je odpowietrzyć? Poza tym, hydrauliki same z siebie nie będą "odbijać" tak jak V-brejki

Odpowietrzone. V-brake mam w drugim rowerze, stąd te porównania :D

Można jeszcze wyregulować śrubką odległość klamki od kierownicy, wtedy luzy są nieco mniejsze. Ale boję się zbytnio wykręcać końcówkę tłoczka (tzn. kręcąc w prawo), bo jak się będzie trzymać na kilku zwojach gwintu to może się zerwać

Edytowane przez Thomlodz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odkopie temat bo udało mi się trochę zlikwidować luzy. Nie chciałem rozwiercać nitu więc wyciąłem z cienkiej blachy miedzianej pasek szerokości 3 mm i długości dobranej doświadczalnie ok. 10 cm. Nawinąłem na wiertle 8,5 mm tulejkę z blachy, posmarowałem klejem epoksydowym, wbiłem w otwór w klamce od spodu i posmarowałem jeszcze brzegi klejem. Luzy znacznie się zmniejszyły, można by jeszcze zastosować tulejki od góry ale mi się juz nie chce. Przy okazji podokręcałem też trochę śruby imbusowe regulujące skok jałowy klamki. I tu muszę się pożalić. Używałem imbusa 2mm zgodnie z informacjami Shimano, jednak w jednej klamce śruba nagle przestała się obracać. Pomógł znany sposób- zastąpienie imbusa kluczem gwiazdkowym tej samej wielkości. Dobrze że mam takie klucze. Jednak świadczy to, ze te klamki nie są zbyt dobrej jakości

Klamka-tulejka.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shimano nie wyprodukowało czegoś szczególnie złego wersji 396. Klekoty Shimano to norma wieloletnia od kiedy w ofercie są budżetowce. 

A nawet gdy ich nie było to pierwsza generacja deore, 525, miała równie źle. 

Podstawowy  mt 200 jeszcze niedawno kosztował  75 zł. Cena detal. Odlicz haracz sklepu,  dystrybutora , producenta. Wszyscy zarabiają. 

Detalista powiedzmy biedną dychę,  zostaje 65. Dystry zarabia,  no, 15. Zostaje 50. Centrala shimano Europe też coś szarpnie,  bo to biznes,  niech będzie skromna dycha.  40. Producent ciężko powiedzieć. Niech zarobi dychę,  w mało optymistycznym wariancie. To okazuje się że ten hebel kosztuje ze 30 może 20 zeta. 

Odpowiedz sobie na pytanie,  jakiej jakości materiału i wykonania można się spodziewać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Thomlodz nie wiem czy wiesz jak to działa, ale gdyby Shimano lub inny producent robili wszystko najwyższej jakości, to byś miał jedną grupę...

Myślisz że dlaczego taki hamulec jest tani? Mechanizm jest wspólny dla wszystkich modeli, poza niuansami. Więc teraz zastanów się, skąd różnica w cenie.

Dziwi mnie, że co chwilę wrzucasz tego typu rzeczy i za każdym razem wyglądasz na zaskoczonego. Masz narzędzia akumulatorowe. Jedna wkrętarka kosztuje 200 zł, druga 2000 zł. Myślisz że cena wynika z koloru obudowy?

A czemu pękła nakładka? Rzeczy nie pękają od patrzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wyższy model z powodu pokrywki zbiornika? 

Nie wiem jak to zrobił to co zrobił, pierwsze hydro kupiłem 21 lat temu. Od 2009 roku grzebię przy cudzych rowerach i wystarczą mi może 2 palce żeby policzyć sytuacje gdy ktoś przyprowadził rower w którym klamki miały połamane pokrywy zbiorników. Więc,  dla mnie, ten "problem" byłby ostatni jaki bym wymyślił dla zmiany hamulców. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, tobo napisał:

Na wyższy model z powodu pokrywki zbiornika? 

 

żartowałem ;) Piszesz, że to tandetna klamka, więc natrafiła się okazja do zrobienia upgrade. A sam niedawno oglądałem rower z klamkami wyższej klasy - rzeczywiście zero luzów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...