serengerd Napisano 8 Marca 2020 Udostępnij Napisano 8 Marca 2020 Witam, Na początku chciałem się przywitać bo jestem tutaj pierwszy raz. Szukałem tematu na forum, już samo wpisanie nazwy roweru nie przyniosło żadnego rezultatu. Sprawa wygląda następująco: Kupiłem w Holandii w sklepie ze sprzętem używanym rower. Potrzebowałem zwyczajnego, ale podczas czyszczenia go, okazało się iż ma naklejki "electric", a w tylnym kole z dużego piasta (piastu??) wystaje kabelek :) Od razu wpisałem nazwę roweru w Google i pokazało mi się mnóstwo wyników z identycznym modelem co mój nowo nabyty i wszystkie były elektrykami. Baterii ani reszty okablowania czy wyświetlacza i przycisków/wajch nie było. Moje pytanie jest następujące: czy jest możliwe samemu naprawić ten rower? tzn sprawić by znów był elektrykiem? Forum pozwala na dodanie śmiesznie małych plików, więc dodaję link ze zdjęciami z Googlephotos: https://photos.app.goo.gl/5WCtGDxxYWtCifek8 Pozdrawiam i liczę na pomoc :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sobek82 Napisano 8 Marca 2020 Udostępnij Napisano 8 Marca 2020 Zaiste, okazało się że jest wykastrowanym elektrykiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quell Napisano 8 Marca 2020 Udostępnij Napisano 8 Marca 2020 Wykastrowano go nie bez powodu,wszystko można doprowadzić do stanu pierwotnego,ale w tym przypadku będzie to po prostu nieopłacalne. Dlatego zrobiono,to co zrobiono. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
serengerd Napisano 11 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2020 Dlaczego nieopłacalne? Silnik jest, reszta roweru jest. Jedynie co to zmajstrować baterie samemu (z ogniw 18650) i jakoś ogarnąć okablowanie plus "przyciski". Macie jakiś pomysł na to? Raczej będę szukał tego na chińskich portalach zakupowych ;) Znacie może jakieś forum czy blog gdzie ktoś się zajmuje takim rzeczami? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 11 Marca 2020 Udostępnij Napisano 11 Marca 2020 26 minut temu, serengerd napisał: Silnik jest, reszta roweru jest. A próbowałeś sprawdzić, czy ten silniki jest sprawny? Bo może to już tylko obudowa silnika i dlatego odcięto i sprzedano wszystkie pozostałe części napędu przedstawiające jakąś wartość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quell Napisano 11 Marca 2020 Udostępnij Napisano 11 Marca 2020 4 godziny temu, serengerd napisał: Silnik jest Szczerze wątpię czy sprawny,o ile to nie sama pucha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
serengerd Napisano 12 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2020 Straszycie mnie okrutnie Rozkręciłem kilka śrubek, ale mam problem z otworzeniem tej puchu.... tu zdjęcie: https://photos.app.goo.gl/UPBYQUJx5P8vdcYk6 jak to otworzyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 12 Marca 2020 Udostępnij Napisano 12 Marca 2020 Wpisz w Googla "rear hub motor repair" i dostaniesz kilka filmików. NP: https://electricbikereview.com/forums/threads/hub-motor-disassembly-repair-reassembly.190/ Generalnie odkręcasz te śrubki dookoła i ściągasz pokrywy. W zależności od pasowania łożysk potrzebny jest ściągacz lub zsuniesz ręką. Diabeł tkwi w szczegółach, a instrukcji demontażu piasty qwic i to w jakimś zrozumianym języku, to raczej łatwo nie znajdziesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radziuGD Napisano 12 Marca 2020 Udostępnij Napisano 12 Marca 2020 Kółeczko przerzutki soją drogą też już zdrowo zajechane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
serengerd Napisano 27 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2020 Witam po dłuugiej przerwie :D Dopiero flak w tylnym kole zmusił moją leniwą du*ę do pracy i rozebrania roweru/koła. Pierwsze pytanie to jaką pompką napompować taki dziwny wentyl: Próbowałem standardową i takim tanim kompresorem do aut na zasilanie do zapalniczek co ma różne końcówki, ale nie idzie tego napompować :( Następna sprawa to ten nieszczęsny silnik... Otóż udało mi się to rozkręcić i rzeczywiście silnik jest, ale w jakim stanie i czy działa nie potrafię odpowiedzieć dlatego proszę was o pomoc. Oto kilka zdjęć: Reszta zdjęć w linku poniżej bo tutaj jest limit MB: https://photos.app.goo.gl/qanAWhWv6r9SjqS5A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 1 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2020 (edytowane) W dniu 27.06.2020 o 11:36, serengerd napisał: Pierwsze pytanie to jaką pompką napompować taki dziwny wentyl: Zwykłą rowerową (starego typu). To jest stary typ zaworu rowerowego tzw. Dunlop. Zwykle z gumowym wentylem, choć obecnie są już z mechanizmem ze sprężynką. Aby łatwiej się pompowało można lekko odkręcić tę nakrętkę. Wykręć ten wkład, przedmuchaj pompką i sprawdź czy powietrze przechodzi, jak nie to wymień na nowy. Jak masz jeszcze z wentylem (taka gumowa rurka) to od razu wymień na nowy (bo pewnie ta rurka przykleiła się ze starości do metalu) P.S. A dętka jest sprawna? Edytowane 1 Lipca 2020 przez Garlock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
serengerd Napisano 3 Lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2020 W dniu 1.07.2020 o 09:36, Garlock napisał: Zwykłą rowerową (starego typu). To jest stary typ zaworu rowerowego tzw. Dunlop. Zwykle z gumowym wentylem, choć obecnie są już z mechanizmem ze sprężynką. Aby łatwiej się pompowało można lekko odkręcić tę nakrętkę. Wykręć ten wkład, przedmuchaj pompką i sprawdź czy powietrze przechodzi, jak nie to wymień na nowy. Jak masz jeszcze z wentylem (taka gumowa rurka) to od razu wymień na nowy (bo pewnie ta rurka przykleiła się ze starości do metalu) P.S. A dętka jest sprawna? Byłem w sklepie i próbowałem różnych pompek z różnymi końcówkami i nie działała żadna xD Mieszkam w Niemczech przy granicy holenderskiej, a rower jest z nl, więc pojechałem do pierwszego lepszego sklepu i pompka od razu pasowała Co kraj to obyczaj hehe Wymieniłem całą dętkę i oponę od razu. Wi ktoś co mogę zrobić z tym silnikiem? jest szansa na ożywienie go? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 6 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2020 (edytowane) Na podstawie zdjęć nikt ci tego nie powie. Jeśli uzwojenia są sprawne, to pewnie da się go reanimować. Ale jeśli gdzieś są uszkodzone, to silnik praktycznie na złom (przewijanie go będzie raczej nieopłacalne, taniej będzie kupić nowy). Ilość rdzy na wirniku i białego nalotu na przewodach nie wróży dobrze. Ten silnik był chyba nieźle zalany wodą. Edytowane 6 Lipca 2020 przez Garlock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.