Skocz do zawartości

[2/3 tyś] Jaki rower z wymienionych jest najlepszy dla mnie?


Rekomendowane odpowiedzi

 

Witam. 

Założyłem ten temat bo mam dylemat dotyczący wyboru roweru. Na początek :

Ja:

182,5 cm

Od ziemi do krocza: 89 cm

Długość tułowia 66 cm

Przedramie 33 cm

Ramię 63 cm

Udo 62 cm

Wysokość podłudzia 59 cm

Wysokość mostka do ziemi 153 cm

To obliczenia, które wykonywałem na podstawie strony competitive cyclist calculator. 

Jestem  zielony jeśli chodzi o rowery, to co jest warte uwagi a co nie-jest dla mnie  kompletnym tabu. A więc chciałbym rower szosowy. Chce aby rower był do mnie w miarę dopasowany, był lekki, nieuciażliwy w dbaniu o niego. Mój budżet to Maks 2500 zł. Chcę aby była to nówka ze sklepu. Na razie zastanawiałem się nad 3 opcjami:

https://trekking24.pl/pl/rowery-szosowe-2019/3328-kross-vento-20-2019-5904993388105.html

https://trekking24.pl/pl/rowery-szosowe-2019/3327-kross-vento-30-2019-meski-5904993388051.html

https://www.eurobike.pl/shop/1584-fu-1181464856-rower-fuji-######f-23-56cm-2018-szary.html

Proszę o radę co do tych rowerów, który z nich będzie odpowiedni i lub proszę coś zaproponować innego.Na co warto zwrócić uwagę, co warto było by do takiego roweru dokupić na start. Dzięki z góry za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, MikeSkywalker napisał:

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-rc-500-id_8518726.html na początek to chyba ciężko o lepszą opcję niż Triban. Możesz spokojnie pomierzyć, jakieś powinni mieć w Waszym Decathlonie. 

Ok, ale czy ta marka Triban nie jest taka jak wiecie Parkside, który produkuje narzędzia dla Lidla? W sensie czy aby dostać coś lepszego to trzeba dużo dołożyć kasy czy po prostu w tym przedziale on ( Triban) jest bezkonkurencyjny. Dzięki z góry za odpowiedź. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, MikeSkywalker napisał:

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-rc-500-id_8518726.html na początek to chyba ciężko o lepszą opcję niż Triban. Możesz spokojnie pomierzyć, jakieś powinni mieć w Waszym Decathlonie. 

A mógłbyś podpowiedzieć co najlepiej do niego dokupić w 1 kolejności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, kamilsz2020 napisał:

Ok, ale czy ta marka Triban nie jest taka jak wiecie Parkside, który produkuje narzędzia dla Lidla? W sensie czy aby dostać coś lepszego to trzeba dużo dołożyć kasy czy po prostu w tym przedziale on ( Triban) jest bezkonkurencyjny. Dzięki z góry za odpowiedź. 

Nie jest, ramy są coraz lepsze, tzn. mniej gumowate. Co do tego RC500 to warto się do niego przymierzyć. Ja robiłem parę razy podchody do niego i nie mogłem dogadać się z ramą. Jedź i przymierz się do niego i do tego Krossa. Ten RC500 na żywo wygląda jeszcze lepiej- z plusów to wyposażenie w tej cenie , czyli sora, mocowania w ramie, koła tubuless oraz hamulce tarczowe, możliwość zamontowania szerszych opon. Oczywiście nie może być kolorowo, czyli to co jest jego zaletą staje się też niekiedy wadą. Jeśli chodzi o koła to są opinie w necie odnośnie trudności w zmianie opon- nie wiem nie sprawdzałem tylko czytałem. Po drugie hamulce- niestety są dość słabe, na zagranicznych forach nie zbierają dobrych opinii. Parę razy na nim jechałem, zbiera się fajnie, rama dość sztywna jak na deca, hamulce faktycznie dość średnio wypadły. Może zmiana klocków i pancerzy coś pomoże.  Dlatego nie przekreślałbym tego droższego Krossa. O Krossie za dużo nie powiem- nie jeździłem. RC500 warty tej ceny z opcją, że zostawisz trochę na mały upgrade w klocki, lepsze opony itp. Plusem tego roweru jest to , że latem możesz mieć pełnoprawną szosę, a na zimę wkładając jakąś lekką gravelową/ przełajową oponę zrobisz lekkiego gravelka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, nossy napisał:

