Skocz do zawartości

[hamulce] Apgrejd hampli M500.


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Nowy rower zastałem z hamplami M500, mają one niestety regulację odległości klamki od kierownicy za pomocą imbusa. No niby nic, ale przy mojej jeździe, wadze, potrafiłem na jednym wyjeździe dość porządnie zarżnąć klocki. W SLX nie miałem problemu i bardzo się przyzwyczaiłem do tego rozwiązania. Tutaj pomysł jak to chciałem przerobić był w pikosekundzie, ale non stop nie miałem czasu. Trochę luzu przedświątecznego w pracy i poszło.

Potrzeba starego imbusa 2.5mm/ o ile dobrze pamiętam/ i odpowiednie przycięcię. Potrzebne 2 złączki pneumatyczne z dławikiem do zniszczenia.

Z niej pobieramy pokrętło. Logiczne, że nikt normalny nie będzie kupował dla tego powodu, ale jak komuś się poniewierają...., to ma.

Potem przycięcie, wbicie imbusa w pokrętło, spasowanie, i sklejenie cyjanoakrylem.

Działa wyśmienicie, nie rzuca się tak w oczy jak w oryginale, jest bardziej subtelne w "looku", ma to też mały minus- wymaga odrobinę większej siły w kręceniu.

Hample wylądowały u syna, obrabia je spokojnie.. Myślałem też na trochę większymi w niebieskiej anodzie, ale chwilowo ich nie będę miał, więc na szybko.

pol_pl_Kolanko-obrotowe-z-zaworem-dlawia

Wyszło tak. Temat zapodany, bo może ktoś się nudzi, lubi rzeźbę, itd...

20191220-104037.jpg

20191220-104052.jpg

 

20191220-104148.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, shotgun napisał:

No niby nic, ale przy mojej jeździe, wadze, potrafiłem na jednym wyjeździe dość porządnie zarżnąć klocki.

Pomysł i wykonanie spoko, ale co ma ta regulacja do zarzynania klocków? Jak ustawisz raz poprawną odległość to układ hydrauliczny będzie ją trzymał niezależnie od stopnia zużycia klocków czy tarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, shotgun napisał:

Ty masz swoje spostrzeżenia,ja mam swoje....

To nie kwestia spostrzeżeń tylko zasady działania. W samochodzie masz jakieś pokrętła do regulacji hamulców? Czy pedał ci opada w miarę zużycia klocków? To taki sam układ. A twoje spostrzeżenia wskazują raczej na jakieś uszkodzenie, może nieszczelność albo niedrożność przy zbiorniku wyrównawczym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego tam mialem z Avid 5, 7, Shimano 315, 500, 675, 7000. Na szczescie wszystkie byly i sa uszkodzoneTu zakoncze temat, bo to nie do gownorzurzy, tylko pomysl na wykonanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z takiej złączki jak na zdjęciu pobierasz samo pokrętło, odcinasz je po prostu , ladnie doszlifujesz czym chcesz. Nawiercasz otwór wiertłem 2mm, aby wbić w niego imbusa 2.5. U mnie w pokrętło imbus wszedł na głębokość 3mm. Do pokrętła w klamce hamulcowej wchodzi bodajże również 2.5mm na głębokość, z pamięci piszę..

Odciąć więc musisz 5.5-5.8mm  kawałek z imbusa 2.5mm, wbić go w pokrętło ze złączki, potem wziąć to małe dzieło i przyłożyć w miejsce docelowe na klamce. Całość musi być ładnie spasowana z czoła, aby nie było szczeliny. Potem musisz to znów rozebrać, lekko zmatowić powierzchnie niklowane i ponownie złożyć ale tym razem za pomocą Loctitea czy jakiegokolwiek cyjanoakrylu i tyle. Pojął?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Syn ma kokpit z niebieskimi śrubkami i docelowo chciałem władować tam niebieskie pokrętła. Występują w niektórych złączkach Festo czy MetalWorka, ale raz, że nie miałem na stanie, dwa- byłoby trochę trudniej obrabiać ze względu na anodę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...