Skocz do zawartości

[2020] Nowości rockrider AM


KSikorski

Rekomendowane odpowiedzi

Jak mówiłem, tańszy model jest po to byś wiedział dlaczego wydajesz więcej na droższy :) 

Tak ustawionych jest wiele cenników bo człowiek nie ma wbudowanego zmysłu wartościowania, musi widzieć gorsze by wiedział co jest lepsze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, abra napisał:

Dlaczego pomyłka? Nie znając ceny ?

Części niskiej jakości są niskiej jakości niezależnie od ceny. 

Chyba że rower będzie na tyle tani, że będzie się opłacało go kupić, puścić napęd i widelec za grosze na olx i wymienić na porządne (w 2022, gdy będzie się dało już coś kupić :P )

Godzinę temu, StRaDiVaRiUs napisał:

Nie rozumiem też wrzucania hamulców 2-tłoczkowych do roweru Trailowego - wystarczyłyby budżetowe Shimano MT420, chociaż na przód, do których zamontujesz sobie metaliki. 

..........

 

No i opony 2.1 do roweru AM... 

1. Z przodu ma 4-tłoczkowe.

2. Z przodu ma 2,5, z tyłu 2,35.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wadą każdej AMs są hamulce i sama rama, marna sztywność i jeszcze niedawno kąt główki ramy, który poprawili. Owszem każda rama pracuje, ale AMki wyjatkowo się wyginają. 
Jest to fajny rower do turystycznej jazdy po górach i lekkiego trailu. Single pivot z popychaczami jest bardzo czuły, ale ciągnie koło pod dupę a delikatna konstrukcja sprawia że w bandach masz wrażenie jakby tylne koło jechało kolo ciebie. 
Hamulce? Kiedyś (w czarnych modelach) tektro auriga ;D zostały levele - jak bedizesz miał farta to po 2 latach wywalisz bo zestaw naprawczy kosztuje ponad połowe ceny samej klamki. Tak kończą heble na DOT-a a zwłaszcza te nowe z plastikowymi tłoczkami czyli i levele i guide'y.
EDIT:
No i wszystkie przewody puszczone po ramie.

Edytowane przez Nash
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klientela Deca to nie jest "śmietanka" Polskiego AM/enduro. Prawie wszystko sprzedaje się ze względu na cenę i lipę w postaci gatki jaką ci to tam handlują sprzedają. To rowery jak napisano wyżej do lekkiej turystyki górskiej i tyle. Co nie zmienia faktu, że pełne SX to jest dla mnie ... i tu można sobie puste miejsce wypełnić odpowiednim słowem. 

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Nash napisał:

Wadą każdej AMs są hamulce i sama rama, marna sztywność

Pierwsze czytam:blink:. Skąd takie informacje? Jakieś testy?

2 godziny temu, Nash napisał:

No i wszystkie przewody puszczone po ramie.

Dla niektórych jest to zaletą, choć z tym się zgodzę i dla mnie jest to jednak wadą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale może być osobą, która o tym sprzęcie wie najwięcej. W przypadku rowerów ciężko kierować się obiektywizmem. Dla jednego może być za sztywny, dla innego za wiotki. Taki człowiek, jeśli ma opinię od kilku osób i wyrobioną swoją, może powiedzieć więcej niż ktokolwiek inny. 

Edytowane przez StRaDiVaRiUs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszanowanie,

 

To mój pierwszy post na tym forum, pragnę więc wszystkich przywitać.

Odnośnie ramy w AM100s. Mam obie wersje tego roweru (czarną i aktualną), zgodzę się że sztywność wahacza nie zachwyca. Po mojemu przydałyby się dodatkowe usztywnienia tylnego trójkąta, jednakże nie ma co demonizować, moim zdaniem rower nie pływa w zakrętach aż tak jak opisuje to kolega @Nash.

Tuż po kupnie roweru moja masa startowa wynosiła około 110kg i rama wytrzymała, nic się nie powyginało :) @Nash celnie podsumował: to jest rower nastawiony stricte na rekreacyjną jazdę; bardzo dobra opcja dla osób które dopiero chcą zacząć przygodę z kolarstwem szlakowym. Ja czasy ostrej rąbanki po kamulcach i korzeniach mam już za sobą, kolana przestały wyrabiać. Zamiłowanie do fulli jednak pozostało, dla mnie ten AM idealnie nadaje się na weekendowe wypady do Srebrnej Góry, bądź po prostu leniwe turlanie się po mieście, bez przejmowania się co mniejszymi krawężnikami :) 

Edytowane przez Drzonos
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spora różnica jak dla mnie. Czarna wersja lepiej spisuje się w lekkim terenie i na płaskim, przyspieszenie i prędkość z jaką można jechać niewiele ustępują sztywniakowi.

