Skocz do zawartości
k_a__mil

[Hamulce] Jak ulac olej z hamulców deore m6000?

Rekomendowane odpowiedzi

k_a__mil

Jak ulac olej z deorek? Jestem zielony w tym temacie i nie wiem czy da radę to zrobic bez kupowania zestawu do odpowietrzania. Chcę ulac bo klamka jest zbyt twarda i klocki trą o tarczę. 

Udostępnij tego posta

Odnośnik do posta
Lawstorant

Nic nie ulewaj, wyjmij klocki i rozepchnij tłoczki. Reszta to tylko ustawienie zacisków

Udostępnij tego posta

Odnośnik do posta
Pietern

Ale jak... Przecież nie pompujesz oleju pod ciśnieniem, żeby puchło. Przelej świeżym olejem i sprawdź, czy ci tłoczki chodzą tak, jak trzeba. I czy klamka się nie blokuje z innych powodów. Zestawu do odpowietrzania nie potrzebujesz. Wystarczą dwie strzykawki 20 ml i kawałek wężyka o średnicy wewnętrznej 4mm - sklep ogrodniczy tam mają po niecałe 2 zł. za metr. Całość "zestawu" wyjdzie cię jakieś 3 zł. Jednej strzykawce tniesz dzióbek w połowie i masz lejek, a druga robi za pompkę - szczegóły odpowietrzania na Jutjubie. 

Udostępnij tego posta

Odnośnik do posta
abdesign
Godzinę temu, Pietern napisał:

Ale jak... Przecież nie pompujesz oleju pod ciśnieniem, żeby puchło.

Bardzo ale to bardzo prosto... zjeżdżasz klocki niemal "do zera" uzupełniasz w między czasie olej żeby mieć pod paluchami twardo... wkładasz nowe klocki masz za dużo płynu w układzie.... nie mówię że autor tak zrobił tylko że to żaden problem stanąć przed koniecznością upuszczenia płynu.

A jak są wysunięte tłoczki poza korpus zacisku a płynu nie jest za dużo to klamka nie jest raczej trwale "za twarda" odstawisz nie "pompujesz" to zmiękłaby.