Skocz do zawartości

[Full trail] budżetowa trailówka


Rekomendowane odpowiedzi

Zależy mi na trailowym rowerze na dłuższe objazdy singli (Świeradów, Bielsko, Glacensis). 40 wiosen mineło mi i na extremalne trasy enduro nie wybieram się. Konkretnie do wyboru mam takie rowery:

  1. Octane One OMG 2020
  2. Kross Soil 1.0 2020
  3. Canyon Neuron 6.0 
  4. NsBikes Nerd Lite 2 2020

Wszystkie na kole 29. O1 i Krossa mogę zakupić poniżej 6500 natomiast dwa kolejne są niewiele ponad 7 tysi. Pytanie raczej do ludzi praktycznie obeznanych z trailowymi lub bliskich enduro maszynami co sądzicie o tych sprzętach. Tylko proszę bez propozycji daruj sobie taniego fulla weź wypasiony ht xc itp bo w garażu takowy jest plus gravel na szutry i leśne ścieżki. 

Z góry dzięki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Kubek76 napisał:

Tylko proszę bez propozycji daruj sobie taniego fulla weź wypasiony ht xc itp

Prędzej sprzedaj tego ht, bo przestanie Ci być potrzebny ;)

Wszystko to jest podobne i spokojnie da radę. Kwestia indywidualnych preferencji. Patrz na długość mykmyka i weź dłuższy.
Od razu pomyśl nad upgradem hamulców, w Octane jest bieda, a w Canyonie bieda z nową nazwą, a w Krossie i NS są takie sobie. 

Sam brałbym Canyona ale tylko dla napędu 2x. Ale rabatu nie dostaniesz, nie przymierz się i nie wiadomo kiedy dojdzie.
W Krossie nie dowiesz się jaki jest napęd, bo kaseta i zębatka w korbie to najwyraźniej tajemnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, kipcior napisał:

W Krossie nie dowiesz się jaki jest napęd, bo kaseta i zębatka w korbie to najwyraźniej tajemnica.

w tym na 2020 najcięższy 12s sram sx kaseta pg1210 zębatka w korbie 32t eagle ta sama co w nx ale korba już trochę inna. Nikt nie może mi udzielić mi jednoznacznego info czy w omg L ustawię siodło pod moje 92cm nogi bo rach i stack są podobne do Canyona, Kross 

Edytowane przez Kubek76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, KSikorski napisał:

Jak chcesz to mogę kiedyś po pracy podjechać do 7anna i pomierzyć co potrzeba w OMG.

 

Neuron ma strasznie długą rurę podsiodłową w stosunku do pozostałych wymiarów.

Jeśli nie sprawi to wielkiego problemu i masz po drodze 7anna to bardzo proszę. Mam nogę 92cm do tego but i siodło w moich rowerach mam na wysokości 80,5cm od osi korby. Najbardziej rozchodzi się o to czy starczy ta L-ka z fabryczną sztycą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączę się do tematu: Szukam takiego samego roweru, czyli wszechstronnego fulla, 80% las. Po pół roku (serio) czytania forów polskich, włoskich, niemieckich, USA wybrałem Canyon Neuron i chyba nie chciałbym już dalej wchodzi w dyskusje czy to wybór dobry czy nie (tak, znam geometrię i nie do końca zgadzam się z opiniami, że im dłuższy rower tym lepszy - sporo też o tym napisano, szczególnie w artykułach znanych kolarzy). Wcześniej jeździłem na Hard-Tailu Cube'a (Reaction) i chcę spróbować czegoś nowego.
Do sedna: 80% las, 20% asfalt i chodnik (bo muszę dojechać 10km do tego lasu i potem wrócić, czasem też wychodzę z żoną i wtedy tylko asfalt a Hardtaila chcę sprzedać), jeżdżę 2-3 razy na tydzień, max 40-50km. Moje pytanie dotyczy osprzętu (bo totalnie nie jestem w temacie) i sensu karbonowej ramy. Wybieram pomiędzy Neuron AL 7.0 (2020,  cena 8900zł) i Neuron CF 8.0 (12.000zł), różnice kosmetyczne w hamulcach (CF ma Sram Guide T kontra Shimano MT401w  wersji AL) i kołach (CF ma DT Swiss M 1900 vs Mavic XA w wersji AL) no i oczywiście rama karbonowa vs aluminiowa.

