Skocz do zawartości

[Amortyzator]Fox a jego odpowiednik Rock Shox


Longi

Rekomendowane odpowiedzi

Uhh, a ja tkwiłem w przekonaniu że to conajmniej Pike lub wyżej. Teraz muszę się wyleczyć z tego bika.

P. S Moje wątpliwości wzbudziło że YT Jeffsy w wersji PRO ma Pike właśnie...

Edit:

A może macie taką wiedzę aby rozpisać pozostałe z gamy RS trail/enduro vs Fox 

Revelation=?, Reba=?, Yari=?, Pike=?, Liryk=?

 

Edytowane przez Longi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Same głupoty piszecie, nic konkretnego. Rythm ma tłumik Grip, który jest bardzo podobny do Chargera tylko zamiast bladera ma tłoczek ze sprężyną. Fox twierdzi, że to równie dobre co Charger i Fit, ale ludzie jednak twierdzą, że trochę gorsze. Grip jest między Charger, a moton Control. Nie dochodzi w nim do mieszania oleju z powietrzem tak samo jak w Chargerze, ale ma trochę większy opór. Sprężyna jest praktycznie tym samym co sprężyna DebonAir u RSa. Reszta jak golenie, stojan i td. są zrobione z tańszych materiałów przez co są trochę cięższe, ale widelec jest tańszy.

@Longi jak chcesz to dam Ci namiar do gościa, który jest moim guru amortyzacji i wyjaśni Ci wszytko do najmniejszej śrubki.

  • +1 pomógł 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem na Rebie, Yari i Pike, nie mam kompletnie doświadczenia z Foxem. Na pewno wiem że na Pike’u jeździ mi  się najlepiej.  Dlatego też zadałem pytanie o porównanie tychże z Foxem. Nie chcę wydać 13 tyś na rower, który będzie miał kiepski amor, czytaj gorszy niż mój obecny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jeszcze jaki masz tłumik w tym Piku, Charger 1, Charger 2 lub Charger 2.1. W pierwszym Chargerze szybko pękały bladery. W Charger 2 to poprawiono, w Charger 2.1 starano się maksymalnie zmniejszyć opory stawiane przez tłumik. Ale różnice między nimi są bardzo małe. Ja między Charger 2, a 2.1 nie poczułem jakiejś znacznej różnicy nawet jak goły tłumik macałem.  Jeśli chciałbyś coś na poziomie Pika to Fox Performance Elite albo Factory. Performance Elite to praktycznie to samo tylko bez Kashimy. A po za tym między Foxem, a Pike`m są pewne małe różnice w pracy. Mam oba. Na turystycznych wypadach lepiej jeździ mi się na Piku, a na ostre rąbanki jak wypad do Srebrnej wolę Foxa. Ręce mnie tak nie bolą jak na Pike.

6 godzin temu, Sabarolus napisał:

Spręzyna w Rhytmie to EVOL czyli dokładnie to samo co w najwyższym modelu 36 Factory -> powiększona komora negatywna dla m.in zwiększenia czułości.

A to co w najwyższym jest też we wszystkich niższych i wszystkich innych Foxach. Mam Foxa 34 Performance Elite i tam też jest ta sama sprężyna tylko oczywiście mniejsza. Od poprzedniej wersji sprężyny Float różni się tym, że airshaft jest wydrążony by zwiększyć objętość komory negatywnej. Do tego Evol działa na takiej samej zasadzie jak DebonAir w RSie, nawet wyglądają bardzo podobnie.

