Skocz do zawartości

[koło] Koło 27,5 z osią 130mm.


boniek11

Rekomendowane odpowiedzi

W zeszłym roku kupiłem wypiaskowaną i pomalowaną proszkowo ramę ze sztywnym widelcem pewnie od jakiegoś starego "górala". Żeby nie rysować  hybrydy i nie bać się zostawić pod sklepem złożyłem sobie na niej commutera. Jako że wykluwa się pomysł do złożenia a la gravela sprawdziłem że koło 700c z oponą 38 mm wchodzi z zapasem na wys, ok 2-3mm więc.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta rama to jakiś dziwoląg. Tarcze i 130mm??? Nie znam takiego przypadku. Wszystkie ramy 26 od lat 90 były w standardzie 135. Chyba że to coś było w wersji pod piasty biegowe/singlowe.  Chm jeśli jest jak piszesz to przyjmie bez większych oporów 135. Jeśli się boisz to pozostaje przeróbka konusów piasty aby było 130. Każdy tokarz ci przerobi/dorobi. Musisz wybrać coś na maszynowych łożyskach, bo to łatwiej poddaje się konwersji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, woojj napisał:

 Chm jeśli jest jak piszesz to przyjmie bez większych oporów 135

masz na myśli rozgięcie widełek żeby wcisnąć piastę 135?

w stalowej ramie nie widzę nic złego - sam tak dużo jeździłem , ciekawi mnie tylko jak to wpłynie na osiowość zacisku do tarczy, chociaż...ustawienie zacisku można regulować co najmniej prawo-lewo , więc może da radę ustawić bez obcierania.

Tylko jeszcze jedno - jak to stara rama mtb z mocowaniem pod hamulce tarczowe to ja obstawiam ze to jednak aluminum, czy wtedy takie rozginanie można/warto stosować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam starą ramę od tego gtix explosiwe, przy tylnym trójkącie jest mocowanie do hamulca tarczowego pomyślałem ż eby je odciąć i przyspawać do nowej ramy a przedni widelec wymienić na taki z mocowaniem już pod tarcze. Tym sposobem zyskał bym hamulce tarczowe i koła 27,5 ".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@boniek11

Jeśli masz praktyczne doświadczenie i odpowiedni sprzęt do spawania aluminium....to może by Ci się to udało, gdybyś miał resztę potrzebnych materiałów i przymiar IS do ustawienia tego mocowania zacisku przed przyspawaniem ;)

Jeśli jednak jakimś nieszczęśliwym trafem tak nie jest...to wyjdzie Ci taniej kupić gotową ramę z mocowaniem tylnego hamulca tarczowego, zlecenie takiej modyfikacji to od 300 zł w górę, jeśli ktoś w ogóle podejmie się takiej rzeźby w aluminium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obie ramy są stalowe. Nie mam szablonu do spawania, (to mnie trochę martwiło żeby otwory wyszły równolegle do tarczy) spawanie myślałem robić z przykręconym i zaciśniętym na tarczy hamulcem. Oczywiście nie będę upierał się jak projekt okaże się zbyt przekombinowany. Ot świerzbią mnie łapy żeby podłubać. No chyba sobie uświadamiam ze chcę mieć peżota:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że jedną z funkcji tego przymiaru jest dodatkowe utrzymanie w danej pozycji nie poddając się naprężeniom po zakończeniu spawania i wystudzaniu - na tarczy tak nie utrzymasz, pierwsze co się wygnie to właśnie tarcza.

Jaką techniką miałeś zamiar to spawać?

Planowałeś rozpórkę między górnym a dolnym piórem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...