Skocz do zawartości
Sk27

[Korba] SR Suntour XCE - wymienne zębatki?

Rekomendowane odpowiedzi

Sk27

Cześć, mam powyższą korbę i od początku myślałem, że ma niewymienne zębatki. Na stronie Sr Suntour znalazłem informację, że jednak można je wymienić.

https://www.srsuntour.us/products/xce-t312?variant=28105542851

Tutaj wstawiam swoje zdjęcia. Czy według Was można wymienić zębatki? W zasadzie będzie mi zależało tylko na środkowej.

1.jpg

23.PNG

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lawstorant

No od razu widać przecież, że masz śruby na imbusy. Od drugiej strony mocowania dużej i środkowej powinieneś mieć kołnierz, który trzeba przytrzymać

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sk27
Napisano (edytowane)

Dzięki za odpowiedź. Kiedyś ktoś wspominał na innym forum, że tylko duża zębatka jest wymienna i przez to miałem mętlik w głowie.

Edytowane przez Sk27

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
woojj

Skup się w pierwszym stopniu na wymianie łańcucha i ewentualnie kasety. Korbę zostaw i sprawdź jak całość pracuje. Jak będzie OK to nie ruszać.

Oczywiście zmieniamy w razie konieczności. Chyba że są jakieś inne przesłanki.

Pewny nie jestem, ale ta korba to może być taka hybryda- duża jest wymienna, a środkowa znitowana na stałe z małą. Tak mi to wygląda.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sk27

Łańcuch i kasetę zmienię po zimie, teraz jeszcze na nich pojeżdżę. Najwięcej jeżdżę na środkowej zębatce i ona najbardziej mnie interesuje. Na stronie producent informuje, że wymienne są zębatki, czyli w teorii więcej niż jedna, ale nie mam pewności, dlatego zadałem to pytanie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
woojj

....ale za to ta korba pięknie się nadaje na zrobienie napędu 1xx, wiem bo to wykorzystałem- nie ma otworów na małą tarczę. 

Można pomyśleć na zrobieniem 2xx .....bez młynka. Pomysłów jest kilka. Sprawdź organoleptycznie- odkręć 4 śruby i zagadka sama się rozwiąże. Ale moim zdaniem środkowa jest na stałe znitowana z młynkiem, więc jest wymienna, ale pozbędziesz się tej malutkiej ;-)

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sk27

Tyle że małą wykorzystuję częściej niż dużą. 38T przez zdecydowaną większość czasu, 28T na podjazdach np. w lesie, a 48T to tylko powyżej 30 km/h, co przy przeciętnej formie i rowerze crossowym nie zdarza się zbyt często.

Na koniec znalazłem dokładniejsze zdjęcie.

5.PNG

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
woojj

Pomysłów jest kilka:

-zbudować korbę z rozpiętością 32/44 i założyć kasetę 11-36

-zbudować formę ;-)) i założyć 1xx 36 z kasetą 11-36 oraz wywalić zbędny balast

Jeśli nie robisz jako szerpa rowerowy w Andach to dasz radę bez młynka.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sk27

Dzięki za odpowiedzi. Przez zimę przemyślę wszystko.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Jeśli środkowa zębatka powoli się kończy to najbardziej budżetowe rozwiązanie to obrócić środkową lub obie ( jeśli znitowana z którąś ) o 90 stopni ( o jedną dziurkę - śrubę ). I znowu będzie niemal jak nowa.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MMMAAACCC7

@up ciekawa teoria, masz jakies potwierdzenia tego, z wlasnego doswiadczenia czy cos? Zawsze mi sie wydawalo ze cala korba pracuje w miare rownomiernie pod wzgledem zuzycia, ale czy tzw "martwe pole" podczas pedalowania moze dac az tyle? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM
Napisano (edytowane)

Tak, gdy ramiona korby są równolegle do ziemi to najbardziej zużyte zęby są na górze ( mniej więcej ). Obrocenie o 90 stopni pomaga. ( sam tak zrobiłem gdy wymieniłem kasetę i łańcuch ze swoją środkową koronką 32 t w korbie 44/32/22 i jest ok )

Tu przykładowe zdjęcie z netu gdzie zaznaczyłem różnice w zużyciu koronek.

korba33.thumb.jpg.3a4aa74e4e802dd344dc0685f8649447.jpg

IMG_20171221_121828.thumb.jpg.e26536d63580e3a9d0e722e445d53ef2.jpg

 

A to moja korba w szufladzie, stara fc-m569 gdzie środkowa też jest do wymiany, ale widać, że zużycie zębów na środkowej jest inne po bokach niż na górze.  Na urwany ząb nie zwracaj uwagi, popatrz na dół. 

Edytowane przez SoloTM
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×