Skocz do zawartości
pawejlo

[obręcz] Wybór obręczy: DT Swiss FR 560 czy WTB KOM i-29?

Rekomendowane odpowiedzi

pawejlo

Witam forumowiczów.

Na kolejny sezon zamierzam wyposażyć mój rower w nowe koła. Tu się rodzi pytanie do Was, które obręcze polecacie? 
Rower do którego trafią koła to Specialized Enduro Comp, a obręczeczami zakręcą piasty Hope pro 4. Moja waga ~90kg.

1. DT Swiss FR560 - znane i lubiane ale ciężkie
https://www.rowertour.com/p/169999/dt-swiss-fr-560-obrecz-mtb-enduro-disc-brake   (przykłądowy link)

2. WTB KOM i-29 - niekoniecznie rozpoznawalny model, kusi wagą
https://www.rowertour.com/p/60488/wtb-kom-obrecz-enduro-trail-32h-29-czarna#60488-rozmiar-29mm  (przykładowy link)

Co do DT nie ma wątpliwości, że model FR560 jest mocny. Dziwnie korci mnie natomiast WTB, dlatego chciałem zapytać: czy ktoś miał osobiście do czynienia z tymi obręczami?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa
Napisano (edytowane)

Porównujesz obręcz do Freeride'u bez limitów wysokości skoków z obręczą AM/Enduro. Jak chcesz porównywać jabłko do jabłka to DT XM481 lub EX511 do KOM i29 albo FR560 do KOM tough i29.

Edytowane przez Dokumosa

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
shotgun

A czym sie rozni WTB ST i29, bo to mozna znalez za polowe ceny?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Materiałem, profilem, łączeniem a więc masą i wytrzymałością czy w końcu przeznaczeniem docelowym. Seria ST to takie i ciężkie obręcze do XC.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
shotgun

Glownie chodzilo mi o wytrzymalosc, bo maja pozytywne opinie na zachodnich forach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
pawejlo

XM 481 525g https://www.dtswiss.com/en/products/rims/mtb/all-mountain/xm-481/
EX 511 570g https://www.dtswiss.com/en/products/rims/mtb/enduro/ex-511/
FR 560 635g https://www.dtswiss.com/en/products/rims/mtb/freeride/fr-560/

Wymiary powyższych obręczy są takie same. Różnią się wagą, czyli pewnie wytrzymałością?

Czegoś jednak nie rozumiem. Jeśli waga miałaby decydować o wytrzymałości, to te "najlepsze" powinny być najdroższe, a jest innaczej.

Producent sugeruje $:
FR560  - 123$
EX511 - 131$
XM481 - 131$

Czy ktoś jest w stanie jasno powiedzieć, czy FR dzięki wadze wytrzymają najwięcej?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

O wytrzymałości decyduje konstrukcja, rodzaj użytego materiału a masa jest tylko tego pochodną. Koszt jest proporcjonalny do wytrzymałości ale odwrotnie proporcjonalny do masy i jest to zwykle dosyć luźna korelacja (trzeba wziąć poprawkę na prawa rynku - popyt na uniwersalną XM jest większy niż na EX czy FR). DT ma bardzo jasną klasyfikację swoich obręczy. Biorąc pod uwagę tylko najwyższą półkę alu mamy:

XR - cyclocross/xc, dropy do 30cm, nośność 110kg

XM - trail/am, dropy do 61cm, nośność 120kg

EX - enduro, 120cm, 130kg

FR - freeride, stunt, dirt..., no-limits

No i nikt o zdrowych zmysłach do roweru XC nie założy kół na FR tak jak do stuntu kół XR. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
pawejlo

Chciałbym wrócić jeszcze do WTB, ponieważ nikt nie dał znać czy miał do czynienia z tymi obręczami.