Nie jest, ramy są coraz lepsze, tzn. mniej gumowate. Co do tego RC500 to warto się do niego przymierzyć. Ja robiłem parę razy podchody do niego i nie mogłem dogadać się z ramą. Jedź i przymierz się do niego i do tego Krossa. Ten RC500 na żywo wygląda jeszcze lepiej- z plusów to wyposażenie w tej cenie , czyli sora, mocowania w ramie, koła tubuless oraz hamulce tarczowe, możliwość zamontowania szerszych opon. Oczywiście nie może być kolorowo, czyli to co jest jego zaletą staje się też niekiedy wadą. Jeśli chodzi o koła to są opinie w necie odnośnie trudności w zmianie opon- nie wiem nie sprawdzałem tylko czytałem. Po drugie hamulce- niestety są dość słabe, na zagranicznych forach nie zbierają dobrych opinii. Parę razy na nim jechałem, zbiera się fajnie, rama dość sztywna jak na deca, hamulce faktycznie dość średnio wypadły. Może zmiana klocków i pancerzy coś pomoże.  Dlatego nie przekreślałbym tego droższego Krossa. O Krossie za dużo nie powiem- nie jeździłem. RC500 warty tej ceny z opcją, że zostawisz trochę na mały upgrade w klocki, lepsze opony itp. Plusem tego roweru jest to , że latem możesz mieć pełnoprawną szosę, a na zimę wkładając jakąś lekką gravelową/ przełajową oponę zrobisz lekkiego gravelka.

Dzięki za wyczerpującą poradę. Jutro jadę do Decathlonu i przejdę się na w/w rowerze. Dam znać co i jak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, nossy napisał:

Nie jest, ramy są coraz lepsze, tzn. mniej gumowate. Co do tego RC500 to warto się do niego przymierzyć. Ja robiłem parę razy podchody do niego i nie mogłem dogadać się z ramą. Jedź i przymierz się do niego i do tego Krossa. Ten RC500 na żywo wygląda jeszcze lepiej- z plusów to wyposażenie w tej cenie , czyli sora, mocowania w ramie, koła tubuless oraz hamulce tarczowe, możliwość zamontowania szerszych opon. Oczywiście nie może być kolorowo, czyli to co jest jego zaletą staje się też niekiedy wadą. Jeśli chodzi o koła to są opinie w necie odnośnie trudności w zmianie opon- nie wiem nie sprawdzałem tylko czytałem. Po drugie hamulce- niestety są dość słabe, na zagranicznych forach nie zbierają dobrych opinii. Parę razy na nim jechałem, zbiera się fajnie, rama dość sztywna jak na deca, hamulce faktycznie dość średnio wypadły. Może zmiana klocków i pancerzy coś pomoże.  Dlatego nie przekreślałbym tego droższego Krossa. O Krossie za dużo nie powiem- nie jeździłem. RC500 warty tej ceny z opcją, że zostawisz trochę na mały upgrade w klocki, lepsze opony itp. Plusem tego roweru jest to , że latem możesz mieć pełnoprawną szosę, a na zimę wkładając jakąś lekką gravelową/ przełajową oponę zrobisz lekkiego gravelka.

A co myślisz o tym :

http://www.unibike.pl/unibike2018/argon.html

Mam propozycję taniej dostania tego roweru. Czy ten model jest warty uwagi?, z góry dzięki za odpowiedź. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włączę się do rozmowy. Dlatego, że to ja zaproponowałem koledze Unibike (w dość dobrej cenie). 

Ogólnie nie lubię dyskusji na temat co jest lepsze bo każdy ma swoją rację często popartą tym że ktoś po prostu jest zwolennikiem marki, a często słusznie że coś jest po prostu dobre i warte uwagi. Wiem że kolega Mike zachwala Unibiki i często słusznie, ale na temat nieudania się Unibikowi Argona nie zgodzę się w 100 %. Fakt ramy mają specyficzną geo. ale dobrze dobrana rama (czyli zazwyczaj mniejsza niż wynikałoby to z numeracji) to naprawdę rower skojony dla amatora niby sportowa geometria, niby komfortowa coś pośrodku. Ale to są gdybania bardziej konkrety w konfrontacji z Tribanem: 

- Osprzęt ten sam 

- Hamulce w tribnanie... lepiej nie komentować wolalbym tradycyjne sory niż mechaniczne tarcze Promaxa... 

- Koła w Unibiku nie oszczedzili fajne 30 mm koła stożkowe w porównaniu do klocków z Tribana na pewno szybciej napędzą bestię... 

