Skocz do zawartości

[wymiana amorka] Kross Evado 5.0 - zużyty amor


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 10.12.2019 o 07:47, michuuu napisał:

Warto mieć jak szukasz swojego ustawienia twardości amortyzatora. Koszt nie jest powalający.

Ale też można korzystać z pomocy serwisu. Rozwiązanie bardziej upierdliwe.

Kupiłem Beto SP-003AG za 70 PLN. Przydała się, pojeździłem trochę i ustawiłem sobie optymalne wg mnie ciśnienie 7 bar. Musialem dobić, bo po podłaczeniu pompki manometr wskazał niecałe 2 bary. No i skoro trzeba amorek serwisowac to pompka się przyda. Pompka wygląda raczej solidnie, pompuje sie bardzo lekko,  na takie sporadyczne uzywanie to chyba będzie w sam raz

Edytowane przez Thomlodz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, ACTIVIA napisał:

Firma BETO ma bardzo negatywne opinie co do wytrzymałości. Chodzi tu szczególnie o końcówkę na wentyl

Zauważyłem dziwną rzecz. Pompuje powiedzmy do 5 bar, odkręcam szybko końcówkę , słychać syk powietrza. Robię test ugięcia wstępnego, okazuje się za duże, znowu podłączam pompkę i pokazuje tylko 3 bary. Dlaczego tak się dzieje? Podczas odkręcania tak ciśnienie spadło? Robiłem to kilka razy i zawsze podobnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
8 godzin temu, Thomlodz napisał:

Dlaczego tak się dzieje?

A w końcówce na wentyl nie masz dodatkowego pokrętła?

Najpierw nakręcasz na wentyl, później tym pokrętłem z góry otwierasz zawór.

Po napompowaniu odwrotnie, najpierw górne póżniej odkręcasz z wentyla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, michuuu napisał:

A w końcówce na wentyl nie masz dodatkowego pokrętła?

Najpierw nakręcasz na wentyl, później tym pokrętłem z góry otwierasz zawór.

Po napompowaniu odwrotnie, najpierw górne póżniej odkręcasz z wentyla.

Ano tak to jest jak się nie czyta instrukcji. Dzięki :Dhttps://www.beto.com.tw/products/ins.php?index_id=92

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, ACTIVIA napisał:

Miałem BETO i właśnie te końcówki co  się nakręca na zawór to szybko się psują

Dziwne. Przecież produkuje to firma z Tajwanu. Ale w sumie ja to będę używał kilka razy w roku, wiec może wytrzyma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, michuuu napisał:

A w końcówce na wentyl nie masz dodatkowego pokrętła?

Najpierw nakręcasz na wentyl, później tym pokrętłem z góry otwierasz zawór.

Po napompowaniu odwrotnie, najpierw górne póżniej odkręcasz z wentyla.

Wypróbowałem. Jest lepiej, też trochę powietrza ucieka, ale ciśnienie spada o ok. 0,5 bara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 16.12.2019 o 11:41, ACTIVIA napisał:

A nie są tam korki aluminiowe pod klucz sześciokątny

I cale szczęście. W drugim rowerze (koła 26'') mam "uginacz" spręzynowy. Kupiłem specjalny klucz, na szczęscie metalowy, ale co się namęczyłem aby odkręcić te plastykowe korki to moje. Przy tej operacji trochę zdeformowały się ząbki w  korkach i musiałem rozgrzać klucz nad płomieniem aby wcisnąć go potem na odpowiednią głębokość przy wkręcaniu. Na gwintach korków była rdza, potraktowałem je WD40, następnym razem powinno sie odkręcać lżej. Ale mam kolejny przykład "jakości" tanich amortyzatorów sprężynowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, ACTIVIA napisał:

Szkoda że nie podesłałeś tu nam fotek bo widzę że niezły horror sobie zrobiłeś

Co do korka to widzę, ze nie tylko ja miałem ten problem. Klucz to Bitul

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
W dniu 11.12.2019 o 20:40, Thomlodz napisał:

