Krzysztofnonas Napisano 15 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2019 Witam. Planuje kupić rower crossowy 4000-6000 zł . Wiosna - jesień dojeżdżam do pracy ok. 40 km w obie strony . Latem wyprawa po Polsce ok. 1000 km . Co polecacie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 16 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2019 Standardowe pytanie, które pada na tym forum, to "a może gravel?" Przy takim budżecie można już szukać czegoś przyzwoitego. Albo można też wybrać crossa z wyższej półki i ewentualnie doinwestować w lepszy amortyzator jeśli czujesz taką potrzebę. (Unibike Zethos, Kellys Phanatic, Trek Dual Sport itd.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 16 Listopada 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Listopada 2019 Można też wybrać fitness'a - będzie taniej i lżej, ale to już kwestia podejścia do tematu amortyzacji i jej braku. Gravel dzięki barankowi lepiej się sprawdzi na długich trasach, ale to znów kwestia podejścia do baranka, bo nie każdy chce mieć taką kierownicę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysztofnonas Napisano 17 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2019 W dniu 16.11.2019 o 09:54, some1 napisał: Standardowe pytanie, które pada na tym forum, to "a może gravel?" Przy takim budżecie można już szukać czegoś przyzwoitego. Albo można też wybrać crossa z wyższej półki i ewentualnie doinwestować w lepszy amortyzator jeśli czujesz taką potrzebę. (Unibike Zethos, Kellys Phanatic, Trek Dual Sport itd.) Gravel ? W sumie też o tym myślałem . Tylko nie wiem jak się zachowuje z sakwami. Więc jeżeli gravel to co w tych pieniądzach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 17 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2019 Na przyklad Kross Esker, Cube nuroad, Fuji Jari, Marin Gestalt/Nicasio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysztofnonas Napisano 17 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2019 19 godzin temu, KrissDeValnor napisał: Można też wybrać fitness'a - będzie taniej i lżej, ale to już kwestia podejścia do tematu amortyzacji i jej braku. Gravel dzięki barankowi lepiej się sprawdzi na długich trasach, ale to znów kwestia podejścia do baranka, bo nie każdy chce mieć taką kierownicę. Czy fitness sprawdzi się na wyprawy z sakwami ? Dziennie około 100 - 130 km ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 17 Listopada 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Listopada 2019 Trudno powiedzieć - kwestia po jakiej nawierzchni i w jakim stylu/tempie się podróżuje. Żeby oszczędzić delikatne nadgarstki, to lepiej mieć jakiś tam uginacz, choć z drugiej strony jest to jednak zawsze dodatkowa masa, która biorąc pod uwagę obładowanie sakwami, pewnie i tak nie będzie odczuwalna Na długich trasach w większości przypadków baranek da nieco więcej możliwości - chodzi o kilka różnych zmian położenia rąk na kierownicy, co ma zapewnić mniejsze zmęczenie rąk. Jednak wypadałoby sprawdzić najpierw geometrię roweru - niektóre nawet z barankiem mogą być stosunkowo komfortowe, co nie znaczy, że każdy się odnajdzie na rowerze tego typu. Najlepiej zrobisz jak pójdziesz do kilku sklepów i porównasz różne modele - oczywiście podczas jazdy testowej, co powinno rozwiać podstawowe wątpliwości. PS Możesz zerknąć na modele w popularnym Decu - nie testowałem, ale wizualnie robią pozytywne wrażenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.