1) Czy sens dopłacać do ramy karbonowej (300g lżej) 3000zł? Gdzieś przewinęła mi się opinia, że to będzie wieczna rama i świetna podstawa żeby z czasem wymienić osprzęt na lepszy. Tylko od razu uprzedzam, że kupię ten rower i zapewne nic nie będę zmieniał. Chcę wejść do garażu, wziąć rower i zacząć jechać a po jeździe odstawić bez grzebania (poza serwisem dampera) - chociaż kto wie? Coraz bardziej kręci mnie jeżdżenie więc może coś zacznę grzebać.
2) Czy osprzęt zamontowany w tych rowerach wystarczy do sprawnego, codziennego poruszania się po lesie? Bez zawodów i robienia dziesiątek tysięcy km rocznie.
3) Gdzieś po głowie chodzi mi jeszcze oszczędność i wybór Canyon Neuron 6.0 AL (kilo ciężej, taniej od AL 7.0 o 1600zł), jest przednia przerzutka co przy mojej jeździe może być plusem? Mam obawy nad brakiem przerzutki z przodu do jeżdżenia po płaskim terenie non stop.

Z góry dziękuję.

 

Edytowane przez pierwszy_full
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pierwszy_full Osprzęt w 7.0 będzie w zupełności wystarczający do częstej jazdy po lesie. Będziesz Pan zadowolony. O sensie carbonu się nie wypowiem. 3 tysie to kupa siana, jeśli masz nadmiar gotówki to może warto przemyśleć, ale jeśli to ma być kosztem czegoś to kup AL i rozkoszuj się jazdą. Na 6.0 bym się nie decydował, bardziej wiotki amor, z tego co pamiętam reszta osprzętu też przeciętna, jeśli rozważasz węgiel to raczej możesz pozwolić sobie na 'topowego' alu.
PS. Jeździłem 5 lat Nervem, poprzednikiem Neurona, bardzo lubiłem ten rower... Zmieniłem go na inny aluminiowy rower. I odpowiadając na pytanie o przednią przerzutkę, to z 3x10 przeskoczyłem na 1x12 i niczego mi nie brakuje

Edytowane przez kilohaszu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, pierwszy_full napisał:

czyli wszechstronnego fulla, 80% las

Nie ma czegoś takiego :) To jest rower stricte w teren. To że czasem trzeba dojechać kawałek po asfalcie czy innej prostej drodze, albo zrobić wspomnianą wycieczkę z żoną jak to ma być jedyny rower, jest oczywiste i nie ma tego co liczyć nawet, da się i tyle. A po chodniku nie jeździmy jakbyś nie wiedział poza kilkoma awaryjnymi sytuacjami :)

Po reszcie opisu wnioskuję, że po prostu chcesz kupić zabawkę, której potencjał będzie wykorzystany może w jakimś pojedynczym procencie. I dalej jest już prosto - kup to co Ci się podoba i tyle. Naprawdę nie ma co się doktoryzować z tematu. Pochodź po sklepach, przymierz się, obejrzyj, kup w ramach założonego budżetu coś co się najbardziej podoba/ma najlepszy osprzęt i ciesz się z nowego gadżetu :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, pierwszy_full napisał:

Do sedna: 80% las, 20% asfalt i chodnik

Wydawało mi się, że telegraficznym skrócie zapodałem do czego potrzebuję budżetowego trailowego fulla, którego zamierzam zakupić, ale w twoim przypadku to nie wiem o co lata? Ja szukam sprzętu na szlaki może nie wymagające ale jednak. Po zwykłych wielkopolskich lasach to dymam na tym sprzecie z fotki. 

 

8 godzin temu, pierwszy_full napisał:

Po pół roku (serio) czytania forów polskich, włoskich, niemieckich, USA

Widzę, że niezłe jaja sobie robisz. 

01-20.04.2019 19_11_28.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.02.2020 o 14:14, Kubek76 napisał:

Jeśli nie sprawi to wielkiego problemu i masz po drodze 7anna to bardzo proszę. Mam nogę 92cm do tego but i siodło w moich rowerach mam na wysokości 80,5cm od osi korby. Najbardziej rozchodzi się o to czy starczy ta L-ka z fabryczną sztycą.

