Skocz do zawartości
Szazi

[Szosa czy gravel] do 3000 zł

Rekomendowane odpowiedzi

Szazi

Witam.

Chcę zakupić rower do:

- dojazdu do pracy - 21 km w jedną stronę po asfalcie

- weekendowe wypady po drogach polnych

- raz w roku jakaś większa kilkudniowa wycieczka

Zastanawiam się nad dwoma rowerami:

Triban 500 - na dojazdy do pracy będą opony szosowe, na resztę dokupić drugi komplet gravelowy

Kross Esker 2.0 - na dojazdy do pracy dokupić komplet opon szosowych

Rowery w podobnej cenie z tymże Triban na Sorze, a Kross na Clarisie. Wizualnie bardziej podoba mi się ten drugi. Na forum Eskera ludzie piszą, że jest bardzo wygodny wręcz "kanapowy", nie wiem jak to wygląda w Tribanie. Czytałem trochę, że Triban ma problem z dzwoniącymi hamulcami i słabym montażem. Czy ktoś porównywał te dwa rowery?

Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
erzurum

Zwróć uwagę na to, że Kross ma aluminiowy widelec, nie jest to dobre rozwiązanie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Szazi

Tylko nie wiem czy przy moim doświadczeniu (czytaj niewielkim) będzie to duża różnica?

Do tej pory jeździłem na starym krosie hexagon v3 z atrapą amortyzatora.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clavdivs

Rowery porównywalne maja plusy i minusy. oba mają raczej dobre opnie. Ja osobiście kierował bym się bardziej w kierunku eskera za bardziej gravelową ramę, czyli bardziej uniwersalna. 

Na dojazdy do pracy, raczej nie wybrał bym opon szosowych. Szersza opona z drobnym bieżnikiem ma niewiele większe opory a jest zdecydowanie bezpieczniej. 

Co do wielkiej wady aluminiowego widelca, jestem sceptyczny, w mojej opinii jest zbyt często wyolbrzymiany.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m0d

W okolicach 3000zł można też znaleźć Soota 30 rocznik 2019 z widłem karbą.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
erzurum

przejeździłem kiedyś pół sezonu na aluminiowym widelcu, nie uważam aby to był wyolbrzymiony problem, nadgarstki bolały, warto unikać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gpekalski

Witam,

Na razie dylemat jest w zasadzie jałowy. W Decathlonie rowerów brak. I w obecnej sytuacji raczej nie wiadomo kiedy będą dostępne.

Ja jestem raczej niecierpliwy, więc wybrałem Krossa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Szazi

Dzięki za wszystkie odpowiedzi :)

Będę polował na krossa lub kellysa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
woland12

Ja też coś skrobnę, może Ci to pomoże.  Ostatnio tez szukałem roweru gdzie dam szersze opony/ opcjonalnie gravel. Choć jeszcze nie kupiłem, bo zastawiam się czy zmieszczę kolejny rower.  ;)

W mojej opinii lepszy jest Triban RC500.
Zalety z mojej perspektywy:
- bardziej szosa, niż gravel, powinien być bardziej dynamiczny, Kross może wyglądać śmiesznie z cienkimi oponami ;)
- Sora z korbą HT2, osprzęt lepszy niż w Krossie, dość szeroki zakres
- nadal dość rekreacyjna geometria 
- wieczysta gwarancja Deca na ramę, podobno też mniej problemów przy ewentualnych naprawach gwarancyjnych
- i  bardzo mi się podoba ten niebieski kolor ;)

Z tym, że ja pewnie poczekam jeszcze troche z zakupem, bo mi się nie spieszy ;)

Ewentualnie też spójrz na TRIBAN GRVL 120 w Decu. 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
arturooo3

Jak na moje oko to ten Triban RC500 to nie jest "bardziej szosa", tylko normalna endurance szosa. Opony 700x28c vs 700x37c w Krossie to spora różnica, kolega chce jeździć po drogach polnych oraz dojazdy do pracy droga/chodniki/miasto - 37c szersza opona będzie sporo wygodniejsza.

Nowy Claris vs Sora to nieistotna różnica, do tego w Krossie kompletniejszy osprzęt z grupy, w Tribanie wchodzi nam Microsh*t.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
woland12
4 minuty temu, arturooo3 napisał:

Jak na moje oko to ten Triban RC500 to nie jest "bardziej szosa", tylko normalna endurance szosa. Opony 700x28c vs 700x37c w Krossie to spora różnica, kolega chce jeździć po drogach polnych oraz dojazdy do pracy droga/chodniki/miasto - 37c szersza opona będzie sporo wygodniejsza.

Nowy Claris vs Sora to nieistotna różnica, do tego w Krossie kompletniejszy osprzęt z grupy, w Tribanie wchodzi nam Microsh*t.

Chyba opony w zestawie są mało ważne. Kolega napisał, że chce kupić drugi komplet opon. Do Tribana dokupi 36, do Krossa 28. Więc to nie różnica. 

A jedynym elementem firmy Microshift w modelu RC 500 jest kaseta. ;) 

Choć myślę, że gdyby miałby to być mój jedyny rower to rzeczywiście wybrałbym gravela, ale Kellysa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
arturooo3

W skrócie właśnie o to mi chodzi - rower cross-owy lub gravel (na jednym w miarę uniwersalnym komplecie kół i opon) to sporo bardziej uniwersalna opcja niż opcje skrajne. Opcją skrajną jest np. szosa jako jedyny rower lub MTB jako jedyny rower.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
arturro863

Hej,

Mam podobny dylemat. Tribana odrzucam bo szukam gravela.

Oprócz Krossa Eskera i Kelly'sa w budżetowej wersji są jeszcze: GT Grade Alloy Comp  i ok tysiąc zł droższy - centurion crossfire gravel 2000, który bardzo mi się podoba. Czekam na niższą cenę.

Czy możecie coś podpowiedzieć?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×