Skocz do zawartości

[Hamulce szczękowe] Problem z hamulcami w Specialized Tarmac SL4 Sport


Maggot743

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!
Jestem posiadaczem roweru Specialized Tarmac SL4 Sport 2017.
Komponenty z biegiem czasu modyfikuję/zmieniam.
Cały napęd fabrycznie oparty jest o grupę 105 5800 co mi stanowczo wystarcza. Jednak Spec założył tu zaciski Tiagry, które postanowiłem zmienić na 105 R7000 głównie ze względów estetycznych i przy dobrej okazji.
Jednak zarówno podczas użytkowania Tiagry jak po założeniu nowych 105tek pojawił się problem, który upośledza płynną pracę linki w pancerzu a co za tym idzie całego hamulca tylnego.
Poprzednio (fabrycznie) założone były linki 105tki i tanie pancerze. Wraz z zmianą zacisków wyposażyłem układ w linki teflonowane Clarks (ok 22zł sztuka)  oraz pancerze Jagwire Keb-SL (ok 8zł/m).
Wszystko podłączyłem jak należy, jednak problem nie zniknął i ciąg linki jest utrudniony oraz słychać tarcie w ramie.
...
1. Jeden problem prawdopodobnie wyeliminowałem - Specialized zrobił ciut fikuśne przelotki przez co linka o nie tarła (były ślady). Uciąłem je trochę i zeszlifowałem ostre krawędzie.
... NIE POMOGŁO - może ciutkę - nadal słychać tarcie.
2. Spróbowałem wyjąć przelotki i poprowadzić pancerz na całej długości klamka-zacisk. Poprawiło się lecz nieznacznie (nadal słychać tarcie). Dodam iż testowo użyłem taniego pancerza, który jest dość miękki w porównaniu do KEB-SL, który rzekomo wzmacniany kevlarem - jest dość sztywny.

Zastanawiam się czy sprawę rozwiąże poprowadzenie pełnego pancerza ale dobrej jakości lub czy problem leży gdzie indziej. Nie zaobserwowałem jakichś problemów z komponentami, linka nie jest uszkodzona ani rozwarstwiona. Użycie lubrykantu również nie pomogło zbytnio.

W załączniku zamieszczam zdjęcie takiej samej ramy w celu pokazania drogi, jaką pokonuje linka w ramie.

Proszę o pomoc
Czy ktoś miał podobną sytuację i jest mi w stanie coś doradzić?

Pozdrawiam

tarmac.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś spróbowałem rozwiązać problem biorąc pod uwagę inne czynniki.
Założyłem zwykła, tanią linkę w zwykłym tanim pancerzu lecz pancerz poprowadziłem na całej długości klamka-zacisk. W dodatku kapnąłem do środka rzadkiego olejku. Praca rewelacyjna.
Spróbowałem zrobić to samo wewnątrz ramy - tak samo - praca również rewelacyjna. Jednak na taniej lince i miękkim pancerzu cały układ jednak "gumowy".
Spróbowałem zrobić to samo z wykorzystaniem wspomnianej wcześniej teflonowanej linki Clarksa i znów praca się pogorszyła. Jednak gdy starłem z Niej ciut ten "teflon" i zaaplikowałem olejku to się ciutkę poprawiło.
Podejrzewam, że problem leży w samej lince, która słabo pracuje akurat w tym pancerzu... Albo linka jest jakaś chropowata.
Założę dobrą, szlifowaną linkę lecz bez warstwy teflonu w dobrym, sztywnym pancerzu z olejkiem, w dodatku pancerz dam na całej długości układu i się okaże jak to będzie działać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany!
Cały proces oparty ciut o "druciarstwo" :)
Wykorzystałem bardzo dobrą linkę lecz bez powłoki oraz bardzo dobry, sztywny pancerze
Przelotki rozwierciłem tak by pancerz hamulcowy 5mm wszedł tam dość ciasno.
Pancerz zakropiłem oliwką oraz puściłem go na całej długości klamka-zacisk.
...
Finalnie uzyskałem baaardzo zadowalającą pracę układu, który w dodatku jest dobrze zabezpieczony przed brudem... No jedynie ciuteńkę cięższy (o zgrozo!)
Myślałem nad użyciem tych rurek Jagwire SpeedLube etc... ale udałem się do prostych rozwiązań i odrobiny majsterkowania.

Dziękuję za wszelką pomoc!
Problem rozwiązany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...