Skocz do zawartości

[Amortyzator Fox] Problemy z ustawieniem SAG po serwisie


kabe30

Rekomendowane odpowiedzi

@shotgun nie musisz mi tłumaczyć, że się "da". Natomiast bądźmy poważni, osoba nie chcąca robić serwisu komory powietrznej (w czym oczywiście nie ma absolutnie niczego złego, od tego są dobre serwisy) nie będzie posiadała w domu właściwej końcówki do pompowania, klucza do odcinania zaworu, odpowiednio wyskalowanej pompki (większość kończy się na 300, 350 PSI). Nie mówiąc już o rozebraniu komory olejowej, ustaleniu wysokości tłoka IFP, ciśnienia, gdyż nie są to dane tak łatwo dostępne jak np. w przypadku Rock Shoxa. Mówienie, że ktoś nie mający z tym styczności wykona sobie w domu bezpiecznie dla siebie i dampera kompleksowy serwis Foxa jest co najmniej niepoważne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, durnykot napisał:

Wypowiadasz sporo krytycznych uwag pod adresem filmiku

Nie sporo, tylko te co zauważyłem. Według Ciebie pomimo wszystko miałbym napisać, że spoko i wszystko ok?

 

7 godzin temu, durnykot napisał:

Uszczelki komory powietrznej należy wymieniać przy każdym serwisie komory

Możesz mi wytłumaczyć dlaczego należy je wymieniać przy każdym serwisie? I nie odbijaj piłeczki w jakiś durnowaty sposób tylko mi wytłumacz, to się może dowiem czegoś nowego. Od razu przekaże to gościom z serwisu moto i hydrauliki. Może też coś nowego się dowiedzą, albo Cię po prostu wyśmiejemy.

 

7 godzin temu, durnykot napisał:

Standardowe starsze Float ( Rp23) miały ciśnienie rzędu 300 psi

Pierwszy z rzędu przykład jaki mi przyszedł do głowy to Triad, który jest bardzo podobnym damperem do RP23, do DPSa, jednocześnie jest starszy od DPSa, a ciśnienie w IFP ma 500 PSI.

 

7 godzin temu, durnykot napisał:

To pisze przedstawiciel serwisu? Serio? Oczywiście nic się nie stanie, ale że w cięższych warunkach tłumik może nie pracować jak należy to pewnie wina smogu.

Jak jeździłem jeszcze w XC to przypuszczałem, że ma to jakieś większe znaczenie, ale robiłem różne eksperymenty z ludźmi, którzy zdrowo tłuką w  DH i regularnie starują w zawodach. Nawet oni nie stwierdzili różnicy w pracy. Napisałem tak by wiedział, że jeśli sam będzie się chciał za to zabrać to jest szansa, że mu się uda i nawet będzie działać.

@Punkxtr Myślałem, że masz większe doświadczenie. Nawet na forum ktoś kiedyś podał instrukcję jak z wentyla z dętki, igły lekarskiej i przewierconego imbusa zrobić przyrząd do pompowania IFP. Sam zrobiłem kiedyś taki przyrząd i sprawdziłem, że igła lekarska wytrzymuje ciśnienie 500 PSI. Jak będę miał pod ręką damper, który w IFP ma ciśnienie 500 PSI to nagram to i specjalnie dla Ciebie to wrzucę.

 

Edytowane przez Davi_Serwis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po za tym bądźmy właśnie poważni. Po co ty mi tu piszesz, że osoba, która nie chce, nie będzie chciała. Co to za jakieś lanie wody. Jeśli ktoś będzie chciał sobie zrobić ten serwis sam to chyba się zaopatrzy w odpowiednie narzędzia.

32 minuty temu, Punkxtr napisał:

odpowiednio wyskalowanej pompki

Faktycznie, ciężko wejść na jakieś aledrogo i kupić choćby pompkę Rock Shoxa do 600 PSI. Po za tym oprócz ,,pompek do amortyzatrów'' spokojnie można kupić urządzenia, którymi można wytworzyć dużo wyższe ciśnie i mają odpowiednie wyjście, czasem nawet kilka.

