Skocz do zawartości
miczigan

[rama] Budowa roweru na ramie NS Bikes eccentric 29 alu evo - pomoc w doborze części

Rekomendowane odpowiedzi

miczigan

Kupuję ramę i zabieram się za budowę tego roweru. Ma to być 27,5 plus z możliwością przekładki na 29. Mam kilka pytań na które trudno mi znaleźć odpowiedzi. Chciałbym się poradzić bardziej doświadczonych kolegów.

Najpierw chcę ogarnąć amor i stery. Chciałbym dać napęd shimano (deore) do tego roweru, bo nie mam doświadczeń ze sramem no i mam kilka części i narzędzi (kasetę, przerzutki, manetki). W sumie mam ich tak mało, że nie jest to mus.

1. Amora chcę jakiegoś RockShoxa do 2 tys. Ktoś sprzedaje na allegro Lyrika 29 160mm z debonair i chargerem 1 za 1.7 tys. Niby nowy, ale bez opakowania, rocznik 2018. Czy śmiało kupować, czy to coś podejrzanego? NS bikes zaleca do tej ramy skok 130-150mm. Jestem ciężki 90 kg więc liczę że te 10 mm i tak zniknie jak się zawias pode mną ugnie.

2. W opisie ramy piszą że są potrzebne stery IS42/52. Sterów dedykowanych NSbikes nigdzie teraz nie ma (może będą w marcu). Więc szukając innych sterów natknąłem się na inne (F1) które są 42/52 ale jesze w standardzie 45 stopni/45 stopni. Na zdjęciach widzę, że łożyska mają ścięcie pod takim kątem. O co z tym chodzi? To ścięcie to dopasowanie do tapera widelca, czy od tego zależy też czy wejdą do ramy?

3. W opise na stronie 7Anna piszą że maks. korba 32T boost, ale oś w tej ramie to 142x12. O co chodzi? Czemu korba ma być boost, a piasta z tyłu nie jest boost? Coś im się pomieszało?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25
12 minut temu, miczigan napisał:

Jestem ciężki 90 kg więc liczę że te 10 mm i tak zniknie jak się zawias pode mną ugnie.

To się nazywa SAG i jest wliczone w geometrię ramy. Co nie zmienia faktu, że 160 mm nie powinno jakoś szczególnie nadwyrężyć główki ramy.

13 minut temu, miczigan napisał:

To ścięcie to dopasowanie do tapera widelca, czy od tego zależy też czy wejdą do ramy?

Ścięcie łożyska jest dopasowane do frezu w ramie. Tego nie przeskoczysz, kąt musi się zgadzać. 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tomo63
3 godziny temu, miczigan napisał:

3. W opise na stronie 7Anna piszą że maks. korba 32T boost, ale oś w tej ramie to 142x12. O co chodzi? Czemu korba ma być boost, a piasta z tyłu nie jest boost? Coś im się pomieszało?

W opisie ramy na pewno jest 148x12 (sprawdzalem), a co do korby to znaczy, że  mało miejsca na zębatke i max co wejdzie (nawet w boost, gdzie zębatka jest odsunięta od osi ramy od dodatkowe 3mm) to 32t.

Dla mnie dyskwalifikujtomo63

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
miczigan

Ok.

A korbę z 2 talerzami da radę w to wsadzić? Bo też na stronie piszą że przednią przerzutkę można zamonotować, a gdzieś indziej czytałem że jednak nie (dlaczego?)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tomo63

Nie da sie zamontować przerzutki, bo nie ma przerzutek na obejme do standardu boost. Dwublat tzrba by przymierzyć, ale też musi być boostowy.

1 godzinę temu, tomo63 napisał:

W opisie ramy na pewno jest 148x12 (sprawdzalem), a co do korby to znaczy, że  mało miejsca na zębatke i max co wejdzie (nawet w boost, gdzie zębatka jest odsunięta od osi ramy od dodatkowe 3mm) to 32t.

Dla mnie dyskwalifikujtomo63

Tu miało być:

Dla mnie dyskwalifikujacy jest brak mozliwosci montazu przedniej przerzutki.

Nie wiem ile za ta ramke placisz bo ja wlasnie kupilem ramke Authora Versus za ponizej 700pln z wysylka a Czech.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
miczigan

Shimano robi korbę 2 sp. boost  

tak piszą jeszcze:

SLX M7100 cranksets are available in three chain lines:

  • 52mm (FC-M7100-1) for Over Lock-Nut Dimensions (O.L.D.) of 142mm or 148mm
  • (...)

