Skocz do zawartości

[Modernizacja] Nowy rower czy nowa rama


Gremlin008

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu zastanawiam się w którą stronę się kierować.

Sprawa wygląda tak że w lipcu zeszłego roku kupiłem Dartmoora Primala Pro, tym samym przesiadając się z o ile dobrze pamiętam 10-letniego Krossa levela a2. Tym samym obudziłem ponownie moją zajawkę na rower, zacząłem dużo więcej jeździć, przy okazji znacznie poprawiłem swoją sylwetkę jak i kondycje, od dnia zakupu roweru nie było tygodnia żebym chociaż raz nie wybrał się na rower. W tygodniu jeżdżę po mieście, jednak średnio co drugi weekend wybieram się żeby poszaleć w górach. Póki co chyba tylko raz odczułem brak pełnego zawieszenia, było to podczas zjazdu ze Śnieżnika na Schronisko pod Śnieżnikiem, co prawda całą trasę zjechałem, jednak czułem, że gdybym miał fulla mógłbym polecieć szybciej. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z Primala, jednak wraz ze znaczną poprawą kondycji jak i samej wkręty na rower, pojawiają się plany na jakieś długodystansowe wyprawy po górach jak np. Transalp lub tym podobne w przyszłości. Dlatego też zastanawiam się czy poczekać, odłożyć pieniądze i za jakieś 2-3 lata kupić jakiegoś Traila na fullu i zostawić sobie oczywiście Primala, czy zamiast tego wcześniej wymienić ramę w Primalu na jakąś z pełnym zawieszeniem (tyko nie dartmoorowską bo ich trailowe ramy z zawieszeniem nie przypadają mi do gustu), a póżniej powoli wraz z biegiem czasu składać sobie coś na ramie Primala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym szukał ramy. Tym samym będziesz miał 1,5 roweru. Na zimę będzie sztywna rama, a w ramach przeglądu po zimowego będziesz wkładał ramę amortyzowaną. Sam tak miałem przez 2 lata.

Inna sprawa że kupując ramę bluebird będziesz miał pełną zgodność. Nie ma zbyt wielu producentów oferujących same ramy z damperem, a musi jeszcze podejść skok widelca, średnica sztycy itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod koła 27,5 plus, haki z tyłu boost, taperowana główka (właściwie innych już nie ma), skok zawieszenia 130-140mm no i geometria, która jest sprawą dosyć indywidualną. Do tego jeśli chcesz przełożyć większość gratów to jeszcze kwestia sterów (primal ma półintegry ZS44/ZS56 ale będą pasować do większości mieszanych np. ZS44/IS52) oraz średnicę rury podsiodłowej - ma być taka sama jak w primalu (30,9) albo większa (można użyć adaptera) żeby zainstalować posiadanego droppera. Suport i tak polecam nowy więc tu kompatybilnością z poprzednią ramą bym się nie przejmował (jedynie kompatybilny z nową i korbą). 

Ta co podlinkowałem biorąc pod uwagę, że spełania większość wymagań, jest czterozawiasowa i ma w miarę współczesną geometrię jak na ścieżkowca jest w śmiesznie niskich pieniądzach (+30EUR przesyłka do PL). Pamiętaj, że będziesz potrzebował jeszcze osi, dampera i tulejek montażowych (pasujących do dampera i ramy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...