 

35 minut temu, Punkxtr napisał:

Nie mówiąc już o rozebraniu komory olejowej, ustaleniu wysokości tłoka IFP, ciśnienia, gdyż nie są to dane tak łatwo dostępne

No tera to żeś pojechał po całości. Wchodzisz w google, wpisujesz ,,FOX DPS service manual'' czy jai tam model chcesz znaleźć i masz od razu na pierwszej pozycji tą wiedzę tajemną. Wchodzisz, przekręcasz dwa razy kółkiem myszy i tabelka z ciśnieniem i głębokością IFP aż wali po oczach.

 

40 minut temu, Punkxtr napisał:

Mówienie, że ktoś nie mający z tym styczności wykona sobie w domu bezpiecznie dla siebie i dampera kompleksowy serwis Foxa jest co najmniej niepoważne.

Czytałeś cały temat czy tylko coś tam zobaczyłeś i już się rozkręcasz? Pisałem wcześniej, że jest to trudne i niebezpieczne. Po za tym każdy z nas kiedyś nie miał z tym styczności, a jednak się nauczył. Jak zaczynałem serwisować swoje zawieszenie, to mój serwis się wtedy jeszcze tym nie zajmował, a jednak sobie z tym poradziłem.

Po za tym stwierdzenie, że to co napisałem jest niepoważne, jest szkalowaniem mnie i bezpodstawnie podważa moje kompetencje. Jest to karalne i mogę się domagać za to odszkodowania. Jeśli jeszcze raz tak zrobisz, to możesz się spodziewać listu poleconego z potwierdzeniem odbioru w wiadomym celu. Nie odebranie i nie podjęcie próby odebrania go jest uznawane za celowe działanie. Nie muszę wiedzieć, gdzie mieszkasz, wystarczy, że wyślę Ci go do roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
17 minut temu, Davi_Serwis napisał:

Według Ciebie pomimo wszystko miałbym napisać, że spoko i wszystko ok?

Skoro wg Ciebie nie jest OK to podziel się podstawami takiego twierdzenia- np wykaż niezgodność z procedurami Foxa lub informacjami ,które wyniosłeś ze szkoleń( jeśli miałeś ).

19 minut temu, Davi_Serwis napisał:

Możesz mi wytłumaczyć dlaczego należy je wymieniać przy każdym serwisie? I nie odbijaj piłeczki w jakiś durnowaty sposób tylko mi wytłumacz, to się może dowiem czegoś nowego

Daleki jestem od tego aby Ciebie uczyć czegokolwiek. Ale odpowiadając na pytanie-dlategoOczywiście możesz napisać, że to bzdura i tede.

22 minuty temu, Davi_Serwis napisał:

Cię po prostu wyśmiejemy.

Na pewno się tym przejmę. Możesz zaczynać., świat czeka.

Zanim jednak pociągniesz Twoje wywody dalej podaj/pokaż wszystkim coś, co nas utwierdzi w przekonaniu ,że masz kompetencje do występowania jako Ten, Co Się Zna.

 

Teraz, Davi_Serwis napisał:

Po za tym stwierdzenie, że to co napisałem jest niepoważne, jest szkalowaniem mnie i bezpodstawnie podważa moje kompetencje. Jest to karalne i mogę się domagać za to odszkodowania

Trochę Cię ponosi z tym szkalowaniem i podważaniem kompetencji ,skoro jak na razie ich nie przedstawiłeś w udokumentowany sposób. I nie zachowuj się jak polityk ,który grozi każdemu za cokolwiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, durnykot napisał:

Skoro wg Ciebie nie jest OK to podziel się podstawami takiego twierdzenia- np wykaż niezgodność z procedurami Foxa lub informacjami ,które wyniosłeś ze szkoleń( jeśli miałeś ).

Co Ty, jaja sobie robisz? Jak kupujesz uszczelki od komory to myślisz, że po co masz tam cztery ślizgi i dwa X-ringi? Żeby połowę wymienić, a drugą połowę wyrzucić?

 

Teraz, durnykot napisał:

Daleki jestem od tego aby Ciebie uczyć czegokolwiek. Ale odpowiadając na pytanie-dlategoOczywiście możesz napisać, że to bzdura i tede.

Czyli coś tam przeczytałeś, ale dlaczego tak jest jednak nie wiesz. Podważyłeś moje zdanie i na potwierdzenie swojej teorii nie podałeś nawet żadnego wytłumaczenia.

 

Teraz, durnykot napisał:

Zanim jednak pociągniesz Twoje wywody dalej podaj/pokaż wszystkim coś, co nas utwierdzi w przekonaniu ,że masz kompetencje do występowania jako Ten, Co Się Zna.

