Skocz do zawartości

[koła] Tworzenie zestawu Tubeless


Toudi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem w posiadaniu gravela kellys soot 30 na obręczach KELLYS Grind Disc 622x17 z oponami Schwalbe Smart Sam 40mm.  W najbliższym czasie chciałbym zmienić oponę na coś o szerokości 28mm do jazdy w większości po asfalcie. Jako że zależy mi na systemie tubeless chciałbym się was poradzić co powinienem zrobić aby to osiągnąć: 

  • kupić jakieś opony 28mm i bawić sie w uszczelnianie na obecnych obręczach (budżet na opony to ~100-110zł szt.)
  • zamówić składane koła specjalnie pod system tubeless (chciałbym się zmieścić w 1000-1200zł za komplet, nie wiem czy to racjonalny budżet jak za cały zestaw kół z systemem tubeless(?))

Kilka dodatkowych pytań:

  • Gdybym brał same opony do obecnych obręczy, to czy musiałbym brać jakieś z oznaczeniem tubeless ready? na razie mam na oku Vittoria Zaffiro Pro 28mm
  • Ma ktoś jakieś opinie o kołach fabrycznych Kellysa, warto myśleć nad wymianą na coś konkretniejszego?

 

Edytowane przez Toudi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
21 minut temu, Toudi napisał:

zamówić składane koła specjalnie pod system tubeless (chciałbym się zmieścić w 1000-1200zł za komplet, nie wiem czy to racjonalny budżet jak za cały zestaw kół z systemem tubeless(?))

Popytaj użytkownika @dawid, który w tym budżecie powinien Ci zaproponować dobre, lekkie koła z obręczami TLR ( korzystałem, polecam ).

Tu jego sklepik. 

https://daveo.pl/section,tarczowe,70,71,15

Ewentualnie takie Mavici

https://www.rosebikes.pl/mavic-allroad-disc-ust-28700-c-gravel-road-wheels-2019-2672879?product_shape=black&article_size=28"

 

23 minuty temu, Toudi napisał:

kupić jakieś opony 28mm i bawić sie w uszczelnianie na obecnych obręczach (budżet na opony to ~100-110zł szt.)

Nie wiem czy w tym budżecie znajdziesz opony TLR na szosę. 

24 minuty temu, Toudi napisał:

Gdybym brał same opony do obecnych obręczy, to czy musiałbym brać jakieś z oznaczeniem tubeless ready?

Tak.

 

24 minuty temu, Toudi napisał:

Ma ktoś jakieś opinie o kołach fabrycznych Kellysa, warto myśleć nad wymianą na coś konkretniejszego?

W tej klasie cenowej ( mam tu na myśli cenę roweru ) fabryczne koła są zazwyczaj kiepskiej jakości ze sporą wagą. Wymiana na lżejsze koła z obręczami TLR będzie bardzo odczuwalną poprawą.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Chciałbym się podłączyć do dyskusji, szukam potwierdzenia czy komuś skutecznie udało się przejść na tubeless na obręczach KELLYS Grind Disc 622x17. Mam Soota 50 i chciałbym przejść na system bezdętkowy z oponami Opona SCHWALBE G-One. 

Pytałem producenta jak i sklep w którym kupowałem rower. Oficjalna wersja jest, że obręcze nie są tubeless ready. Nieoficjalnie chodzą słuchy, że da się to zrobić i opony nie spadają z rantu, ale zanim zacznę się w to bawić i zainwestuję w zestaw do konwersji szukam potwierdzenia, czy komuś realnie się udało to zrobić na tych obręczach.

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...