Reba (zależy, który rocznik bo była kiedyś Dual air, ale zakładam, że masz Solo Air) i Yari do niedawna ( bodajże początek 2018) działały na tej samej zasadzie, miały sprężynę Solo Air i tłumik Motion Control. Różnica była wtedy taka, że Yari miał golenie 35, a nie 32. Obecnie Yari są robione ze sprężyną Debon Air i zdarzały mi się egzemplarze z tłumikiem Charger ale nie jestem pewien czy wychodziły tak fabrycznie, czy klienci sami zmieniali sobie tłumiki. W HT mam Rebę i do XC mi taki wystarcza, ale jak kiedyś Yari`ego zabrałem na rąbanki w góry to czułem, że w porównaniu do Foxa 36 czy Pike lubi się zapadać i przy mocnych powtarzających się uderzeniach Motion Control coraz wyraźniej odstawał od Chargera.

Edytowane przez Davi_Serwis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że sobie poradzi, nie wiem tylko czy Ty sobie poradzisz. W Srebrnej widziałem już ludzi, którzy mieli słaby sprzęt ale dobre umiejętności i jeździli szybciej niż inni. Często pojawia się gość Dartmoorem z zawieszeniem Suntoura i sobie chwali. Raz był gość z Sektorem czy czymś jeszcze słabszym i też wymiatał, raz nawet jeździłem z gościem na Hardtailu. To znaczy on jechał, a ja na Specu Enduro próbowałem go dogonić, a należę raczej do tych szybszych. 

Także jeśli chcesz wiedzieć czy będzie Ci się dobrze na tym jeździło to nie wiem. Część osób, która kilka rowerów już miała i ileś tam lat jeździ zazwyczaj narzeka, że ten amortyzator podczas dłuższych zjazdów się gubi, z kolei Ci co jeżdżą raczej przeciętnie zazwyczaj nie widzi różnicy.

Edytowane przez Davi_Serwis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Znalazłem temat przez przypadek i pozwolę sobie sprostować.

W rowerach Trail montowany jest Pike/Fox 34 oraz Yari/Lyrik/35/Fox 36

W rowerach Enduro montowany jest Yari/Lyrik/35/Fox36 oraz Zeb/Fox 38. 

Zasadniczą różnicą jest skok - w Pike 120-160mm, ale najczęściej spotykany to 150mm, w Yarim i Lyriku do 100 do 180mm, najczęściej spotykane to 160 i 170mm. 

Yari to biedny Lyrik, od 2020 roku nie można go kupić z Chargerem, w 2019 były jeszcze tylko z Chargerem RC. Bez problemu można wrzucić do Yariego Chargera RC2 lub RCT3, zmienić Debonaira i ma się praktycznie Lyrika (inna jest podobno korona - cięższa).

35 to już inna konstrukcja - taki biedny Yari, z którym nic nie zrobisz.  

Revelation to biedny Pike, ale sytuacja wygląda tak samo jak Yarim i Lyriku. 

Reasumując - odpowiednikiem Pike jest 34, a odpowiednikiem Yari/Lyrik jest 36. Potem w zależności od wersji porównujesz Fit i Grip do Motion Control, Charger RC, RC2, RCT3 i oczywiście wersji 1, 2, 2.1.

Ciekawe porównanie RS masz tu:

https://roweroweporady.pl/rockshox-modele-przednich-amortyzatorow/

Edytowane przez StRaDiVaRiUs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak i nie bo biorąc pod uwagę sztywność skrętną i wzdłużmą to RS 32 ma lepszą niż Fox 34 ;)

Co do 35 to jest to raczej pogrubiony Recon (ze względu na konstrukcję sprężyny powietrznej).

Yari i Lyrik mają dokładnie te same CSU więc i korony. Analogicznie Revel i Pike.

No i zapomniałeś wspomnieć o dwupółkach jak już koniecznie chciałeś kategoryzować zastosowanie trial/enduro.

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Cycek napisał:

ma po prostu większy luz, żeby lżej chodził i przez to się wydaje, że jest mniej sztywny.

Jak ma większy luz to znaczy, że jest mniej sztywny :D

1 godzinę temu, Cycek napisał:

A i żaden dzisiejszy amor do roweru nie jest sztywny, każdy się wygina.

Reba jakoś nie chce :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...