Niebieski z kolei prowadzi się pewniej, bardziej przewidywalnie, ale jazda po płaskim jest już dość męcząca. Na niebieskim pozycja jest bardziej wyprostowana, wygodniejsza w moim odczuciu. Oba rowery mam w rozmiarze M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Drzonos napisał:

ale jazda po płaskim jest już dość męcząca. Na niebieskim pozycja jest bardziej wyprostowana, wygodniejsza w moim odczuciu.

Mógłbyś jeżeli mogę prosić rozwinąć i uzasadnić dlaczego na wygodniejszym rowerze jazda jest bardziej męcząca? Pytam  bo chodzi za mną niebieski a mam już czerwono-czarnego XC który po małych przeróbkach- krótszy mostek, więcej podkładek , sztyca bez offsetu uważam za idealny dla mnie rower do wszystkiego.  :)

Edytowane przez Teodoryk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Teodoryk Po prostu geometria niebieskiego nie sprzyja wydajności. Owszem siedzi się na nim wygodniej, ale ciężej się rozpędzić. Inne są opony- mają bardziej agresywny bieżnik co zwiększa opory toczenia. Jadąc po płaskim szybciej męczę się na niebieskim niż czarnym. Twój XC to niemalże identyczna geometria co czarny AM100. Jeśli chcesz poczuć różnicę bierz niebieskiego, więcej frajdy na zjazdach, po płaskim będziesz jeździł trochę wolniej i tyle

🙃

Dodatkowo zmiany jakie wprowadziles w swoim XC pozwalają sądzić, że preferujesz bardziej wyprostowaną pozycję za kierownicą, więc na niebieskim AM powinieneś czuć się komfortowo.

Edytowane przez Drzonos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Drzonos napisał:

Inne są opony- mają bardziej agresywny bieżnik co zwiększa opory toczenia.

I ten fakt ma największe znaczenie, zdecydowanie bardziej niż geometria ramy. W czarnym masz opony 2.1 a w niebieskim 2.35/2.25. Agresywność bieżnika w toro i taipan jest podobna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drzonos, Po prostu lubię mieć kierownicę na wysokości siodełka, a nie wiem z jakiej przyczyny w rowerach o rozmiarach powyżej L producenci robią wszystko żeby to było niemożliwe :)

Co do opon rzecz na szczęście łatwo zmienna i do warunków dostosowalna :) W czarno-czerwonym mam na lekkie warunki leciutkie 500g Rocket Rony. Na cięższe błotno jesienno zimowe 800g Maxxis Forecaster i rzeczywiście na tych drugich asfalt jest ciut większym wyzwaniem, choć dramatu absolutnie nie ma. Wystarczy dać po 2atm i rower jedzie. Co do zakupu to nie sądzę że w tym roku to się uda, wersję XC900s upolowałem prawie śpiąc z komputerem pod poduszką bo w sklepie on-line  pojawiały się na parę godzin tylko parę razy w roku. A w tym roku będzie tylko gorzej. :)

Edytowane przez Teodoryk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.02.2021 o 18:34, abra napisał:

Pierwsze czytam:blink:. Skąd takie informacje? Jakieś testy?

Siemka Abra. 
Pracowałem w Deklu jako szkoleniowiec, testowałem te rowery jeszcze we francji, zanim trafiły do polski. Testy trwały pare godzin więc efekt nie relatywny, dlatego kupiłem a że mieszkam w Bielsku-Białej to miałem okazję sporo testować.

Co do geo

image.png.4dca98a35e098471dde8dad85a439fbc.pngimage.png.83db8687e42bda48823652f75503f26a.png

Co do geo XC100s - AM100s  Ciężko tłumaczyć gościowi że na tym lub tamtym będzie się czuł lepiej lub gorzej. XC jest sporo krótszy od AM a brać trzeba pod uwage także kto jak ma rower sfitowany i jakie macie różnice w budowie ciała. 

Edytowane przez Nash
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...