- Opony Schwalbe niższej klasy moim zdaniem zawsze jest lepsze od 410 gramowych Btwinów, 

- Cena detaliczna na minus, po rabacie na plus duży na korzyść Unibika,

- Minus Unibika za alu widelec, 

 

Ogólnie nie chce aby ten post był jakiś promowaniem Unibika za wszelką cenę, bo nie o to mi chodzi. Tylko lubię często porównanie zero- jedynkowe, a w takim Unibike Argon nie jest na pozycji gdzie tak łatwo mówić o nim jako niewartą uwagi czy też nieudany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, kamilsz2020 napisał:

A co myślisz o tym :

http://www.unibike.pl/unibike2018/argon.html

Mam propozycję taniej dostania tego roweru. Czy ten model jest warty uwagi?, z góry dzięki za odpowiedź. 

za dużo o tym unibike'u nie powiem. Na papierze wygląda jak wygląda i na pewno kolega wyżej zwrócił uwagę na ciekawy problem. Jeśli rama tego unibike'a miałaby choćby zadowalającą sztywność ramy to nie wiem w czym problem. Geometria?- jest jaka jest, jednemu leży, drugiemu nie. Każdy ma inne oczekiwania, pytanie tylko, czy Ty będziesz mógł zdefiniować poprawnie swoje. Największą wadą jest zapewne widelec alu. Wybieranie roweru na zasadzie najlepsza relacja cena/ jakość grozi pewną pułapką. Co z tego, że wybierzesz najlepszą relację jak rower będzie po prostu źle dobrany lub nie będziesz się na nim czuł. Mi ten triban nie podszedł, wybrałem więc rower droższy na podobnym osprzęcie mimo że to "drugi" sprzęt. A co ma powiedzieć ktoś kto kupi np.: treka checkpointa na sorze za ponad 5 tysi...ten to dopiero przepłacił:D. Dlatego jak nie masz za dużego pojęcia o tabelkach, geometriach to koniecznie musisz się przymierzyć. Zacząłbym od krossa, dalej triban, ten unibike jeśli masz możliwość. Możesz też obadać sprzęty na papierze nieco gorsze, czyli merida scultura 80, trek domane al2. Może ktoś w Twojej okolicy ma je na sklepie, jest zima więc niektóre sklepy częstują jeszcze rabatami. Zaręczam , że po paru jazdach w okół drzwi od sklepu będziesz dużo mądrzejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, nossy napisał:

za dużo o tym unibike'u nie powiem. Na papierze wygląda jak wygląda i na pewno kolega wyżej zwrócił uwagę na ciekawy problem. Jeśli rama tego unibike'a miałaby choćby zadowalającą sztywność ramy to nie wiem w czym problem. Geometria?- jest jaka jest, jednemu leży, drugiemu nie. Każdy ma inne oczekiwania, pytanie tylko, czy Ty będziesz mógł zdefiniować poprawnie swoje. Największą wadą jest zapewne widelec alu. Wybieranie roweru na zasadzie najlepsza relacja cena/ jakość grozi pewną pułapką. Co z tego, że wybierzesz najlepszą relację jak rower będzie po prostu źle dobrany lub nie będziesz się na nim czuł. Mi ten triban nie podszedł, wybrałem więc rower droższy na podobnym osprzęcie mimo że to "drugi" sprzęt. A co ma powiedzieć ktoś kto kupi np.: treka checkpointa na sorze za ponad 5 tysi...ten to dopiero przepłacił:D. Dlatego jak nie masz za dużego pojęcia o tabelkach, geometriach to koniecznie musisz się przymierzyć. Zacząłbym od krossa, dalej triban, ten unibike jeśli masz możliwość. Możesz też obadać sprzęty na papierze nieco gorsze, czyli merida scultura 80, trek domane al2. Może ktoś w Twojej okolicy ma je na sklepie, jest zima więc niektóre sklepy częstują jeszcze rabatami. Zaręczam , że po paru jazdach w okół drzwi od sklepu będziesz dużo mądrzejszy.

