Skocz do zawartości

[Piasta tył] Sram S7 - problem z ustawieniem


bikefarm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, mam problem któremu nie mogę podołać, co więcej, nie może również podołać ktoś,  kto lepiej zna się na serwisie rowerów niż ja :(

Opiszę problem najdokładniej jak się da, jeśli będzie nie jasno to postaram się zrobić jakiś filmik. Problem dotyczy piasty/napędu Sram S7, clickboxa, manetki? nie wiem:P nie znam historii roweru ale otrzymałem na serwis rower z odpiętym clickboxem (pan samodzielnie wymieniał dętkę w tylnym kole, po czym nie zdołał złożyć wszystkiego do kupy), po oględzinach okazało się, że jest zerwany plastikowy pasek z numerkami w manetce, oraz pęknięty ząbek w czerwonym elemencie od popychacza, pasek usunąłem (manetka działa płynnie), czerwony plastik wymieniłem na nowy. po wszystkim konieczna była jeszcze wymiana linki. Zabieram się do składania wszystkiego tak jak należy i pojawia się problem, manetka wrzuca do 7 biegu normalnie, po czym nie zrzuca biegów, co gorsze "na sucho" wszystko działa (manetka z clickboxem plynnie, popychacz ręcznie wsuwany/wysuwany przerzuca biegi w piaście) uprzedzając pytania, wszystko jest złożone i wyregulowane poprawnie, co jeszcze gorsze to sprawdziłem już dwie inne, sprawne manetki (to samo), inny clickbox (to samo), oraz inna piastę(!)(to samo), sprawdziłem różne kombinacje i w żadnej nie działa! Ktoś pomoże? ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Hej hej! Mam aktualnie ten sam problem i niestety nic nie wymyśliłem. Tobie udało się to naprawić?

Rozbierałem piastę już dwa razy, za pierwszym razem tylko wyczyściłem i nasmarowałem, za drugim kombinowałem ze zmianą sprężynki wciskającej najmniejsze koło słoneczne (na rozebranej piaście zdawało się działać, już się zajarałem, złożyłem, a tu znowu lipa :l). Planuję zrobić jeszcze 3-cie podejście, ale jak znowu się nie uda, to odkładam temat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bingo! Okazało się, że ktoś zamienił kolejnością te trzpienie wewnątrz osi - poprawnie od strony napędu jest wąski, a od przeciwnej szeroki. Jeszcze wyczytałem, że w starszych piastach mogą być oba szerokie, ale mój pacjent to jeszcze Sachs, a miał właśnie 2 różne - jak w Sramie.

Ehhhh, ale to fajne uczucie namierzyć tak usterkę i ją naprawić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...