Skocz do zawartości

[hamulce] tarcza Magura do zacisków Shimano


misterbociek

Rekomendowane odpowiedzi

Opisywanie doświadczeń z zaciskami slx/xt nie do końca odzwierciedla akurat tą sytuację. Bo mt200 mają szerszą szczelinę. 

Storm ma grubość 2mm

Tanie Shimano 1,9mm

A deore+ mają 1,8mm

Co do powierzchni tarczy to jest to poważna różnica (na obu fotkach tarcze 180mm) i mieszanie mt200 z deore+ jest totalnie bez sensu.

received_503574350553391.jpeg

received_630103724234182.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje? Miały pokazać że różnica powierzchni roboczej tarczy (A co za tym idzie i szerokości klocków) jest duża. 

A co można wybrać, moim zdaniem akurat stormy będą ok, za to wyższe modele Shimano mogą sprawiać problem bo w za szerokich (przy tarczy deore+) klockach szybko wyrobi się rant.

Edytowane przez abdesign
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
13 godzin temu, Dokumosa napisał:

Wraz ze zużyciem może dojść do spotkania się okładzin że sobą

Tzn? Przecież to nie jest tak, że fragment klocka nie dotyka tarczy w ogóle i robi się jakiś znaczący rant niestartego klocka. Cześć okładziny trze o powierzchnię hamującą, a część jest ścinana przez ramiona tarczy - to powoduje, że okładziny nigdy nie spotkają się ze sobą. W poprzednim rowerze miałem hamulce Deore M6000 i tarcze Avida G2CS.  Mała część klocka szorowała po ramionach, ale żaden rant się nie pojawił. Klocki mogą się zużywać nierównomiernie, ale kiedy rozważamy japońskie BS01 o wartości 2 Tyskich na mieście, to problem staje się chyba pomijalny.  To co byłoby niedopuszczalne to gdyby klocek wystawał ponad górny wierzch tarczy - wtedy stałoby się to co piszesz. 

Połączenie zacisków wide z tarczami narrow jest faktycznie niezalecane, ale tak naprawdę nic wielkiego się od tego nie dzieje, nawet niektórzy producenci rowerów w wybranych modelach montują zaciski MT500 i tarcze RT66.

https://www.scott.pl/produkt/1042/6973/Rower-Scale-RC-24-Rigid/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na avidowych tarczach jest jak piszesz (poza tym zacisk deore ma jednak "małe klocki") ale pisałem, że spotkałem kilka razy że na wysokich modelach tarcz sh klocek z niskich grup zacisków znacząco wystaje poza obrys tarczy - i własnie wystajace ranty sie mogą spotkać (do tego tarcza jest też chudsza z 0,5mm). Podobnie hample avida na tarczach sh rt64+. Sytuacja zależy też zapewne od usytuowania zacisku względem tarczy i/lub użytych ew. adapterów. Mam gdzieś jeszcze chyba zachowane klocki z avida db3 które chodzily z tarczami rt64. Jak wrócę do roboty postaram się wygrzebać. Po południu mogę wrzucić jak sytuacja wygląda na tarczach avida z zaciskiem sh na klocki bs01. Chociaż chyba kilka postów wyżej też dobrze to widać - dobre 5mm do środka tarczy chodzi. A sh 64+ ma tarcze o średnicy całkowitej mniejszej niż avidy o rzekomo tym samym rozmiarze. Swoją drogą miałem też sytuację że zacisk deore m6000 i formuła r1 nie pasowały do tarczy sram g3 ze względu na za dużą średnicę tarczy (szarpała zacisk od wewnątrz) - tylko w jednym rowerze tak było, trzeba było uciec do prawie druciarskich metod (podkładki pod zacisk).

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Dokumosa napisał:

tylko w jednym rowerze tak było, trzeba było uciec do prawie druciarskich metod (podkładki pod zacisk).

a o tym to słyszałem :D nic nowego :D Sam mam właśnie w nowym rowerze MT501 i to badziewie RT56. O ile co do samej mocy hampli nie mam uwag, o tyle irytuje mnie fakt, że tarcza jest zrobiona z sera i wystarczyło kilka mocniejszych zahamowań i już pogięta jest tak, że nie da się ustawić tak, aby nie tarło, a to tylko 180mm... 

Mam już kupiony klon Avida z ali, z początku miałem olać temat szorowania klocka po ramionach tarczy, bo ani klocek ani tarcza nie będzie wiele warta, ale dzisiaj wpadłem na pomysł, że podszlifuje klocek dremelem do takiego wymiaru, aby szedł tylko po powierzchni hamującej tarczy. Oczywiście to prawdziwe druciarstwo, ale niczemu to nie powinno przeszkadzać...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@durnykot

Tak odpowiadam:

Właściwe tarcze tj. rekomendowane przez Shimano do zacisków poniżej Deore to tarcze od RT56 w dół (barachło):

image.png.5d6f0ca8ddcc2e1fadf344b1ac8242d5.png

Przy tarczach SLX, XT, XTR i wspomnianych zaciskach będziemy mieć sytuację gdzie klocek szoruje ramionach tarczy, a nie wyłącznie po powierzchni, którą skośnoocy przeznaczyli pod klocek.

Zatem wyjść jest kilka: bliskie memu sercu olanie tematu i nie zwracanie na to uwagi, wspomniane druciarstwo, kupno tarcz innych producentów o szerszej powierzchni hamującej (np. Hayes bodajże).

 

Edytowane przez Sabarolus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Muszę zatem napisać, że to mega głupie jest. 

Powinno być tak- kupuję hamulec z firmy X, do tego tarcze także z firmy X i ma to działać bez problemów. W tzw międzyczasie zmieniam hamulec na lepszy ale dalej firmy X , a tarcza kupiona do poprzednich hamulców ma pasować. Proste.

Magura tak ma. Formula i Hayes chyba też. Sram także.

Shimano nie. 

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...