Czyli co byś np. chciał? Pokazać Ci rachunki, które ostatnio wystawiłem? Może nagrać filmik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@durnykot przy całym szacunku....., to że producent zaleca, to zaleca....tak samo jak w moto, też zalecają TO i tylko TO. Sam dałeś filmik z mojo- gość obiektywnie zweryfikował uszczelnienie i je założył. Identyczne uszczelnienia są w hydraulice czy pneumatyce i owszem bardzo często producenci nakazują wymianę po XX godzin pracy, ale z pewnych warunków wymieniane jest to później, wcześniej, nie wszystkie, podlega po prostu weryfikacji i tyle..., stwierdzam/ mam powody do wymiany to wymieniam.

A twierdzę tak ponieważ pracuję z tym już ćwierć wieku posiadając certyfikaty różnych czołowych firm, bazuję sobie na swoim doświadczeniu i tego się trzymam. Najwyżej mam pretensje do samego siebie.....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Davi_Serwis na wstępie: pisz jeden post czy go później edytuj, a nie rób bałaganu na forum tworząc dwa pod rząd. Będzie łatwiej czytać i odpowiadać.
Najpierw sam starasz się deprecjonować moje doświadczenie, a później jeszcze próbujesz mnie straszyć :D Naprawdę nie wiem, co napisać. No, może tyle: zluzuj chyba, że we krwi masz kłótnie i przepychanki to ani we mnie nie znajdziesz dobrego partnera do dyskusji (przyznaję, brak mi w tym doświadczenia ;)), ani o Tobie nie świadczy to najlepiej. 

Jeszcze raz powtórzę: założyciel tematu nie robił nigdy choćby podstawowego przeglądu, a Ty próbujesz przekonać, że w domu wykona kompleks. To czysty nonsens - co post to kolejne narzędzie do kupna czy zrobienia. Jak wiesz nie dodałeś jeszcze wielu innych. Pewnie, że wszystko można kupić i wielu rzeczy się nauczyć. Tylko czy o to chodzi w/w Koledze? Chyba, że @kabe30 sam stwierdzi, że to właśnie miał na myśli wówczas jego decyzja. 

Jeśli chodzi o manual do Foxa, to dosłownie parę dni temu ich strona była wywrócona do góry nogami z wielką informacją, że instrukcje nie są dostępne. Jeżeli wróciły to świetnie, przydadzą się. 




 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

@shotgun, jakiś czas temu jeden Poważny i Znany Serwis amorków zrobił mi serwis zweryfikował stan uszczelek. Po 3 dniach od serwisu tłumik zaczął puszczać olej na tłok . Serwis : proszę pojeździć, uszczelki się docierają. Czy wymieniliście uszczelki? Nie, wyglądały dobrze.Po 2 tyg ten sam serwis odmówił naprawy na podstawie gwarancji , bo to na pewno coś tam wpadło. Od tej pory zawsze wymieniam uszczelki przy serwisie komory. Fox twierdzi,ze " jeśli konieczne" ,ale czy ktoś bez szkoleń , doświadczenia i wysokich kompetencji jest w stanie stwierdzić ze 100% pewnością, ze coś jest OK? Wątpię. 

15 minut temu, shotgun napisał:

A twierdzę tak ponieważ pracuję z tym już ćwierć wieku posiadając certyfikaty różnych czołowych firm, bazuję sobie na swoim doświadczeniu i tego się trzymam.

Właśnie o tym piszę ,ale niektórzy chyba mają z tym problem.Jeśli specjalista mówi ,ze jest OK, to nie dyskutuję. Mam bardzo duży szacunek do Specjalistów w swojej dziedzinie, bo spędzili masę czasu ciężko pracując na swoją pozycję i kompetencję  Ale jeśli osoba bez certyfikacji, szkoleń i kilku-kilkunastoletniego doświadczenia mówi ,że " Panie, jest dobrze", to tu mam spore wątpliwości. 

19 minut temu, shotgun napisał:

Sam dałeś filmik z mojo- gość obiektywnie zweryfikował uszczelnienie i je założył.

Film filmem, zrobiony w wiadomym celu. Niemniej jednak zakładam ,że  gość z Mojo ma spore doświadczenie w tym co robi.

