Skocz do zawartości

[Przerzutka tylnia] Dura Ace 9100 - Zła praca na jednej zebatce.


ClassyBike

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z jakością pracy przerzutki na jednej zebatce. Lancuch cyka, jakby wózek nie byl w osi z zebatka. Problem mam tylko na tej jednej zębatce. Na pozostałych wszystko ladnie pracuje.  Nie wiem juz co robić. Jak naciagne linke zeby na tej zebatce gralo, to zas ciężko leci wozek w dół po zebatkach, bo za mocna napięta jest linka.  Macie jakies pomysły? :(

Osprzęt to Dura-Ace 9100. 

Wozek jest prosty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzales jakims przyrzadem, czy tak na oko? Nie trzeba miec dzwona zeby hak byl krzywy. Nawet w nowych rowerach haki bywaja juz krzywe. Przy jakichkolwiek problemach ze zmiana biegow na tyle, zawsze zaczynam od haka, sprawdzajac przyrzadem. Na oko nie jestes w stanie stwierdzic czy hak jest prosty czy nie.

Widze, ze edytowales pierwszy post dodajac informacje, ze wozek jest prosty. Nie wiem czy to mialo sie odnosic do mojego wczesniejszego posta ale dla jasnosci, ja mam na mysli hak, do ktorego przykrecona jest przerzutka, nie sam wozek przerzutki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkrecalem całą tylną przerzutka razem z hakiem żeby kółko prowadzące sprawdzić. Może za słabo dokręcone jest albo kółko albo hak. Jutro zdemontuje, wyczyszcze i dokrece porządnie to wszystko i zobaczmy. Przed tym nie mialem właśnie problemów żadnych. Pojawiły sie problemy jak odkrecilem przerzutke... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jaka kaseta? Dokładnie mode i rozmiar. 

Jaka przerzutka, dokładnie jaki wózek do jakiej kasety. Nowe szadoły nie chcą pracować w innych zakresach do jakich zostały zaprojektowane. Jak ma być kaseta max 28 to taka ma być bo 32 albo 25 może juz sie ze sobą kłócić. 

Testowaliśmy to kilka razy DA nie chciała działać, po czym zakładało sie klasyczną 105 5800, i lata jak talala. 

No i kluczowe pytanie która zębatka ? 1, ta największa? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z jedną zębatką? 11 biegów? Dla mnie to brzmi tylko jak hak. Naprawdę, załatw sobie nowy, najwyżej będziesz miał w zapasie a tego, że jest krzywy nie zobaczysz. Już przy 10sp leciutkie odchylenie psuje pracę zmieniarki a im ciaśniej z tyłu, tym gorzej. Możesz EWENTUALNIE lekko złapać za przerzutkę i odgiąć hak palcami ale tutaj jest baaardzo duże ryzyko przesadzenia, także to jako ostateczność kiedy i tak już w ręce będziesz miał nowy hak.

Zabrudzenie pancerza jest chyba mniej prawdopodobne, bo to by wpływało na pracę w całym zakresie, ale zawsze możesz pozdejmować z bossów i pojeździć na lince, by sprawdzić jak lekko chodzą.

 

Jakoś nie wiem czy to może być sprawa dokręcenia haka, bo kurcze musiałby być całkowicie luźny. Przecież nie trzeba tego dokręcać z siłą tysiąca słońc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
2 godziny temu, Lawstorant napisał:

Naprawdę, załatw sobie nowy,

A to pomoże tylko wtedy kiedy rama jest idealnie prosta. Jak ma np rower carbonowy to w 90% nowych haków trzeba je dopasowywać do ramy. 

 

Faktycznie jeżeli problem występuje pośrodku kasety to musi być problem z nieliniowością. Może hak, może sama przerzutka, może całość. Profesjonalny hako-mierniko-prostownik jest w opór drogi, aaale wystarczy ok 10-15 zł i można sobie zbudować prymitywny ale skuteczny przyrząd. Najtaniej to wykręcić z jakieś starej tylnej piasty oś i wkręcić w hak, gwint jest ten sam i sprawdzić czy pokrywa sie z osią koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower jest carbonowy.

Nie pojmuje tego, ze wszystko było w porządku. Rower jest teraz użytkowany na trenazerze, nie upadł ani nic. Odkrecilem tylko przerzutke i zakrecilem i jest problem. 

Czy moze być to spowodowane luzem na wozku?

Oddaje na gwarancji tylko przerzutke, bo luz jest większy niż dopuszczalny. Serwis twierdzi, ze to wina poluzowanej śruby mocujacej wózek z przerzutka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Być może na trenażerze wykrzywieniu uległ hak. Nie powinien. Jednak przeanalizujmy sytuacje. Rower działa. Odkręcasz przerzutkę, jest to dura ace nie jakaś tam tiagra, wiec najwyższa półka. Użytkujesz rower na trenażerze. Składasz później rower i nie działa ci 5 zębatka. 

Samo odkręcenie przerzutki nie wnosi nic. Chyyyyyba że była źle zamontowana, wyregulowana poprawnie. Wtedy montując poprawnie, nawet przypadkowo, może działać inaczej niż trzeba. 

I należy tak czy inaczej sprawdzić hak. Hak jest winien 90% nie działających przerzutek. Reszta to zła regulacja lub pogięta przerzutka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...