SR SUNTOUR NCX D-RL Air  rocznik 2017

Poza tym linkę blokady montuje się inaczej niz w instrukcjach z netu, bo nie trzeba odkręcać pokrywki tylko wsunąć linke w otwór z przodu , a potem dokręcić zacisk wsuwajac mały imbus w otworek z boku

 

Odświeżam temat, bo nieźle się wkurzyłem. Sterowanie blokada przestało działać, bo rozlazła się aluminiowa koncówka pancerza linki. Na szczęście znalazłem w domu inną - plastykową. Jednak trzeba było wysunąć linkę z korka, po zdjęciu zaprasowanej końcówki druty zaczęły się rozłazić. Tak więc musiałem wziac tez nowa linkę. Jednak na domiar złego zachciało mi się obejrzeć mechanizm korka od środka no i zgubiłem spręzynkę pokazana na zdjęciu. Zresztą nie tylko ja miałem podobne problemy https://forum.szajbajk.pl/topic/6172-prośba-o-pomoc-w-montażu-blokady-amortyzatora/

Na szczęście udało się dopasować sprężynkę od długopisu (długość ok. 30 mm, musi być mocna) i sterowanie blokadą z kierownicy działa poprawnie. Przy okazji zainteresowałem się tez tymi wkrętem blokującymi linkę i jest to prawdopodobnieM2,5x3. Wkręcany jest on w otwór z boku tej metalowej kostki ze sprężynką. Co prawda trudno go wykręcić i zgubić ale na wszelki wypadek jest to do dokupienia (w necie 2,80 zł z paczkę 10 szt.). Cały zespół korka to prawie 100 zł + wysyłka.

Suntour-korek blokady.JPG

Sruba imbusowa M2-5.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 12.04.2020 o 08:12, Thomlodz napisał:

Odświeżam temat, bo nieźle się wkurzyłem. Sterowanie blokada przestało działać,

i kolejny raz przestało. Po zdjęciu pokrywy blokady z napisem RSLO okazało się, że mechanizm ciezko chodzi. Napsikałem więc smaru silikonowego K2 (zalecanego przez niektórych do amorków jako zamiennik Brunoxa) i teraz jest OK. Smar ten też stosuję na golenie amorka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 28.05.2020 o 10:09, Thomlodz napisał:

i kolejny raz przestało. Po zdjęciu pokrywy blokady z napisem RSLO okazało się, że mechanizm ciezko chodzi. Napsikałem więc smaru silikonowego K2 (zalecanego przez niektórych do amorków jako zamiennik Brunoxa) i teraz jest OK.

Niestety problem powrócił. Zbadałem temat, pomocne okazały się 2 filmiki

 

Okazało się, że końcówka tego trzpienia (1 na zrzucie ekranu z filmiku), którego wciskanie w dół za pomocą kształtownika zamocowanego na lince  powoduje blokowanie amora, nie jest idealnie półokrągła. Był lekki zadzior, który szorował po powierzchni kształtownika (2). Wygładziłem powierzchnię trzpienia pilnikiem i papierem ściernym, nasmarowałem i zmontowałem. Teraz sterowanie blokadą chodzi płynnie i mam nadzieję że to wreszccie koniec problemu. Widocznie w fabryce Suntour niedokładnie wykonano ten trzpień

Amorek-zdalne blokowanie.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A myślisz że nie szukałem? Są, ale dokładnie do tego modelu nie ma. Na stronie SR też nie. U Was są rysunki https://activia.sgl.pl/rys_techn2017/

Który pasuje do mojego?

Mogłbys chociaz w skrócie napisac jak serwisować ten amorek? Z grubsza się juz zorientowałem w temacie, zwykły spręzynowy uginacz potrafię serwisować ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile osób samodzielnie serwisuje amortyzatory? Suntour w swoich filmikach zamieszcza info,  e jet to praca dla doświadczonych specjalistów, a podejrzewam że niektórzy po obejrzeniu ich czy innych na YT wolą jednak zlecic to profesjonalistom. To nie to samo, co np. regulacja przerzutki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...