Skocz do zawartości

[tylna przerzutka] zła praca


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Pomożecie? (starsi pamiętają klasyka) W tym roku śmigam dużo, rekordowy rok pod względem kilometrów, ale nie o chwalenie się chodzi. Jakiś czas temu wymieniłem kasetę na 11-28 SRAM PG-950 9rz i już przerzutka RDM772SGS nie chodziła super super. Było OK ale... Korba którą mam 3rz 50/39/30 więc pojemność 37 Na przerzutce podają powyżej 41. Teraz postanowiłem zmienić łańcuch na CONNEX 9sb i jest jeszcze gorzej niż było na Campagnolo Record C9 W zasadzie jest do bani dlatego piszę, choć jutro chcę podjechać do serwisu TYTAN w Radomiu. Jeżeli ustawiam poprawnie na najmniejszej koronce z tyłu to z największej nie chce zeskoczyć łańcuch. Jak poluzuje baryłkę to u góry jest OK ale z zębatki 11s nie wskakuje na 12 Czy to wina przerzutki? (nowa) Czy tego, że jest to długi wózek? Czy jeszcze coś innego? 1,5h z nią walczyłem i nie znalazłem optimum. Coś ewidentnie nie gra. Problem zaczął się po zmianie kasety, bo na 11-32 było wzorowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, Gierek. Nie muszę być stary żeby to wiedzieć.

1. Shadow niby nie do końca lubi się z kasetami mniejszymi niż 11-32. Jakbyś miał na próbę gdzieś przerzutkę o klasycznej budowie to mógłbyś porównać.

2. Hak może być krzywy, nie zawsze zobaczysz to bez zdjęcia z ramy

3. Sprawdź czy pancerze lekko chodzą na lince. Syf w pancerzach może powodować że biegi nie chcą wchodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje się, że to nie jest Shadow, właśnie po wymianie kasety na "ciaśniejszą" serwis GIANT w Warszawie wymienił mi przerzutkę na bez, co by lepiej to chodziło. Hak jest prosty (chyba, bo nie sprawdzałem) bo nigdy i nigdzie tym rowerem ani się nie wywaliłem a jeżdżę tylko po asfaltach. Serwis czynny, ale tylko szef dziś naprawia i nie wiem czy to dobra informacja :) Dam znać jak wrócę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eh pany pany, bardzo Wam dzięki za pomoc, ale to było nie do odgadnięcia przez neta. I serwisanci z Tarchomina dostaną "pstryczka w nos". Pierwszy już nie pracuje, ale drugi na wiosnę wymienił przerzutkę i było lepiej, ale wciąż w skali 1-10 góra 8 Sam kierownik miesiąc temu patrzył i też nic nie zauważył. Jednak szacun do szefa z serwisu TYTAN Radom bo okazało się, że linka od tylnej przerzutki jest... od hamulca. Owszem, chodziła lekko jak nie miała oporu, bo to wszystko w miarę nowe, ale wytłumaczył mi, że ona ma inną budowę oplotu i nie będzie precyzyjnie działać pod obciążeniem. Linki były kupione Jagwire, drogie jak cholera i serwisant się machnął, bo już od przedniej założył prawidłowo. Ja tego bym w życiu nie zauważył a już miałem kupować kolejną przerzutkę ze średnim wózkiem. Łańcucha CONNEX za 150 zeta już nie liczę bo i tak pewnie od czasu do czasu warto go wymienić, tylko w nim znowu ta spinka mi się nie podoba bo rękoma lekko się spina i rozpina (chyba dokupię zwykłą i wrzucę do piterka) Szafa gra idę na przejażdżkę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem po co komu cokolwiek innego niż pancerze OT-SP41 i linki shimano (można się szarpnąć na opti-slick). 

Ale tak poza tym, to coś nie wierzę w to co ci powiedzieli.Linki od hamulca nie da się wepchnąć do manetki, mają inne główki i dosłownie nie wsadzisz. Może pomyliłeś linkę z pancerzem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja wina, przepraszać. Oczywiście że chodziło o pancerz. Linka została ta, co była. ps. te Jagware maja takie fajne kolorowe końcówki oraz osłony na ramę z logo firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, omegagl napisał:

Chyba się nie pogryzie z tym łańcuchem?

