Skocz do zawartości

[opinie] CST Jack Rabbit II Pro


TheJW

Rekomendowane odpowiedzi

@johnny11 mignął mi powiadomieniem, to naskrobię coś jeszcze o oponie.

Zrobiłem na niej ok. 150 km w różnym terenie. Oczywiście cały czas jako napędowa.
Zdania generalnie nie zmieniam. Nadal nie możemy się dogadać na szutrowych wirażach, najbardziej nieprzewidywalna jest w miejscach, gdzie w miarę ubity szlak pokryty jest drobnym żwirem.

Mam wrażenie, że jest jakoś wyjątkowo miękka, chodzi o całokształt. Przy ciśnieniu ~2Bar mam wrażenie, jakby była bardzo rozpłaszczona. Przy wadze 84kg wygląda, jakby była nadmuchana na 1,5 bara. Aż musiałem podjechać w czasie treningu do jakiegoś sklepu rowerowego żeby sprawdzić, czy po drodze nie zgubiłem gdzieś powietrza. :D
Przez to miałem wrażenie, że jakoś ciężko mi się jedzie, ale okazało się, że to tylko wrażenie, bo prędkość była zdecydowanie wyższa, niż na poprzedniej oponie przy podobnych odczuciach. Na tej podstawie śmiało mogę potwierdzić, że Królik ma zdecydowanie niższe opory od nowego RaRa.

Został tylko test na mokrym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z racji izolacji i braku konieczności zaspakajania potrzeb towarzyskich całej rodziny, miałem trochę czasu, żeby pogrzebać przy rowerze.

Minął miesiąc od zalania Jacków mlekiem, które jakiś czas temu postanowiłem przetestować (Orange Seal Regular). Teoretycznie powinno wytrzymać 30-45 dni, więc chciałem po pierwsze sprawdzić, a po drugie dolać/podmienić. Uznałem, że przy oponach ważących 460g warto zadbać o to, żeby mleczko było w dobrym stanie :) No więc jakby ktoś się zastanawiał to mleczko świetnie się trzymało. Było go bardzo dużo i było płynne. Na oponie zrobiła się bardzo cienka warstwa lateksu (w przeciwieństwie do Trezado, które kiedyś mi tak zalepiło oponę, że nie dało się już tego wyczyścić).

W związku z tym, iż każda kolejna jazda na Jackach utwierdzała mnie w przekonaniu, że jak na wyścig to Jack na przód jest za mało pewny na zakrętach, postanowiłem podjąć próbę założenia na Rocket Rona LiteSkin. Nawiązując do opinii @wkg

W dniu 16.03.2020 o 13:36, wkg napisał:

Pewnie jak się człowiek uprze to się uda ale mleka podobno trzeba nalać tyle, że się robi cięższa od tej tubeless. Pewnie spróbuję ale i tak  będę się bał, czy mi na zakręcie nie spadnie z obręczy :/

powiem, że zupełnie się nie zgadzam. Uszczelniło się na sucho bez problemu za pierwszym razem (strzelam butlą 8bar). Już więcej problemów miałem z Jackiem. Mianowicie zacząłem od przedniego koła, zdjąłem Jacka, założyłem Rona, wyczyściłem Jacka i zabrałem się za tylne koło. Lubię mieć wszystko czyste, więc postanowiłem założyć wyczyszczonego Jacka zdjętego z przodu na tył (nie miałem akurat ochoty czyścić drugiej opony). I tu pojawiły się z kolei problemy z uszczelnieniem. Na sucho puszczał powietrze przy rancie (mimo, że wstrzelił się poprawnie przy 2bar). Po zalaniu powietrze przestało uciekać. Zobaczymy ile powietrza będzie jutro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...

Od rozpoczęcia poszukiwań minął prawie rok, w tym czasie zdążyłem już zajeździć jednego "Królika" w wersji EPS. Teraz przyszedł czas na wersję SF - i to na obydwa koła.
Zamówiłem w sumie 13 sztuk - dla siebie i drużyny. Pomyślałem, że taka ilość da już jakiś fajny pogląd na wagę opon i ewentualne w niej rozbieżności, więc wszystkie po kolei zważyłem. Dla pewności i większej dokładności - dwukrotnie. :) Szczegóły poniżej.

Model: TR-CS514 - Jack Rabbit II Pro SF, zwijana, TLR, 120TPI
Rozmiar: 29x2,25
Waga katalogowa: 460g

image.png.165497bd9a625e82d577cd825f7a1666.png

Jak widać, różnica między najlżejszą, a najcięższą, to zaledwie 9,5g!
Średnia waga 470g.
Rewelacja! A niby chińskie... :)
Dla porównania - miałem chyba 4 sztuki nowego Racing Ralpha i różnice były rzędu 30-40g między poszczególnymi egzemplarzami. Ale o nowym RaRa już wystarczająco dużo na forum pisaliśmy... ;)

Więcej o tej oponie było wcześniej, więc zainteresowani mogą sobie przejrzeć poprzednie strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.04.2020 o 17:24, johnny11 napisał:

W związku z tym, iż każda kolejna jazda na Jackach utwierdzała mnie w przekonaniu, że jak na wyścig to Jack na przód jest za mało pewny na zakrętach, postanowiłem podjąć próbę założenia na Rocket Rona LiteSkin. Nawiązując do opinii @wkg .....

