Skocz do zawartości

[steps vs impulse] Kross Level Boost 1.0 czy Focus Jarifa?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. 

Rozglądam się za rowerem elektrycznym.

Na razie w oko wpadły mi dwa:

Nowy Kross level boost 1.0 w cenie 7000zł

 

Lub używany (ale w sklepie rowerowym, z gwarancją) focus jarifa i29 w cenie 6500zł.

Taki jak tu https://rower.com.pl/focus-jarifa-i29-591902

 

Generalnie, oba wydają się być przyzwoite. Focus ma lepszy amor, hamulce, piasty, większą baterię (600wh, a w krossie jest 500wh). Silnik ma większy moment obrotowy.

Ale obawiam się trochę tego osprzętu impulse. Do shimano pewnie łatwiej będzie dokupić baterię (da się kupić poniżej 1500zł). Sam silnik jest bardziej popularny i z tego co widzę, też można go kupić (cena oscyluje w okolicach 3000zł). 

Bateria do tego focusa jest mniej popularna (wpisałem  google, to znalazłem jeden sklep, gdzie kosztuje ona niemal 3000zł). Silnika do kupna w ogóle nie znalazłem.

Czy ktoś z was ma jakieś doświadczenia? Bać się tego focusa?

W ogóle, czy te silniki (steps czy impulse) się serwisuje, czy to "jednorazówki"? Są dostępne części do samego silnika? Może źle szukałem, ale nie doszukałem się informacji, jak serwisować taki silnik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie i jak masz zamiar użytkować ten rower? Niestety obydwa rowery ( pomijając napęd elektryczny) są dość kiepskie, wytrzymają raczej tylko spokojną, rekreacyjną jazdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Genealnie, nie o to pytałem i proszę nie robić drugiej elektrody :). Prosiłbym jednak o opinie o samym napędzie elektrycznym.

Jeśli chodzi o takie komponenty jak hamulce, amor czy napęd (deore) to mniej więcej się orientuje w tym temacie i mniej więcej wiem, co od takiego sprzętu można oczekiwać. I w razie czego nie będę miał problemu, żeby te elementy samemu serwisować, czy wymienić. No i bez przesady, że są kiepskie. Zresztą... czy są kiepskie to kwestia bardzo względna. Gdybym porównywał rower z 7 rzędowym wolnobiegiem, tourneyem i amorem xct z innym rowerem, który miałby np. alivio i amor xcr to by wyszło, że ten drugi jest całkiem niezły.

Focus ma hamulce br-m365, które są całkiem przyzwoite. Ma też co prawda bardzo tani, ale jednak powietrzny, prosty w serwisie uginacz.

Z krossem trochę gorzej... ale nie widziałem lepszego nowego roweru w tej cenie, z centralnym napędem (steps, bosh, czy coś podobnego). Jeśli Ty widziałeś to proszę podziel się ze mną tą informacją :)

Od razu mówię, że nie mam zamiaru wydawać 20k na fulla, bo takiego sprzętu nie potrzebuję. Ten kross i focus wydają się być wystarczające pod względem osprzętu (według mnie, dobry kompromis między ceną a jakością, chociaż... trochę słabo, że do krossa zamiast xcra, który detalicznie kosztuje ~500zł nie wsadzili xcr air, który kosztuje stówkę czy dwie więcej).

Obawiam się samej "elektryfikacji", bo z tym nie miałem do czynienia, więc proszę was aby skupić się na tym temacie. Nie wiem na ile będę w stanie poradzić sobie z serwisem choćby silnika (można dokupić do niego łożyska, przekładnie itd? Czy to jakieś nietypy?). Czy w ogóle te silniki się psują, czy wymagają regularnych serwisów np. co 10k km, czy może bez problemu zrobi przebieg 100k km?

Edytowane przez lubelaczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...