Podsumowując wagę i adekwatność:
DT FR560 (635g) = WTB KOM TOUGH i29 (523g) https://www.wtb.com/collections/29-rims/products/kom-tough?variant=12155816607820
DT EX511 (570g) = WTB KOM (499g) https://www.wtb.com/collections/29-rims/products/kom?variant=21799494212 

WTB jest znacznie lżejsze, więc korci. Tylko jak jest z wytrzymałością? :027:
Czy ktoś jeździł na WTB KOM TOUGH?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • waszpaw
      Przez waszpaw
      Sprzedaję swojego HT. Rower kupiony w ostatnich dniach listopada 2018. Specyfikacja tutaj. Zmiany w stosunku do tego:
      zamleczone koła dodany myk-myk 100 mm (Kind Shock E20i) w tej chwili ma założoną zębatkę 32T owal zamiast 34T Descendant. Rower jest na bieżąco używany, w tej chwili ma przejechane ok. 1500 km. Serwisowany w miejscu zakupu (czyli w Rbike na Racławickiej w KRK) i mechanicznie nie ma żadnych niespodzianek - stan bliski ideału. Wizualnie - na zdjęciach widać dwie przycierki - na zamykaczu tylnej ośki i na tylnym widelcu (od łańcucha).
      Najważniejsze:
      kompletny napęd SRAM GX bardzo lekka rama aluminiowa sztywne osie tarcze 180 mm. Cena przed upustami w listopadzie to 6999 PLN. Moja cena - 5500 PLN - do rozsądnej negocjacji, np. myk-myk jest pozycją opcjonalną, podobnie owalna tarcza. Odbiór wyłącznie osobisty. Rower można obejrzeć po uprzednim umówieniu. Albo w Krakowie w okolicach Czyżyn (w tygodniu) albo w okolicach Michałowic (w weekendy).
      Więcej zdjęć tutaj.

    • juanmoretime
      Przez juanmoretime
      Nowe opony WTB, cena 99pln za sztukę, przy zakupie kompletu biorę na siebie koszty przesyłki kurierem.
      Załozyłem na obręcze, ale okazały się za szerokie do mojej ramy, stąd ślady mleczka.
      Realnie na szerokiej obręczy maja 37-38mm, także będą świetne na gravela.
      Nie przejechały ani metra :-)


    • Cona78
      Przez Cona78
      Komplet kół DT Swiss XRC 1200 BOOST 29'.
      Fabrycznie nowe, nigdy nie używane, gotowe do jazdy, rewelacyjne koła do ścigania DT Swiss XRC 1200. Komplet waży 1455g.
      Oś przód: 15/110 mm TA Boost
      Oś tył: 12/148 mm TA Boost
      Waga: 660g / 795
      Opona: Clincher tubeless ready
      Rozmiar: 622 x 21.5
      Szerokość zewnętrzna: 28
      Wentyl: Presta / SV Ø 6.5 mm
      Obręcz: Carbon
      Kolor: UD Carbon
      Typ piasty: DT Swiss Ratchet System 36 T
      bebenek: Sram XD
      Mocowanie tarczy hamulcowej: Center Lock (w/o lockring)
      Szprychy: DT aero comp®
      Nyple: DT Pro Lock® aluminium
      Zaplecenie koła: 2-cross
      Limit wagi: 110 kg
       
      Cena 6200zł.
      Katalogowa 8900zł.



    • Kozakio
      Przez Kozakio
      Cześć
      Potrzebuję pomocy w identyfikacji obręczy marki WTB. Rower to BULLS Cross RS 2017, stronki podają, że obręcz to WTB XC-21D lecz w internecie nie mogę nic takiego znaleźć. WTB robi przede wszystkim obręcze MTB 27,5 i 29 cali, a to jest właśnie 28. W załączniku zdjęcie, które może coś pomóc. Oprócz tego jest właśnie napis "XC-21" i "Tubeless ready". 
      Drugie pytanie przy okazji, jakie mogę dolewać mleko? Zapewne było tam wlane te od WTB, ale ono jest trudno dostępne i chciałbym wiedzieć czy mogę tam dolać jakieś inne. 
      I trzecie pytanie czy polecacie jakąś oponę bezdentkową semi slick 28? Obecnie mam założoną Schwalbe Smart Sam, całkiem fajna, ale na wakacyjną wyprawę chciałbym coś o gładszym bieżniku żeby szybciej poruszać się na asfalcie.
      Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi!

    • 1ntruder
      Przez 1ntruder
      Czy ktoś orientuje się co to jest dokładnie za model piasty WTB bo nie mogę nigdzie takiej wyszukać?
      Prosiłbym ewentualnie o linka do strony z opisem i specyfikacją

×