Cóż, z niecierpliwością czekam na opinię, moze źle trafiłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały sezon kłamczuch przejeździł na komplecie Królików. :icon_lol: I teraz kolejne wziął. ;)

Moja opinia będzie pewnie gdzieś w kwietniu. Jak dobrze pójdzie na początku marca podkładam nowe koła, to z myślą o nich kupiłem te opony. A w kwietniu dlatego, że przyzwoicie byłoby chociaż z miesiąc na nich pojeździć, żeby wydać ocenę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

One będą na mazowieckie maratony. Pomacałem je i nie chciałbym ryzykować jazdy w górach. :D W góry kupię na tył wersję EPS, a z przodu będę zakładał Racing Raya. Rozważałem też sprzedaż tych SF i założenie obydwu w wersji EPS, ale nie wiem...

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy od tego, gdzie i jak jeździsz. Jeśli więcej po górach, to EPS, jeśli w lżejszym terenie, to możesz ryzykować SF.
EPS będzie pewniakiem, a i wagowo wychodzi lepiej niż większość opon innych producentów. ;)

EPS jest naprawdę dobra, moja przelatała kilka tysięcy kilometrów bez awarii. Teraz jest już całkiem zużyta (tak, że tył ślizga się na mokrym asfalcie :P), ale nadal na niej jeżdżę i nie złapałem kapcia ani nie rozciąłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem decyzję i zrezygnowałem z zakładania wersji SF. Kupiłem sprawdzoną w boju EPS.
Specyfikacja Królików w tej wersji nieco się zmieniła.
Jack się roztył - poszerzył o 0,05" (z 2,20 na 2,25) i przytył do 580g. To i tak nadal bardzo lekko, ale w porównaniu do wersji SF (465g) nie robi już takiego wrażenia. ;)

Co ciekawe - poprzednia wersja, 2,20", wydaje się na obręczy 25mm sporo szersza niż świeża 2,25" na obręczy 27mm. Może to kwestia tego, że są założone dopiero dobę.
Dam im jeszcze dzień, dwa i zmierzę suwmiarką. Na pewno wizualnie są dużo węższe niż Racing Ray i Racing Ralph o tym samych wymiarach.

Co do wrażeń z jazdy - na początku jechałem ze sporą rezerwą mając cały czas w głowie, że to nowa, niesprawdzona przeze mnie na przednim kole opona. Jednak po kilkunastu killometrachm i kilku uślizgach udało mi się ją dobrze wyczuć, a potem było już tylko lepiej. W połowie treningu w ogóle nie myślałem już o tym, że zmieniłem opony. Jestem bardzo zadowolony, chociaż to dopiero jeden, 50-kilometrowy trening. Myślę, że z każdym kolejnym będzie tylko lepiej. :) Muszę wybrać się na jakiś rock garden i śliskie korzenie, żeby przetestować ją pod kątem planowanej jazdy w górach.

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.03.2021 o 21:49, TheJW napisał:

Zmieniłem decyzję i zrezygnowałem z zakładania wersji SF. Kupiłem sprawdzoną w boju EPS.
Specyfikacja Królików w tej wersji nieco się zmieniła.
Jack się roztył - poszerzył o 0,05" (z 2,20 na 2,25) i przytył do 580g. To i tak nadal bardzo lekko, ale w porównaniu do wersji SF (465g) nie robi już takiego wrażenia. ;)

....

Cześć, jak uszczelnia się ta wersja, zero problemów? Ta 580g to wersja najżywszego modelu z EPS z mieszanka 3C, 120TPI? Dziwi mnie dlaczego nie ma ona oznaczenia TLR. 
Nie mam doświadczenia z CST jeżdżę na Ikonach, ale kiedyś namawiał mnie na nie Karol Rożek jak spotkałem go w lesie Wolskim, mówiąc po co przepłacać za Maxxisy.

Edytowane przez Shamtu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EPS uszczelnia się bez problemu, ale zwykłą pompką podłogową raczej nie da rady. To nie Schwalbe TLE. ;) SF nie uszczelniałem, bo po zmianie decyzji wystawiłem je na sprzedaż. Ale znajomi mają je w bezdętce, więc na pewno jest to możliwe. :)

580g to realna waga modelu TR-CS515. Katalogowo 560.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...