Skocz do zawartości

[wymiana amorka] Kross Evado 5.0 - zużyty amor


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Rower ma 23 tys. km przebiegu. Oryginalnie jest tam "uginacz" Suntour NEX XLO. Niestety luzy są już bardzo duże, poza tym jakość amortyzacji pozostawia wiele do życzenia. Mam 2 drogi - kupować tuleje (koszt ok. 50 zł z dostawą w necie) i wymieniać, ale czy jest sens? Poza tym amor jest nieco podniszczony i to widać. Jeżdżę raczej turystycznie, więc jakiś wyczynowych amorków nie potrzebuję. W necie mozna zakupić

NEX HLO 28" za 319 zł  z blokada na goleni (masa 2660 g), NCX RL za 369 zł z blokadą na kierownicy (masa 1900 g), ewentualnie NCX D-RL Air za 600 zł (masa 2014 g).

No i są też tańsze amorki RTS...

I co tu zrobić?

Edytowane przez Thomlodz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, MikeSkywalker napisał:

Powietrzny Suntour jest już na lepszych tulejach, także nie złapie luzów jak obecny. Wszystko poniżej to plastikowe tuleje które już wiesz jak się zachowują. 

No wiem. Czytalem też , że ich wymiana nie jest taka prosta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 30.11.2019 o 12:19, ACTIVIA napisał:

Mogę ci zaoferować NRX DLO powietrzny za 600zl

Dzięki, ale juz zamówiłem, potrzebowałem też inne rzeczy kupić.

Przy okazji - jak to jest z pompkami do amorków i serwisowaniem ? Bo z tego co poczytałem w necie zrozumiałem, że musi byc jednak specjalna pompka i jak chce sie dokładnie ustawić twardość amora do swojej wagi to trzeba pompke posiadać.

A co z serwisowaniem? w necie jest dostepna instrukcja w pdf do amortyzatorów Suntour i zaleca ona np. demontaż, czyszczenie i smarowanie co 100 godzin. Czy to nie przesada jak ktos np. jeździ turystycznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
6 minut temu, Thomlodz napisał:

Bo z tego co poczytałem w necie zrozumiałem, że musi byc jednak specjalna pompka i jak chce sie dokładnie ustawić twardość amora do swojej wagi to trzeba pompke posiadać.

Warto mieć jak szukasz swojego ustawienia twardości amortyzatora. Koszt nie jest powalający.

Ale też można korzystać z pomocy serwisu. Rozwiązanie bardziej upierdliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, ACTIVIA napisał:

NRX-y się łatwo serwisuje . Co do okresu serwisowania to zależy od użytkowania. Zalecam 2 razy w roku.

OK, Amorek zalozony, ale co sie namęczyłem to moje. Nowy nie ma otworów pod wsporniki błotników. Poza tym obejma manetki blokady jest za mała i nie obejmuje rury kierownicy. Musiałem dorobić obejmy z blachy:027:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, SoloTM napisał:

Zważyłeś może przed montażem ? ( jeśli tak to jaki model )

SR SUNTOUR NCX D-RL Air  rocznik 2017

Poza tym linkę blokady montuje się inaczej niz w instrukcjach z netu, bo nie trzeba odkręcać pokrywki tylko wsunąć linke w otwór z przodu , a potem dokręcić zacisk wsuwajac mały imbus w otworek z boku

Ta obejma manetki to jakis żart producenta. Do jakich kierownic ma to pasować?

Przejechalem się dzisiaj, jest dużo lepiej niz na starym uginaczu. Ale chyba pompka by sie przydała, bo amor dawał się uginać po wyjeciu z opakowania i ściskaniu rękami

Edytowane przez Thomlodz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.12.2019 o 22:55, ACTIVIA napisał:

Zawsze coś 

Zwracam honor:D Otwory rzeczywiście są ale poniżej i druty nie sięgały, poza tym byłyby ustawione po skosie, a teraz mam poziomo

Ale cały czas zastanawia mnie ten za mały rozmiar obejmy dźwigni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, ACTIVIA napisał:

Może ty masz pogrubioną kierownicę. 

Wg specyfikacji producenta

Kross Active Components (aluminium, wznios, 620mm-S; 640mm-M,L; 660mm-XL 31,8mm)

Ale próbowałem zaciskac na tej wąskiej części gdzie manetki od przerzutki i hamulca. I tez nie dało rady...

PS przy okazji - jaki klucz do odkręcania korka jest do tego amora? FAA-088  (10 ząbków)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...