Byłem w Decathlonie i jechałem Tribanem 500 RC. Jest to dla mnie nowość jeśli chodzi o ten typ roweru (szosa) ale sam rower zrobił na mnie dobre wrażenie. Jest lekki, dobrze się zbiera do zwiększenia prędkości. Oczywiście nie mogłem się nim rozpędzić zbyt szczególnie, ponieważ aktualnie można jeździć tylko po sklepie a w zasadzie po 2 alejkach dość krótkich - powód pora roku, aura. Pogadałem też dużej na temat tego konkretnego roweru z gościem z działu i odpowiedział mi on na wiele pytań, rozwiał wiele wątpliwości. Wiem w miarę już co bym chciał na początku, w pierwszej kolejności dokupić / wymienić w tym modelu. I chyba jestem zdecydowany że pod koniec tego tygodnia go zamówię. Oby tylko jeszcze był bo w rozmiarze L jest bardzo mało sztuk. Dzięki w każdym bądź razie za podpowiedzi i rady. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego moje zdanie na temat Unibike jest takie a nie inne - ano właśnie z tego powodu o którym pisze @nossy - kupowanie roweru w ciemno, po stosunku osprzęt/cena, tabelkach to nie to samo co przymiarka do roweru w sklepie. A Argon? No cóż, stał, stał, stał, wielu podchodziło, nikomu nie leżał. Sam też próbowałem i "jakoś nie podszedł", ot co. W końcu znalazł właściciela ale czy autor tematu będzie w gronie szczęśliwców któremu taki rower podejdzie - nie wiem. 

Triban za to jest popularny jako rower na początek, aczkolwiek czy wynika to z geometrii czy ceny - nie wiem. Często jest szybko zmieniany na coś lepszego ale znam też osobę którą polubiła się z tym rowerem bardzo i zaczęła go doinwestowywać. 

Ja jestem zdania że rama, rama i jeszcze raz geometria sprawia że rower cieszy z jazdy. Dlatego celowałbym w Treka/Speca, choćby osprzętowo był słabszy - wszystko idzie wymienić a rama zostaje na lata. Dlaczego? Bo widzę że te rowery są popularne, i naprawdę masa osób chwali wspomniane szosy za wygodę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kamilsz2020

Miałem Kross Vento 3.0 i mam obecnie Tribana 500. Mimo podobnego osprzętu to Tribanem jeździ się o niebo lepiej.
Vento z hamulcami Sory nie hamuje tylko lekko zwalnia, bałem się tym jeździć, opona w Vento 25mm i niema szansy na nic szerszego więc komfort jazdy poprostu tragiczny. Przejechałem nim 200km i sprzedałem bo jazda tym to była katorga.
Triban 500 to inna bajka, opona 28mm to już inny komfort, i hamulce tarczowe dają radę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, pinok napisał:

@kamilsz2020

Miałem Kross Vento 3.0 i mam obecnie Tribana 500. Mimo podobnego osprzętu to Tribanem jeździ się o niebo lepiej.
Vento z hamulcami Sory nie hamuje tylko lekko zwalnia, bałem się tym jeździć, opona w Vento 25mm i niema szansy na nic szerszego więc komfort jazdy poprostu tragiczny. Przejechałem nim 200km i sprzedałem bo jazda tym to była katorga.
Triban 500 to inna bajka, opona 28mm to już inny komfort, i hamulce tarczowe dają radę.

Dzięki za informację. A w Triban ie co najbardziej Ci dokucza? Jakiś konkretny element? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.01.2020 o 22:43, MikeSkywalker napisał:

Dlaczego moje zdanie na temat Unibike jest takie a nie inne - ano właśnie z tego powodu o którym pisze @nossy - kupowanie roweru w ciemno, po stosunku osprzęt/cena, tabelkach to nie to samo co przymiarka do roweru w sklepie. A Argon? No cóż, stał, stał, stał, wielu podchodziło, nikomu nie leżał. Sam też próbowałem i "jakoś nie podszedł", ot co. W końcu znalazł właściciela ale czy autor tematu będzie w gronie szczęśliwców któremu taki rower podejdzie - nie wiem. 

Triban za to jest popularny jako rower na początek, aczkolwiek czy wynika to z geometrii czy ceny - nie wiem. Często jest szybko zmieniany na coś lepszego ale znam też osobę którą polubiła się z tym rowerem bardzo i zaczęła go doinwestowywać. 

Ja jestem zdania że rama, rama i jeszcze raz geometria sprawia że rower cieszy z jazdy. Dlatego celowałbym w Treka/Speca, choćby osprzętowo był słabszy - wszystko idzie wymienić a rama zostaje na lata. Dlaczego? Bo widzę że te rowery są popularne, i naprawdę masa osób chwali wspomniane szosy za wygodę. 

Trochę się zmieniło i mam lekko większy budżet tak do 3500 Maks. Co polecacie do tej kwoty tylko nie chce z Decathlonu bo tam problem z wzięciem go na raty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się przymierzył do Treka AL3. Z naciskiem na przymierzył. Jak podpasuje to masz dobrą bazę do rozbudowy i wystarczającą grupę na początek. 

