Skocz do zawartości

[SR Suntour] XCR 32 RLR-Air 29 100mm


Wisnia333

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli używałeś Brunoxa - to normalne, lepiej go nie używaj. Warga uszczelki kurzowej po pewnym czasie się zużywa i zaczyna wpuszczać do środka brud, kurz i td, a na zewnątrz wychodzi smar lub olej. Gdy używałem zmortyzator Suntoura z tymi gorszymi uszczelkami to wymieniałem je około 3 razy do roku.

18 godzin temu, BMXdoPieca napisał:

to norma w tych amorach że coś po pewnym czasie wychodzi na zewnątrz.

Jak się nie robi serwisów to w tych lepszych też coś zaczyna wyłazić.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Ilia napisał:

Jak się nie robi serwisów to w tych lepszych też coś zaczyna wyłazić.

W każdym widelcu, tu akurat bym się specjalnie nie przejmował. Miałem ładne parę lat temu raidona i xcra i było tak samo. Każdy xcr którego widze na ulicy jest lekko mówiąc zarzygany :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Dokumosa napisał:

suntour cierpi z powodu słabych uszczelek kurzowych

Nie koniecznie. Uszczelki z "wargą" spisują się całkiem nieźle. Miałem takie w Epixonie i zbierały naprawdę dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, BMXdoPieca napisał:

Rozbierałem wczoraj 3 tygodniowego xcra brata, coś się dostało pod te uszczelki i zrobiło sporą szramę w ladze przez co amor istnie pluje olejem ;/

82853130_750476892121547_383274394639663104_n.jpg

Wiesz co się dostało pod uszczelki? Nic. Plastikowe tuleje ślizgowe to robią. Tam powinno być wszystko sztywne, spasowane na setki milimetra, a jest wsadzona plastikowa rurka którą się montuje palcami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, BMXdoPieca napisał:

nawaliłem tam pełno towotu

No i po co? Masz jakieś dziwne zapędy to używania nie tego co potrzeba. Do widelca używa się bardzo rzadkiego smaru, w niedużej ilości.

Teraz, BMXdoPieca napisał:

Amor nowy, ślizgi sprawdzałem i są jak nowe

Nie ma to znaczenia. Miałem XCR i tak właśnie to wygląda. Chociażbyś go serwisował codziennie, to i tak skończy tak jak na zdjęciu powyżej.

Ślad jest "od przodu", prawda? Po stronie hamulca?

Edytowane przez skom25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, BMXdoPieca napisał:

bo nie warto tych amorków ruszać dopóki nic się nie spierniczy

Dokładnie odwrotnie. Są to tanie widelce, z wieloma wadami. Żeby posłużyły jakiś rozsądny czas, trzeba dbać o nie znacznie mocniej niż o inne.

Taki Tuning zrobiłeś, że Towot tylko zamulił ten widelec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smar o małej lepkości się powinno stosować (np. dynamic seal albo dedykowane smarowidło od @ACTIVIA) i nakładać go z umiarem na ślizgi tylko. Nadmiar natychmiast i tak znajdzie się na dnie goleni i będzie się mieszał z wodą i innym syfem a przy kolejnych serwisach będzie trudno to wyczyścić. 

Takie przetarcia na stalowych goleniach to norma w tym modelu. Nie przejmować się, często zaglądać do środka czyszcząc i smarując i jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, BMXdoPieca napisał:

Pracował tak samo brat sie uparł żebym mu zrobił serwis bo naczytał się na forach że te amorki są seryjnie suche

 

Bo są dość często. Natomiast trzeba to zrobić z głową i odpowiednimi środkami, ale o tym już pisałem a potwierdził to tylko @Dokumosa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, skom25 napisał:

Wiesz co się dostało pod uszczelki? Nic. Plastikowe tuleje ślizgowe to robią. Tam powinno być wszystko sztywne, spasowane na setki milimetra, a jest wsadzona plastikowa rurka którą się montuje palcami.

W XCR-ze to nie tak jak XCM. Tam trzeba się trochę namordować żeby tą tuleje wsadzić

12 godzin temu, BMXdoPieca napisał:

Ślad jest z przodu ale na prawej ladze, a smar dałem w ramach ''tuningu'' niż konserwacji bo nie warto tych amorków ruszać dopóki nic się nie spierniczy xD
 

Sam już testowałem różne smary i broń boże żeby tam dawać jakichkolwiek smar litowy na uszczelki, tuleje

9 godzin temu, Dokumosa napisał:

Smar o małej lepkości się powinno stosować (np. dynamic seal albo dedykowane smarowidło od @ACTIVIA) i nakładać go z umiarem na ślizgi tylko. Nadmiar natychmiast i tak znajdzie się na dnie goleni i będzie się mieszał z wodą i innym syfem a przy kolejnych serwisach będzie trudno to wyczyścić. 

Takie przetarcia na stalowych goleniach to norma w tym modelu. Nie przejmować się, często zaglądać do środka czyszcząc i smarując i jeździć.

@Dokumosa Często mam XCR-y na serwisie i bardzo mało mi się zdarza z takim przetarciem. Zależy od użytkownika do czego amor używa i jak go szanuje, bo jeśli właściciel amorka go katuje w skokach, dropach i nie dba o  niego to nie ma co się dziwić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno wchodzi z nimi w reakcje i powoduje zmiany właściwości tej gumy, marszczy się, wysusza, pęka takie tam... Ja czegoś takiego nie zaobserwowałem.

Mi xcra nie było szkoda to użyłem byle czego do lubrykacji tak bo wiedziałem co będzie i nie ma co się przejmować. W wyższych modelach bym tego nie zrobił i nie robie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...