I do niej jest przerzutka:

"The SLX front derailleur comes in one specification for both 48.8mm & 51.8mm chain lines" 

źródło: https://media.shimano-eu.com/en-CEU/173286-new-shimano-deore-xt-and-slx-groupsets-bring-12-speed-features-to-mountain-bikers

Więc może taką.

A skoro korba ma być 2 sp, to po co ten boost, jeśli pierwsza zębatka jest mała. Ta 36 się nie zmieści? 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tomo63
Napisano (edytowane)

Ale piszą też: 

Cytat

The SLX front derailleur comes in one specification for both 48.8mm & 51.8mm chain lines but is available for D-type, E-type or M-type mountings.

Wiec u ciebie e-type by podszedł
Co do korby bez boosta w boostowej ramie, to może być zła linia łańcucha lub na małym blacie łańcuch może zaczepiać o opone.

Co do blatu 36 to raczej nie wejdze dbo duża jest całkiem różnica - trzeba by przymierzyć.

Edytowane przez tomo63
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
miczigan
19 godzin temu, tomo63 napisał:

W opisie ramy na pewno jest 148x12 (sprawdzalem)

Ale burdel. Raz piszą 148x12 innym razem 142x12.

O Alu 29 w opisie na ich stronie: tylna piasta 142x12mm, oś w zestawie, o tu:

https://7anna.pl/product-pol-11161-Rama-NS-Bikes-Eccentric-Alu-Evo-29-27-5.html

No i faktycznie zmierzyłem suwmiarką wewnętrzny rozstaw 142. A oś w zestawie dali 174, czyli jak w mordę strzelił to 142x12. 

W opisie też jest, że można przerzutkę pod górne mocowanie i że załączony jest adapter, a jak się okazuje, ani nie można takiej przerzutki, ani nie ma adaptera.

W ogóle to mnie to zaczynają wkurzać. Wczoraj napisałem do nich maila z podobnymi pytaniami (np. dlaczego korba ma być boost, skoro z tyłu 142) i mnie zlali. Zero odzewu. Nawet bla bla bla że zaraz odpowiemy. 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

A ja myślałem że Accent nie zawsze jest precyzyjny :D Raczej nie licz że dystrybutor/ producent odpisze Ci jakoś szybko.

Metodą jest obejrzenie gotowych rowerów ( nie koniecznie złożonych przez producenta). To daje jakieś pojęcie co da się zrobić.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
miczigan
Napisano (edytowane)

Dobra nie rozumiem tego. Tutaj koleś ma taką samą ramę jak moja, wygląda tak samo i jakby ten sam rocznik (2019), ale z opisu wynika, że to 148x12.

 

Ja mam 142x12 na pewno. Wyjąłem tą plastikową rurkę wstawioną w miejsce huba na czas transportu i ona ma jak w mordę strzelił 142 mm. I teraz, skoro to taka posrana kombinacja (przód boost, tył 142x12), to:

1. Jaki brać napęd, żeby łańcuch nie był za bardzo przekoszony. Wszystkie kasety mają mniej więcej tę samą szerokość? Wszystko jedno czy wezmę 10, 11, czy 12 speed? Czy z którymś będzie potencjalnie mniej problemów. Najchętniej dałbym 2x10/11 a ostatecznie 1x12. Z którym będzie najmniej problemów?

2. Jeśli wybrałbym 12, to czy na przód muszę dać korbę FC-M7100-1 (52mm chainline works with 142x12). Ale boję się o największe biegi z tyłu, skoro oś 142 to czy przekoszenie nie będzie za duże?

3. Jeśli wybrałbym 2x10 to już nie muszę przejmować się chyba tak chainlie, bo zębatka mała jest mniejsza i nie będzie trzeć o ramę? Czyli mógłbym wziąć np. Deore FC-M6000-2 z chainline 48,8 na przód?

4. Jeśli 2 biegi z przodu to co z mocowaniem pancerza do ramy przy przerzutce z E mount? Muszę mieć na ramie przelotkę dla przedniej przerzutki, o którą pancerz się oprze, czy pancerz dochodzi gdzieś do przerzutki? czy jak przelotki nie ma to da się jakoś to obejść? 

5. Ocieranie łańcucha o oponę: Planowałem dać albo 27,5x2,8 albo 29x2,3. Czy ocieranie grozi przy 2,8 czy dopiero od 3,0 wzwyż?

 

 

 

Edytowane przez miczigan

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×