Skocz do zawartości

[Bębenek] ciężko się kręci?


skrzatekMK

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

mam pytanie odnośnie mojego bębenka. Rozebrałem łożyska w piaście, wyczyściłem kuleczki i ślizgi i nasmarowałem wszystko ładnie smarem do łożysk. Po skręceniu wszystkiego do kupy, jak zamontowałem koło to ciężko kręciło się pedałami do tyłu. Po próbie mocnego zakręcenie do tyłu pedały nie wykonywały same nawet jednego obrotu. Zdjąłem koło i zauważyłem, że jak kręciłem ręką bębenek to razem z nim lekko obraca się piasta. Widać to na filmiku. Czy to normalne? Czy jak mi się wydaje za gęsty jest ten smar i wytwarza duże opory toczenia?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Quell napisał:

Oczywiście,że normalne

Widzisz, nie sprawdziłem tego przed czyszczeniem to nie wiem. To jest mój pierwszy serwis roweru.

1 godzinę temu, Dokumosa napisał:

Bębenka nie rozbierałeś?

Nie

1 godzinę temu, Lawstorant napisał:

Dużo smaru nawaliłeś? W tańszych piastach, smar może dostać się do bębenka

No nie żałowałem. Też już o tym wyczytałem i możliwe, że tak jest u mnie. Tym bardziej, że dużo mniej cyka.

1 godzinę temu, skom25 napisał:

Polecam zajrzeć do bębenka. Klucz jest dość tani a sam serwis bardzo prosty

No i taki mam plan. Kupiłem już imbus 15mm (bo czytałem, że taki jest) i niestety nie pasuje. W moim bębenku jest max 12 lub 13 mm. Jutro kupię to zobaczę. Klucz do tej wewnętrznej nakrętki też już idzie i jutro powinienem mieć.

 

A tak apropo smaru. To czy warto i jest to skuteczne, aby dodać trochę oleju silnikowego do łożysk. Niby ma rozcieńczyć lekko smar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do łożysk nie warto, i tak masz tam duże siły. Ja lecę na zwykłym ŁT-43. 

Jeżeli dużo mniej cyka to na pewno smar dostał isę do bębenka i zaczęło kleić. Imbusa nie potrzebujesz, wystarczy odkręcenie nakrętki, ale uważaj bo tam jest pełno malutkich kuleczek. Niestety wiem to wszystko z autopsji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, skrzatekMK napisał:

Widzisz, nie sprawdziłem tego przed czyszczeniem to nie wiem. To jest mój pierwszy serwis roweru.

Zablokuj ośkę po prostu delikatnie przykładając palec,pie powinna się ruszyć przy kręceniu bębenkiem.

Jeżeli jednak delikatnym przyciśnięciem nie przyblokujesz,wtedy może być problem.

Tylko piasta wygląda na całkiem nową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, skrzatekMK napisał:

niestety nie pasuje

W Shimano jest 12.

Teraz, skrzatekMK napisał:

To czy warto i jest to skuteczne, aby dodać trochę oleju silnikowego do łożysk. Niby ma rozcieńczyć lekko smar.

Nie ma kompletnie sensu. Jak jeździsz w suchych warunkach, to kup Shimano Premium Grease/ Motorex Bike Grease 2000. Jeżeli w mokrych warunkach i błocie lub przez cały rok, kup coś gęstszego o lepszej odporności na wymywanie. Jak poszukasz w dziale "Warsztat i Konserwacja", to znajdziesz moje wypociny na temat smarów.

Do bębenka na łożyska nałóż ten sam smar co do piasty ( nie za dużo!). Zapadki i całą obudowę posmaruj niedużą ilością oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Lawstorant napisał:

Jeżeli dużo mniej cyka to na pewno smar dostał isę do bębenka i zaczęło kleić. Imbusa nie potrzebujesz, wystarczy odkręcenie nakrętki, ale uważaj bo tam jest pełno malutkich kuleczek.

Tak, wiem o tych kuleczkach. Tylko, że jak odkręcę go imbusem to będzie wygodniej go serwisować niż na kole. Chyba.

Teraz, Quell napisał:

Zablokuj ośkę po prostu delikatnie przykładając palec,pie powinna się ruszyć przy kręceniu bębenkiem.

Teraz to już za późno, bo ośka zdemontowana. Także rozbiorę bębenek i zobaczę.

Teraz, skom25 napisał:

W Shimano jest 12.

Na wszelki wypadek kupię też 13. cena nie majątek, a może kiedyś się przyda. jak nie w rowerze, to gdzie indziej.

Teraz, Quell napisał:

Tylko piasta wygląda na całkiem nową.

No ma trochę ponad 3 tyś km przejechane.

Teraz, skom25 napisał:

Do bębenka na łożyska nałóż ten sam smar co do piasty ( nie za dużo!). Zapadki i całą obudowę posmaruj niedużą ilością oleju.

Dzięki za potwierdzenie infa, które już zdobyłem. Olej rozumiem silnikowy. Nieważna lepkość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, skrzatekMK napisał:

Olej rozumiem silnikowy. Nieważna lepkość?

Jakikolwiek, tyle żeby pokryć cienką warstwą stal.

Teraz, Lawstorant napisał:

Imbusa nie potrzebujesz

No a jak ma odkręcić bębenek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jest to najniższy model piasty, także różnych rzeczy można się spodziewać. Najpierw poluzuj nakrętkę/ bieżnię, dopiero potem odkręć bębenek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...