Ciekawa opcja w tym budżecie to AL4 2019 z wyprzedaży ale czy gdzieś jeszcze ostała się 56-tka - ciężko powiedzieć, to chodliwy rozmiar. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, MikeSkywalker napisał:

Ja bym się przymierzył do Treka AL3. Z naciskiem na przymierzył. Jak podpasuje to masz dobrą bazę do rozbudowy i wystarczającą grupę na początek. 

Ciekawa opcja w tym budżecie to AL4 2019 z wyprzedaży ale czy gdzieś jeszcze ostała się 56-tka - ciężko powiedzieć, to chodliwy rozmiar. 

https://skleprowerowy.pl/komfort/rower-szosowy-trek-domane-al-4-2019.html 

A ten, chyba 58 cm będzie dla mnie za duży? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie,  że masz większy budżet bo możesz wejść w nieco lepszy sprzęt. W tym przedziale na moje możesz wybierać między trek domane al3, giant contend 1, scott speedster 30. a jak jeszcze dołożysz to canyon endurance al 6.0. Warto zajrzeć do oferty Sensy.Wybierz to na czym najlepiej się czujesz i co Tobie bardziej pasuje. Canyona nie znam, na speedsterze jeździłem chwilę i to dość ciekawy rower z uniwersalną geometrią, treka miałem kiedyś (obecny model pewnie nieco zmienił swoją budowę) ale bardzo miło go wspominam- bardzo uniwersalny rower, giant contenda- mam teraz jako drugą szosę (wersję na tarczach) i też jest to dość ciekawy sprzęt. W miarę szybki, szybko się napędza, bardzo zwrotny i pewny w prowadzeniu, nie ma tendencji do lekkiego myszkowania (...a takie ma lepszy brat giant tcr). Minusem contenda są kiepskie opony w podstawowym zestawie.Jeśli chcesz wejść w tarcze i mieć możliwość konwersji na lekkiego gravela to musisz dołożyć do contenda ar3 lub scotta speedstera 20 disc (tylko nie wiem jakie tutaj wejdą najszersze opony- do sprawdzenia). Jeśli chodzi potencjalny upgrade ww.3 modeli to jedyne co opłaca się przyszłościowo w tych rowerach zrobić to zmiana opon na lżejsze i szybsze (200-300zł), zmiana kół na sztywniejsze i lżejsze (1000-2000zł alu), karbonowa sztyca (200-300zł). Nie warto robić niczego więcej,a jak się wkręcisz to się Tobie zachce karbonów i 105-tek. Niemniej jednak za ok.3500zł ww. 3 modele to sprzęty w stylu kupujesz i jeździsz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, nossy napisał:

Fajnie,  że masz większy budżet bo możesz wejść w nieco lepszy sprzęt. W tym przedziale na moje możesz wybierać między trek domane al3, giant contend 1, scott speedster 30. a jak jeszcze dołożysz to canyon endurance al 6.0. Warto zajrzeć do oferty Sensy.Wybierz to na czym najlepiej się czujesz i co Tobie bardziej pasuje. Canyona nie znam, na speedsterze jeździłem chwilę i to dość ciekawy rower z uniwersalną geometrią, treka miałem kiedyś (obecny model pewnie nieco zmienił swoją budowę) ale bardzo miło go wspominam- bardzo uniwersalny rower, giant contenda- mam teraz jako drugą szosę (wersję na tarczach) i też jest to dość ciekawy sprzęt. W miarę szybki, szybko się napędza, bardzo zwrotny i pewny w prowadzeniu, nie ma tendencji do lekkiego myszkowania (...a takie ma lepszy brat giant tcr). Minusem contenda są kiepskie opony w podstawowym zestawie.Jeśli chcesz wejść w tarcze i mieć możliwość konwersji na lekkiego gravela to musisz dołożyć do contenda ar3 lub scotta speedstera 20 disc (tylko nie wiem jakie tutaj wejdą najszersze opony- do sprawdzenia). Jeśli chodzi potencjalny upgrade ww.3 modeli to jedyne co opłaca się przyszłościowo w tych rowerach zrobić to zmiana opon na lżejsze i szybsze (200-300zł), zmiana kół na sztywniejsze i lżejsze (1000-2000zł alu), karbonowa sztyca (200-300zł). Nie warto robić niczego więcej,a jak się wkręcisz to się Tobie zachce karbonów i 105-tek. Niemniej jednak za ok.3500zł ww. 3 modele to sprzęty w stylu kupujesz i jeździsz.

Dzięki bardzo, wiecie co czekam teraz z decyzją, ponieważ znalazłem stronkę z używanymi rowerami i jutro wstawię tu zdjecja to podpowiecie czy to coś ciekawego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...