Skocz do zawartości

[opona] Miejska 38-40c kompromis między wagą a odpornością na przebicia


MikeSkywalker

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam w miarę lekkich i odpornych opon miejskich. Szerokość 38-40c, mile widziany pasek odblaskowy. 

Z roweru zdjąłem Kendy Kwick Tendril K1067, 700x38c, drutowe, podejrzewam że z niezłą wkładką bo waga jednej to ok. 750g. 

Nie ukrywał że miło byłoby mieć coś w okolicach 500g. 

Poprzedni sezon zjeździłem na Bontrager AW1 700x28c i jestem z nich bardzo zadowolony - ale szerszych nie ma. Bontrager H2 z wkładką Ultimate waży tyle samo co obecna Kenda. Opony z wkładką Hard Case Lite podobno są słabe. 

Nie patrzę w ogóle na opony Schwalbe - za dużo reklamacji widziałem żeby im zaufać, do tego odłażące paski odblaskowe.

Ciekawe wydają się Bontrager GR1 Comp (nie wiadomo nic na temat wkładki) Kenda Kwick Tendrill (lżejsze wersje obecnej opony), Panaracer Pasela (w tym wersja ProTite). 

Bieżnik - najlepiej coś tego typu: 

k1067.jpg

Jakieś propozycje? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standardowo zasugeruję Conti Speed Ride 700x42c (w praktyce są nieco węższe, a przynajmniej na obręczach 17-19mm). Wersja zwijana 430-450g, drutowa chyba coś koło 500g i ma odblaskowy pasek, obie wersje mają jakieś wkładki antyprzebiciowe. Używałem ich w Muirwoodsie i gravelu po mieście i okolicach, ale równie dobrze zniosły np. Jurę czy okoliczne lasy.

Wszelkie inne "trekingowe" gumy bym sobie darował z powodu o jakim piszesz - ważą tyle co gumy do DH i składają się z takiej ilości (zwykle takiej sobie) gumy jakby miały starczyć na 20 lat ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie łapały Ci kamyczków i innego szkła? Bo kiedyś rozważałem je do gravela i opinia kolegi który ciągle łapał na nich gumy skutecznie mnie odstraszyła. 

Z drugiej strony Ultra Sport jest łysy a kilka gum złapałem zanim zmieniłem na AW1...

Z Double Fighter w crossie jestem bardzo zadowolony, szybkie i świetnie trzymają w zakrętach, a kształt bieżnika w sumie podobny do Speed Ride.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze dwa razy może złapałem na nich gumę, jedna zakończyła żywot z rozerwaniem na około 1,5cm - ale była już mocno dojechana i pomykałem przez teren po zrywce na którym tak ładnie się nadziałem na jakiś odłamek...

Double Fighterem się kiedyś interesowałem, ale odpadł w przebiegach z powodów jak wyżej - okrutnie przewymiarowana guma jak do tego do czego miałaby służyć. I ni chuchu nie jest podobna do Speed Ride. Speed Ride to jest Race King w wersji semi-slick ;)

Ogólnie nie kumam idei tych wszystkich miejsko-trekingowych wynalazków o wadze niczym "tuplaje" do mega ostrej rąbanki w terenie :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, MikeSkywalker napisał:

 wrzucona do typowego roweru szosowego trochę zmieni mu wygląd przez te klocki boczne. 

Mi się też te klocki wydają zbyt ordynarne. To już poprzedni Hurricane wygląda lepiej i to bardzo dobra opona jest. Mam w sumie dylemat czy założyć starego Hurricana na tył do mojego chwasta czy iść w Continental Speed Contact. Ta Conti jest mega interesująca, pytanie tylko jak sobie radzi na szutrach czy ubitych leśnych ścieżkach jak robi sie mokro. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przypomniałeś mi że mam gdzieś zachomikowane Speed Contact - jeszcze z czasów jak nazywały się odwrotnie. Może tymczasowo je założę, choć chyba miałem węższe. 

Jedyny minus - przebieg poniżej 100km i w jednej już centymetrowe przecięcie. Także jest miękka jak Ultra Sport. Ale prezentuje się pięknie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się pod temat, myślę nad CONTINENTAL Race King, czy znajdę coś lepszego w granicach 100 zł za komplet ? Raczej grubsze, żeby bez problemu jeździć po lesie, korzeniach, ale też żeby można było rozwinąć prędkość na asfalcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, MikeSkywalker napisał:

Jak trzymały na zakrętach?

Trzymają, bdb. to takie mieszczuchy, tylko w wersji lekkiej.

Żona ma , rok i 0 kapcia, a i mieszanka porządna, w porównaniu do schwalbe, zwykłych  to jest dużo lepiej.

 Trzyma się asfaltu i i jest szybkie.

Teraz, selphy napisał:

znajdę coś lepszego

raczej nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może Conti przywróci produkcję, szukałem "następcy" tej opony, bo kilka takich modeli mają ale bezskutecznie. 

@woojj no u mnie póki co Pasela jest jednym z faworytów - lekka (ale coś na stronie ściemniają bo 35c lżejsze od 38c), też dużo dobrego na temat jakości Panaracera się nasłuchałem w serwisie (wstyd się przyznać ale od paru miesięcy gravel stoi na Gravelkingach i czeka na poskładanie go w całość i jazdę testową) no i nie kosztuje majątku. 

Na drugim miejscu jest Bontrager R1, wkładka HCL niby słaba ale może lepsza niż żadna. Tutaj też waga poniżej 500g przy 38c.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 5 tygodni później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...