Skocz do zawartości
motozord

[Wybór szosy] Konkretne modele - proszę o poradę

Rekomendowane odpowiedzi

motozord

Witam, 

planuję na dniach zakup szosy wyselekcjonowałem modele:

Moje podsumowanie:

  1. Tylko Specialized i Cinelli mają suport wkręcany BSA co uważam za zaletę (a może się mylę) i oba są dość ciężkie (8.2-8.3 spec, cinelli jest cięższy; bliżej 8.6kg)
  2. Specialized nie ma roweru Tarmac na zwykłych hamulcach, więc jest tu naprawdę kolosalna dopłata do tarcz, a waga roweru ok. 8.2 - 8.3kg) - myślę, że nie potrzebuję tarcz (producent twierdzi że potrzebuję ;-))
  3. Kross vento - w sumie zwykły rower, dość ciężki - 8.3 kg
  4. Canyon - najlżejszy (7.5kg), cena na poziomie Cinelli, ma sztyce karbonową, brakuje mu taperowanych sterów, suport PF

Zależy mi na sportowej geometrii, będzie to rower typowo treningowy, oraz planuję start w wyścigach amatorskich. Ogólnie, sprawę traktuje w ten sposób, że chciałbym kupić po prostu dobry i trwały sprzęt (dlatego są tu rowery z BSA) ale i też nie nazbyt dobry jak na moje amatorskie możliwości (podejrzewam, że ten spec jest dla mnie po prostu za dobry i za drogi przez te tarcze). Ogólnie w ciemno ten Canyon prezentuje się najlepiej, ale odstrasza mnie suport PF.

Mam nadzieję, że opisałem to w klarowny sposób. Dziękuję, za pomocne głosy.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Eper
Napisano (edytowane)

Siema,

Cinelli - wg mnie okropnie brzydki (ale wiadomo - de gustibus non est disputandum ;) ) Wizualnie chyba najlepiej wypada Spec a potem Canyon. Mi osobiście bardzo nie podobają się manetki mechaniczne z hydrauliką, takie buły. Oprócz tego hydraulika same plusy (no oprócz 0.5kg dodatkowego balastu). Największą różnicę odczujesz w wadze - tu Canyon bezsprzecznie wygrywa. W przyszłości założysz lżejsze koła (najlepiej całe czarne jak w Krossie - wiadomo, szosa ma wyglądać) i będzie miodzio. Co do suportu, jeśli nie będziesz go nachalnie tyrał w deszczu nie powinno być problemu, a niższa waga powinna znacząco wynagrodzić ewentualne bóle. Kiedyś widziałem też zestawy do konwersji, ale tutaj sobie ręki nie dam uciąć jak i czy to działa.
 

Reasumując - ja bym brał Canyona ze względu na wagę, a ewentualną różnicę w cenie pomiędzy Specem wydał na koła i może zintegrowany mostek z kierą.

Edit: Jeszcze jedną zaletą speca są sztywne ośki ;)

Edytowane przez Eper

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
paulsen

Jest trochę modeli wyprzedażowych u nas:

https://www.rosebikes.pl/search?q=&tags[]=product.filter.tag.topoffer&category[]=151&sort=price_asc

Chętnie pomogę wybrać odpowiedni model oraz wielkość ramy. 

Jest też wciąż szeroka oferta rowerów nowych - tu kategoria Gran Fondo:

https://www.rosebikes.pl/rose-team-gf-four-105-2673779?product_shape=lightning+orange%2Fdark+red%2Fgrey+

rowery nowe w większości można konfigurować pod siebie tj zmieniać komponenty (wpierw trzeba wybrać wielkość ramy)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
erzurum

Rozsądek mówi Canyon ale ten Cinelli naprawdę ładny :) 

Nie ma powodów zamartwiać się o wciskany suport.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
radziuGD

Szczególnie w szosie która 99% żywota spędza na suchym czystym asfalcie.

W cenie canyona jest jeszcze coś takiego, niestety nie na tych kołach co na focie ale pełna ultegra:

http://rowerysensa.pl/produkt/giulia-g3-red-on-black/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×