Skocz do zawartości

[Obręcze] felgi Koła


Pawel777

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam rower Rockrider 540 st planuję wymianę obręczy tzn całych felg. Jeżeli to źle pisze to przepraszam jestem nowy w tym wszystkim. Słyszałem że  dt Swiss lub mavic są dobre pewnie są jeszcze jakiś jakieś inne firmy ale ja ich nie znam doradzcie coś trwałego i  nie za duże pieniądze 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@BMXdoPieca A ja bym był zdania, że znajdzie znakomite obręcze za psie pieniądze:

 

https://allegro.pl/oferta/obrecz-dt-swiss-xm401-xm1501-27-5-650b-70-ceny-7418270194

 

XM1501 to obręcze XM401 z innymi oznaczeniami (bo XM1501 to model kół). Jeśli rzeczywiście ma 28H to właśnie znalazł leciutkie, mocne drogie (bo XM401 kosztują znacznie więcej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lekkie może są, ale myślę że co bardziej utalentowany zawodnik XC mógłby je zgiąć/pęknać w pół na pierwszym dropie. Lekkie obrecze pod 28h i wytrzymałość trochę się mijają, może to kwestia tego że latam fr i mam trochę inne podejście do tego.

Nie wrzucę bo nie ma takich kół za psią kase, i koledze się bardziej opłaca kupić kompletne koła pod 32h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie co powiesz na temat kół szosowych, mających dość często np 18 szprych? Zanim napiszesz że szosa to nie MTB, to przypomnę tylko że szosa nie ma amortyzacji, a jeździ się na ciśnieniu 6 Bar i wyższym.

Waga obręczy nie ma tak dużego znaczenia, gdy koło jest prawidłowo zbudowane. To nie obręcz definiuje czy koło będzie proste czy nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, BMXdoPieca napisał:

Lekkie może są, ale myślę że co bardziej utalentowany zawodnik XC mógłby je zgiąć/pęknać w pół na pierwszym dropie. Lekkie obrecze pod 28h i wytrzymałość trochę się mijają, może to kwestia tego że latam fr i mam trochę inne podejście do tego.

Nie wrzucę bo nie ma takich kół za psią kase, i koledze się bardziej opłaca kupić kompletne koła pod 32h

 

To teraz sprawdź jaką XM1501 mają klasyfikację ASTM, potem wróć i przeproś.

 

A co do 'nie wrzucę' - no właśnie. Nie masz nic do zaproponowania autorowi a się udzielasz z radą, że "nie ma dobrych obręczy". To nie komuna, że niczego nie było. Ja na tych kołach zrobiłem ponad 10kkm, ważę 85kg i jeżdżę bardzo agresywnie. Poza obtłuczonymi gdzieniegdzie kalkomaniami - są idealne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawel777  

1. ,, felga " to właśnie obręcz , ,, bębenek" to piasta , obręcz + piasta +szprychy to koło

2. to że koło ma bicie nie znaczy że jest do niczego / do wyrzucenia . Zanieś do serwisu ( dobrego ) niech nacentrują i będziesz dalej śmigał . Twierdzę że każde nowe koło po jakimś czasie wymaga naciągnięcia szprych , centrowania . Później jeździ się długo i szczęśliwie . Nie znam kół które masz w rowerze , nie wiem co są warte ale z tego co napisałeś wynika że potrzebny im serwis . Nie znajduje powodu do kupowania nowych kół , a tym bardziej obręczy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cervandes a te podkładki pod nyple masz? Cytuję opis : ( koło musi być wyposażone w dostarczone podkładki PHR. Podkładka PHR mieści się w promieniu obręczy i należy umieścić ją między nyplem a obręczą. DT Swiss zaleca, aby powierzchnia styków między nasadką a podkładką PHR była nasmarowana )

https://www.bikestacja.pl/pl/czesci-rowerowe-1/mtb/obrecze/27-5a/obrecz-dt-swiss-xm-1501-650b-xm401-64-taniej-48925.html

Jak to wygląda ? Tak ?

941169d1416746079-dt-swiss-ex-471-rim-an

@Pawel777 ile ważysz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cervandes klasyfikacja klasyfikacją, liczy się wytrzymałość  w praktyce, nie będę za nic przepraszał??

Nie wrzucę nic na 28h, bo takie obręcze są projektowane z myślą aby mało ważyły a nie były mocne. Ciekaw jestem co znaczy że jeździsz bardzo agresywnie.

Nie mówię że to są koła które odrazu mają się połamać czy pogiąć ale nie są na tyle wytrzymałe aby móc je katować. W tej kasie najmocniejsze obręcze ma dartmoor (patrz modele shield, fortress)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Pawel777 napisał:

Mniej więcej jakie są koszty centrowań kół? 50-100 zł?