20 minut temu, Davi_Serwis napisał:

Czyli co byś np. chciał? Pokazać Ci rachunki, które ostatnio wystawiłem? Może nagrać filmik?

Od Ciebie w tej chwili - nic. Kompletnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
47 minut temu, Davi_Serwis napisał:

Czyli coś tam przeczytałeś, ale dlaczego tak jest jednak nie wiesz. Podważyłeś moje zdanie i na potwierdzenie swojej teorii nie podałeś nawet żadnego wytłumaczenia.

Nie interesuje mnie dlaczego ( jestem użytkownikiem , nie muszę wiedzieć dlaczego.  )  - Fox zakłada serwis uszczelek  regularnie w celu zapewnienia jak najlepszej pracy i trwałości tłumika.  Co tu tłumaczyć? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o wymianę uszczelek to w sumie @shotgun i @durnykot obydwaj Panowie macie rację. 
Rzeczywiście czasem zalecenia producenta to jedno, a praktyka drugie. Ta pokazuje, że nierzadko można zostawić stare uszczelki. Z drugiej strony często czegoś nie widać gołym okiem i profilaktycznie warto je wymienić na nowe. Ja osobiście staram się jeśli to możliwe dać Klientowi wybór. Mówię jakie są możliwości, koszty i plusy oraz minusy wszystkich rozwiązań. Najczęściej ludzie mają sporą świadomość techniczną i jeśli wydają ciężko zarobione pieniądze na swoją pasję to chcą, aby wszystko było zrobione na tip top. Czyli profilaktyka. 

Z drugiej strony trafiają się osoby, które by chciały coś wymienić ale nierzadko brakuje na to środków. I tak ostatnio gościłem u siebie Pana z amortyzatorem do wymiany ślizgów, który chciał ponownego wykorzystania uszczelek kurzowych. Nabicie tych samych jest nieprofesjonalne z różnych względów ale po rozmowie Pan postanowił zaryzykować. I te uszczelki działają cały czas jak należy. Gdyby coś jednak poszło nie tak, to ryzykuje się swoją reputacją, a ludzie najczęściej wtedy przypominają sobie o zaleceniach producenta mimo tego, że wcześniej mówili zgoła coś innego. 

Dlatego moim zdaniem warto najpierw zbadać oczekiwania, przedstawić możliwości i zagrożenia oraz koszty, a także nie działać schematycznie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyszły dwa posty bo najpierw odpowiadałem na te z jednej strony, a potem na te z drugiej. Może faktycznie powinienem trochę zluzować, ale opisywałem wszystko co sam kiedyś robiłem i co sprawdziłem,a jak teraz  ktoś twierdzi, że się nie da bo on nie potrafi to się krew we mnie gotuje. Strona była wywalona, ale nie zaglądasz tam od wczoraj.

Założyciel tematu serwisu sam nigdy nie robił, ale ja dawno temu w czasach szkolnych sam dałem radę kiedyś zrobić główny serwis, więc jak bardzo będzie chciał to da radę, ale przypuszczam, że jak zobaczy, jakie to skomplikowane to raczej odpuści.

Przypominam sobie jak kiedyś sam robiłem swój pierwszy serwis w damperze. Wtedy w Polsce funkcjonował chyba tylko jeden sensowny serwis od amortyzatorów, chyba w Warszawie, a na necie nawet nie było wzmianek o jakichkolwiek manualach. Mierzyłem cały damper, jaka jest pojemność oleju i w ten sposób udało mi się ustalić najlepszą głębokość IFP. Była trochę mniejsza niż przewiduje to metoda wciśnięcia tłoka tłumika. Potem zrobiłem proste urządzenie z wagi łazienkowej i stopera by ustalić jaki tam ma być olej. Mieszałem ze sobą różne oleje, a potem zsunięty tłumik obciążałem odpowiednią masą tak by rozsunął się z odpowiednią prędkością, ale jednocześnie by stawiał jak najmniejszy opór podczas ugięcia. Trochę o olejach wiem, od małego miałem hopla na punkcie hydrauliki i pneumatyki. Długo musiałem się nakombinować z przejściówką. Z pompką nie było problemu, miałem dostęp do sprężarki do siłowników pneumatycznych. Z ustaleniem IFP było już łatwo. Jak dałem za niskie ciśnienie to tłumik zasysał jeden element do wewnątrz i wywalał olej. Teraz są instrukcje, co i jak, jaki olej, jakie ciśnienie, filmy na YouTube. Jak ktoś będzie odpowiednio mocno chciał to da radę to zrobić. Nie jest to żaden nonsens.

