Skocz do zawartości

[Downhill] na start


Rekomendowane odpowiedzi

Siema, ja swój sprzęt już zakupiłem, natomiast szukam czegoś dla kolegi, który zamierza rozpocząć przygodę z ostrzejszą jazdą lecz na sprzęcie średnio się zna. Tak więc poszukuje on roweru DH, oczywiście używka, za kwotę rzędu kilku tysięcy złotych. Ma on ok 175cm wzrotu i jest szczupły, więc waży zapewne ok 70kg. Znalazłem w naszej okolicy coś takiego: 

 

https://www.olx.pl/oferta/specialized-demo-8-dh-2012r-CID767-IDvYzx9.html#198c6dea9d . Pytanie, czy to ma w ogóle sens? Na co zwracać uwagę oglądając taki rower? (ja tam jedynie na mtb się nieco znam). Zakładam, że będzie potrzebne jeszcze trochę gotówki na doprowadzenie tego do ładu, a może się mylę.

ewentualnie: https://www.olx.pl/oferta/rower-dh-fr-specialized-demo-8-CID767-IDBUslt.html#6ade65ea8c ale tutaj to juz musialby mocno cenę negocjować.

Może jest ktoś z okolicy, kto mógłby pomóc w oględzinach?

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze kombinujesz. Na początek szukaj czegoś taniego i w miarę jeżdżącego. - Dlaczego? - Ano dlatego, że im nowszy i lepszy rower tym trudniej o niego dbać i serwisy są droższe. Mając na początku rower za duży hajs, w którym ciągle jest coś do zrobienia można się łatwo zniechęcić. Pamiętam jak sam dawno temu kupiłem swój pierwszy wypasiony rower i miałem problem by utrzymać go w przyzwoitym stanie, a moje umiejętności były trochę za małe by go w pełni wykorzystać. I właśnie druga kwestia to umiejętności. Laik i tak nie wykorzysta wszystkich możliwości wypasionego roweru. W przypadku zjazdówki myślę, że problem byłby już na etapie ustawienia zawieszenia. Wszyscy na początku myślą, że sobie z tym poradzą, a po czasie dowiadują się, że są jakieś ukryte bajery, jak np. tokeny w komorze, albo regulacja wolnej kompresji w DPX2. Do tego kupując używkę nigdy nie ma się pewności czy ktoś przypadkiem już nie grzebał w środku, czy nie zgubił jakiegoś małego shima, czy tą śrubkę co mu została na końcu to ją jednak z powrotem wkręcił czy nie. Łatwiej i taniej naprawić zjazdówkę z tych tańszych w katalogu niż np. takiego DHXa, którego niektóre serwisy nawet nie chcą naprawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co to wizualne oględziny, czy np tłok dampera, lagi widelca nie są zarzygane/porysowane/wytarte i czy nie ma innych niepokojących rzeczy. Kolejna rzecz to sprawdzenia czy wszystkie regulacje działają. No i czy przy różnych ustawieniach nie wydaje to jakiś dziwnych dźwięków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Mcintosh napisał:

OK, czyli w ten rower z pierwszego linku generalnie warto się pchać? Czy ta cena w ogłoszeniu jest adekwatna mniej więcej? Jak na miejscu mogę z grubsza sprawdzić czy wszystko jest ok, zwłaszcza zawieszenie? Pzdr

Zapytaj o historie serwisu, w szczegolnosci jak czesto i kiedy ostatni raz zawieszenie bylo serwisowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, Mcintosh napisał:

Lubię wizualną stronę tych rowerów. Demo zarówno wg mnie i niego wygląda mega. Czy to zły wybór?

Widzę że kolega edytował.. Fakt, ładne są te ramy, w roczniku 2015+. Miałem do niedawna demo 7 2008 rocznik na totemie rc2dh i dhxie 4.0 ale jednak mi się nie zbyt podabał :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W okolicach 8000 zł (uwzględniając rabaty) można już szukać nowego roweru do enduro, np. Dartmoor Blackbird Evo: 

https://www.1enduro.pl/bikeporn-darmoor-blackbird-evo-29-2019/

https://www.1enduro.pl/test-dartmoor-blackbird-evo-29-2019/

Nie jest to pełnokrwista zjazdówka, ale też pozwoli na bardzo dużo i na początek powinien być w zupełności wystarczający. No i, przede wszystkim, kupuje się sprzęt na gwarancji i bez historii.

 

Kupno używanego roweru do grawitacji to zawsze ryzyko, bo jeśli był używany zgodnie s przeznaczeniem, to materiał ramy może już być zmęczony i za jakiś czas może dość do pęknięcia/złamania. Nie wspominam już o ogólnym zużyciu wszystkich komponentów. Przed zakupem trzeba bardzo dokładnie wszystko obejrzeć i sprawdzić:

https://www.1enduro.pl/rower-uzywany-czesc-3-ocena-stanu-technicznego/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...