Za 100 zł to Ci nawet zaplotą w dobrym serwisie. Oddaj koło do dobrego serwisu. Nie do takiego gdzie najdroższy rower nie przekracza 4 tys., albo gdzie przy okazji sprzedają wędki, a zimą narty, bo o czymś takim jak tensometr to serwisanci z tych serwisów zazwyczaj nawet nie słyszeli. Naciągną Ci szprychy na oko i wcale nie jest powiedziane, że to koło będzie proste. A jak zwrócisz uwagę, że jest lipa to prędzej usłyszysz, że lepiej nie będzie niż Ci poprawią. W dobrym serwisie zapłacisz ze 20 zł więcej ale kołem najpewniej zajmie się ktoś z wiedzą i doświadczeniem. Kiedyś koła sam centrowałem. Potem jak miałem więcej kasy niż czasu, oddawałem na przestrzeni czasu do trzech mniejszych serwisów i nie byłem za bardzo zadowolony. Aż kiedyś pogięte skatowane koło zaniosłem do dobrego serwisu. Zapłaciłem parę złotych więcej, ale koło było idealne proste. Nawet wgniecenia na rancie obręczy mi wyprostowali bardzo dokładnie. Prawie dwa lata na nim jeździłem bez ponownego prostowania, a łatwo ono nie miało.

 

4 godziny temu, BMXdoPieca napisał:

klasyfikacja klasyfikacją, liczy się wytrzymałość  w praktyce, nie będę za nic przepraszał??

Nie wrzucę nic na 28h, bo takie obręcze są projektowane z myślą aby mało ważyły a nie były mocne. Ciekaw jestem co znaczy że jeździsz bardzo agresywnie.

Sorry ale g**no prawda ciśnie się na usta. Mało jeszcze w życiu widziałeś. Mam koło do enduro 29 cali o klasyfikacji ASTM 4, które ma nie 28, a 24 szprychy. Używam je już ponad dwa lata i ani jednej centry nie mam. Używam je na zawodach, a tam sprzęt dostaje najmocniej wycisk. Dropy ponad 1,5 m, które zrobiłem na tym kole można pewnie już liczyć w setkach. I nie jest to jakiś elitarny sprzęt. Ostatnio komplet nowych na olx widziałem za 700 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, SoloTM napisał:

@cervandes a te podkładki pod nyple masz? Cytuję opis : ( koło musi być wyposażone w dostarczone podkładki PHR. Podkładka PHR mieści się w promieniu obręczy i należy umieścić ją między nyplem a obręczą. DT Swiss zaleca, aby powierzchnia styków między nasadką a podkładką PHR była nasmarowana )

 

Myślisz, że fabryka DT złożyła koła bez podkładek? Ja nie mam kół 'na obręczach' tylko mam fabryczne XM1501 właśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, BMXdoPieca napisał:

@cervandes klasyfikacja klasyfikacją, liczy się wytrzymałość  w praktyce, nie będę za nic przepraszał??

Nie wrzucę nic na 28h, bo takie obręcze są projektowane z myślą aby mało ważyły a nie były mocne. Ciekaw jestem co znaczy że jeździsz bardzo agresywnie.

Nie mówię że to są koła które odrazu mają się połamać czy pogiąć ale nie są na tyle wytrzymałe aby móc je katować. W tej kasie najmocniejsze obręcze ma dartmoor (patrz modele shield, fortress)

Gadasz głupoty jak potłuczony. Autor ma relatywnie tani rower z Decathlon, a Ty rozwodzisz się jakby miał startować w zawodach DH.

Jak ktoś chce hamulce hydrauliczne, to też polecasz tylko SAINT?

Co do tego że Ty wszystko niszczysz, to nie znaczy że każdy ma taki talent. To że zmieniłeś nick na Forum, nie oznacza że ludzie nie pamiętają jakie głupoty pisałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Człowiek szukał obręczy do rekreacyjnego rowerku. Napisałeś, że nie znajdzie dobrych obręczy na 28H. Wskazałem. Na XM401 do niedawna budowano bardzo dobre kółka do XC, za stówę są najlepszym co można znaleźć.

 

A jak podajesz alternatywę, to dwukrotnie cięższą, połowę droższą, na dodatek przeznaczoną do DH, FR itp. Nie każdy używa roweru do walenia nim po schodach i udawania że się jest Dannym. Niektórzy używają rowerów do jeżdżenia a nie do rozbijania się nimi. I dla takich osób właśnie obręcze DH są przerostem formy nad treścią. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...