@durnykot Jak serwis po tym jak damper zaczął puszczać olej stwierdził, że uszczelki się docierają, w dodatku używane to jest tylko znany, ale raczej mało poważny i wydaje mi się, że zmyślasz.

 

2 godziny temu, durnykot napisał:

Zanim jednak pociągniesz Twoje wywody dalej podaj/pokaż wszystkim coś, co nas utwierdzi w przekonaniu ,że masz kompetencje do występowania jako Ten, Co Się Zna.

 

Godzinę temu, durnykot napisał:
1 godzinę temu, Davi_Serwis napisał:

Czyli co byś np. chciał? Pokazać Ci rachunki, które ostatnio wystawiłem? Może nagrać filmik?

Od Ciebie w tej chwili - nic. Kompletnie. 

Trochę się zapętliłeś Kocie. I tak postaram się przygotować i wrzucić jakiś materiał. Nawet zrobię tą igłę do pompowania dampera i pokażę, że da się nią napompować damper do 500 PSI, choćby dla potomnych. Obecnie nie mam pod ręką dampera na 500 PSI. Mój prywatny chodzi na 150 PSI.

 

Jeszcze jedna kwestia jaką chciałbym poruszyć to szkolenia, o których ciągle wspominasz. Są skierowane głównie do osób, które mają przeprowadzać czynności serwisowe, ale nie mają odpowiedniego wykształcenia technicznego. Mogą się na nich czegoś nauczyć np. piekarze, księgowi i td, którzy z jakiegoś powodu muszą lub chcą pracować na serwisie. W ciągu ponad 10 lat uczyłem się obróbki skrawaniem, szlifowania, mechaniki płynów, technologi wytwarzania uszczelnień, projektowania uszczelnień, materiałoznastwa. Od razu przyznaję się, że nie ukończyłem studiów na polibudzie. W trakcie studiów założyłę firmę i nie miałem czasu na naukę. Przez pewien czas zajmowałem się systemami hydrauliki przemysłowej, remontowałem instalacje hydrauliczne w maszynach i projektowałem takie maszyny. Obecne prowadzę serwis amortyzatorów, bo lubię się tym zajmować i lubię rowery. Oprócz tego z rodzicami prowadzę małe gospodarstwo i projektuję maszyny rolnicze. Raz byłem na szkoleniu we Wrocławiu, które kosztowało 300 zł za dzień. Nic się na nim nie nowego nie dowiedziałem, w trakcie zacząłem je prowadzić razem z prowadzącym dopowiadając różne kwestie. Potem stwierdzili, że jak chcę to na kolejne mogę przychodzić za darmo.

Edytowane przez Davi_Serwis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Punkxtr Tutaj absolutnie się zgodzę zarówno w z Tobą jak i z @durnykot , jeśli prowadziłbym usługę płatną komuś czy to w formie serwisu czy jakiejś usługi, to nawet nie wdawałbym się w dyskusję tylko wymieniał jak zaleca producent, właśnie po to, że ryzykuje się swoją reputacją a przy okazji unika się wojen nerwów....

@Davi_Serwis tu niestety - dla Ciebie;)- zgodzę się znów z kolegami wymienionymi wyżej. Przeciętny zjadacz chleba nie ma prawa ogarnąć prawidłowego serwisy IFP, począwszy od narzędzi po wykonanie. Ciesz się, że należysz do "technicznych i manualnych", miałeś zajawkę i metodą prób i błędów wszystko zrobiłeś...

Ja jak zaczynałem naście lat temu to przeszedłem przez dobór igły, bo zbyt cienkie były wiotkie, zbyt grube przy wyciąganiu zostawiały zbyt duży otwór i były problemy z uszczelnieniem dampera. Przez dobór rodzaju i twardości oringa, z którego docinałem "wałeczki" pod robaka w IFP, teraz kupujesz gumowe kuleczki dedykowane na sztuki..., po dobór imbusa i jego przewiercenie, co wcale banalne nie było.

Tak samo musiałem się uczyć, wyliczać, itd. A to tylko temu, że rozebrałem swój damper w sposób nieodpowiedni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...