Starczy tej fabrycznej sztycy, sam ma w rowerach siodlo na 81-82 i w omg starczyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, pierwszy_full napisał:

Dołączę się do tematu: Szukam takiego samego roweru, czyli wszechstronnego fulla, 80% las. Po pół roku (serio) czytania forów polskich, włoskich, niemieckich, USA wybrałem Canyon Neuron i chyba nie chciałbym już dalej wchodzi w dyskusje czy to wybór dobry czy nie (tak, znam geometrię i nie do końca zgadzam się z opiniami, że im dłuższy rower tym lepszy - sporo też o tym napisano, szczególnie w artykułach znanych kolarzy). Wcześniej jeździłem na Hard-Tailu Cube'a (Reaction) i chcę spróbować czegoś nowego.
Do sedna: 80% las, 20% asfalt i chodnik (bo muszę dojechać 10km do tego lasu i potem wrócić, czasem też wychodzę z żoną i wtedy tylko asfalt a Hardtaila chcę sprzedać), jeżdżę 2-3 razy na tydzień, max 40-50km. Moje pytanie dotyczy osprzętu (bo totalnie nie jestem w temacie) i sensu karbonowej ramy. Wybieram pomiędzy Neuron AL 7.0 (2020,  cena 8900zł) i Neuron CF 8.0 (12.000zł), różnice kosmetyczne w hamulcach (CF ma Sram Guide T kontra Shimano MT401w  wersji AL) i kołach (CF ma DT Swiss M 1900 vs Mavic XA w wersji AL) no i oczywiście rama karbonowa vs aluminiowa.

1) Czy sens dopłacać do ramy karbonowej (300g lżej) 3000zł? Gdzieś przewinęła mi się opinia, że to będzie wieczna rama i świetna podstawa żeby z czasem wymienić osprzęt na lepszy. Tylko od razu uprzedzam, że kupię ten rower i zapewne nic nie będę zmieniał. Chcę wejść do garażu, wziąć rower i zacząć jechać a po jeździe odstawić bez grzebania (poza serwisem dampera) - chociaż kto wie? Coraz bardziej kręci mnie jeżdżenie więc może coś zacznę grzebać.
2) Czy osprzęt zamontowany w tych rowerach wystarczy do sprawnego, codziennego poruszania się po lesie? Bez zawodów i robienia dziesiątek tysięcy km rocznie.
3) Gdzieś po głowie chodzi mi jeszcze oszczędność i wybór Canyon Neuron 6.0 AL (kilo ciężej, taniej od AL 7.0 o 1600zł), jest przednia przerzutka co przy mojej jeździe może być plusem? Mam obawy nad brakiem przerzutki z przodu do jeżdżenia po płaskim terenie non stop.

Z góry dziękuję.

Moim zdaniem to superrower.

Ma fantastyczne, świetnie dostrojone zawieszenie - nie buja a amortyzuje : ) Doskonale wybiera korzenie, twarde gliniane ścieżki wypłukane przez wodę i inne takie. Nie wiem jak AL (podejrzewam, że tak samo) ale carbonowa rama ma świetnie uszczelnione łożyska.  Może trochę przerasta twoje potrzeby ale jeżeli nie chcesz się ścigać to bym się nie przejmował. Tak czy owak nie czujesz się jak na kanapie. Trochę się będziesz musiał przyzwyczaić do koła wywalonego do przodu kątem główki (widelca). Za to na zjazdach poczujesz się odrobine jak profi :D

Rama alu ma inną geometrię niż carbon. Ma dłuższa rurę podsiodłową - to wielka zaleta dopóki nie chcesz bardzo obniżyć siodełka myk-mykiem.

Osprzęt na jazd po lesie wystarczy - jeżeli to nie będą zjazdy po stromych zboczach w zalesionych górach : ) 

Na płaski teren nie myślałbym o przedniej przerzutce. Najwyżej zmienisz sobie blat na większy. Przednia przerzutka jest potrzebna gdy potrzebujesz dużej rozpiętości przełożeń.

ja brałbym carbon z 2019 ale to zawsze dylematy budżetowe. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...