Nie pogryzie bo oba łańcuchy mają tę samą szerokość ( 6,6 mm ) Gdybyś miał łańcuch srama 9 sp to mogłoby się pogryźć ( bo on ma pin 6,8 mm ) ale nie sprawdzałem osobiście nigdy. ( nie wiem jak z grubością płytek wewnętrznych - czy są grubsze niż w shimano/kmc )

Co do pancerzy - pancerz hamulcowy ma 5 mm ( przerzutkowy 4 mm ) i nie ma przeciwwskazań do zastosowania grubszego pancerza 5 mm do linki od przerzutki. Ja tak mam i często tak montowałem i wszystko jest jak najbardziej ok. Gdzie indziej leżała przyczyna. ( rd-m772 to shadow  - rd-m771 to klasyczna )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no Piotrek, dzięki za Twoja opinię i pomoc, ale już nie tworzmy nowej, lepszej historii. Szef serwisu wymontował i zamontował tylko ten kawałek pancerza, który idzie od manetki. Przy rowerze cały czas stałem i nic innego nie wymienił. Zresztą zapłaciłem tylko 20zł On jeszcze dodał, żebym zobaczył jak teraz chodzi sama manetka i faktycznie lżej i tak bardziej sprężyście. Oczywiście, można w takim razie przyjąć inne założenie, że ten pancerz zwyczajnie padł i gdybyśmy założyli nowy, także hamulcowy byłoby poprawnie. (zresztą jak nadmieniałem do wymiany łańcucha tragedii nie było, ale też nie pracowało to super perfekcyjnie) To musiałby jeszcze jakiś guru rowerowy z forum się wypowiedzieć na temat pancerzy hamulcowych w przerzutkach. Tak na 100% nie twierdze, ze nie masz racji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, to teraz zaczyna to wszystko zmieniać postać rzeczy, bo miałem "Zatańczyć Polkę z mechanikami z GIANT Tarchomin" ale może serwisant wyszedł dokładnie z tego samego założenia co Ty. że nie ma żadnej różnicy jaki pancerz założymy do przerzutek. Dobra, jest git teraz, jak jakaś "stara wyga" doda jeszcze cos mądrego to wszyscy się czegoś nauczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważyłem tak naprawdę różnicy. Linka cały czas jest napięta i ten efekt kompresji pancerza to bardziej czuć w hamulcach typu v brake ( czy mechanicznych tarczówkach ) choć też nie jest to wielka różnica, natomiast przy przerzutkach nigdy nie miałem z tym problemu, zawsze działały dobrze. No, ale jeśli połączymy shadowa z 9 sp ( ciąg 1:2 ) to jak się posumuje minimalnie krzywy hak, zabrudzone pancerze czy luzy na przerzutce albo zużyty łańcuch to może lepiej mieć ten pancerz z zaplotem przerzutkowym. Jak napęd bez wad to chodzi to bdb. Za to ma ten plus ( grubszy pancerz ) że dłużej lekko chodzi w nim linka ( różnica jest spora ) bo ma trochę więcej miejsca, nie jest tak bardzo dopasowana jak z pancerzem 4 mm. 

Np. taki pancerz jest bdb ( trwały, sztywny, stosunkowo tani, ładnie wygląda ) i jest dostępny w opcji 5 mm z zaplotem przerzutkowym :

https://pl.aliexpress.com/item/33043839471.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.418760b0KYmO6x&algo_pvid=af8414e1-970b-446d-94b5-8fbca5d82152&algo_expid=af8414e1-970b-446d-94b5-8fbca5d82152-8&btsid=dc126f29-c07b-423e-947d-a40341eb1a08&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_6,searchweb201603_52

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Kamil, ale już mam problem rozwiązany przez serwis TYTAN Radom, teraz już tak na przyszłość nie zostały do końca rozwiane moje wątpliwości, czy można stosować pancerz hamulcowy do przerzutek, bo jednak Tomek a późnej także i Piotrek stwierdzili jak zrozumiałem, że jednak to nie jest dobry pomysł.

a tak na przyszłość takie coś się będzie nadawać do przerzutek? https://allegro.pl/oferta/zestaw-linek-i-pancerzy-przerzutki-shimano-7881296960?reco_id=010fa1a2-0306-11ea-bd27-000af7f5ff20&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie to, to jest najgorszy rodzaj, nawet nie jest ze stali nierdzewnej. Jak chcesz mieć spokój na dłuższy czas, to szarpnij się na zestaw z OT-SP41, linkami opti-slick i uszczelnianymi końcówkami. Dasz raz 65 złotych ale zależnie od traktowania, to może wytrzymać dwa sezony. Ewentualnie weź trochę tańsze bez opti-slick ale pancerz dalej SP41 i ZAWSZE, ale to ZAWSZE bierz linki przynajmniej z "technologią" SUS. Shimano tak nazywa linki ze stali nierdzewnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...