Skocz do zawartości
olek123

[amortyzator] SR Suntour Axon Rl-Rc - brak czułości

Rekomendowane odpowiedzi

olek123

Cześć,

czy jest tu jakiś posiadacz wymienionego w tytule Axona? Model na 2018 rok. Problemem jest brak czułości na niewielkie nierówności, amortyzator jest zamulony, w porównaniu do RS i Fox ciężko ugiąć go w początkowej fazie. Ciśnienie ustawione prawidłowo, regulacje góra, dół ustawione praktycznie na zajączka. Dodatkowo przy każdym ugięciu pojawia się stuk, coś podobnego do uderzającego pancerza w metalową rurkę. Nie wiem czy w moim egzemplarzu jest coś zepsute czy ten typ tak ma, że stanowczo odbiega pracą od konkurencji?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Powiedz mi czy był robiony w nim jakichkolwiek przegląd??. Co do stukania to zdarzają się przypadki w tłumiku. Jeśli masz ważną gwarancję to możesz go oddać na reklamacje

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
olek123

Amortyzator nie miał robionego serwisu, przebieg poniżej tysiąca kilometrów. Posiadam dowód zakupu i ważną gwarancje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Zalecany jest na dzień dobry przegląd zerowy. Ostatnio miałem identyczna sytuację klienta z mulącym Raidonem, który nie robił żadnego serwisu nawet zerowego bo uważał że mało przejechał 

Czy czyscileś mu rury goleniowe?? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
olek123

Przegląd zerowy był zrobiony, brudne golenie były wycierane szmatką nasączoną Brunoxem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

To zrób mu teraz przegląd. Widocznie amorek się o to prosi

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
olek123

Stukanie tłumika jest normalnym objawem, nie jest to objęte gwarancją?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Jest objęte gwarancją. Na tłumiki jest 12 miesięcy gwarancji

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
olek123

Tylko 12 miesięcy? Dlaczego tak krótko? Amortyzator kupiony 13 miesięcy temu...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Takie warunki daje producent, jest to opisane w książce gwarancyjnej. A gdzie kupiony bo jak u mnie to daje 24 miesiące ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
olek123

Tak, kupiony przez stronę activia.sgl.pl

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Jak masz u mnie kupiony to możesz wysłać go do mnie na gwarancję. Pamiętaj żeby dodać kartkę z pełnym opisem  oraz danymi zwrotnymi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TheJW
15 godzin temu, ACTIVIA napisał:

Na tłumiki jest 12 miesięcy gwarancji

15 godzin temu, olek123 napisał:

Tylko 12 miesięcy? Dlaczego tak krótko? Amortyzator kupiony 13 miesięcy temu...

14 godzin temu, ACTIVIA napisał:

Takie warunki daje producent, jest to opisane w książce gwarancyjnej. A gdzie kupiony bo jak u mnie to daje 24 miesiące ?

@olek123 olej "książkę gwarancyjną" i skorzystaj z rękojmi, bo warunki dyktowane przez producenta Cię nie powinny interesować - umowę zawarłeś ze sklepem, w którym kupiłeś widelec. :) Żadne 12 miesięcy, to bzdury niezgodne z prawem. 2 lata na towar bez żadnego "ale" i bujania się - to gwarantuje Ci ustawodawca. Jeśli towar posiada wadę fabryczną, a niedziałający tłumik z całą pewnością takową jest, to nie ma dyskusji.

 

 

Edytowane przez TheJW

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA
2 godziny temu, TheJW napisał:

@olek123 olej "książkę gwarancyjną" i skorzystaj z rękojmi, bo warunki dyktowane przez producenta Cię nie powinny interesować - umowę zawarłeś ze sklepem, w którym kupiłeś widelec. :) Żadne 12 miesięcy, to bzdury niezgodne z prawem. 2 lata na towar bez żadnego "ale" i bujania się - to gwarantuje Ci ustawodawca. Jeśli towar posiada wadę fabryczną, a niedziałający tłumik z całą pewnością takową jest, to nie ma dyskusji.

 

 

Kolego @TheJW  poczytaj dobrze prawo tj. podstawa prawna art. 577 § 4 kodeksu cywilnego . Co do okresu Gwarancji to ja nie robię  problemu i napisałem forumowiczowi @olek123 że bez problemu może do mnie wysłać Axona i wszystkie amortyzatory zakupione u mnie także oferuje z  2 letnim okresem gwarancji

f360.jpg?0.24491739979138605

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
TheJW

@ACTIVIA Ty mi dalej o gwarancji, a ja mówiłem o rękojmi. :D Czyli dział II przytoczongo Kodeksu Cywilnego. I to od konsumenta zależy, czy skorzysta z rękojmi, czy gwarancji (zwykle - co logiczne - wybiera się korzystniejsze...o ile w ogóle zna się możliwości).

No ale nie ma co się sprzeczać, chcesz mu zrobić widelec, to nie ma problemu. Chciałem jedynie podpowiedzieć koledze, co może uczynić w razie problemów. ;)

Wesołych, jeśli obchodzicie! :)

Edytowane przez TheJW
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×