Mariusz1000 0 Napisano 8 Listopad (edytowane) Mam nowe koła, obręcze 28 cali, szerokość wewnętrzna obręczy 22mm. Będą dętki, nie chce mi się bawić w uszczelnianie. Nie wiem jakie opaski na obręcz kupić, a może taśmy tubeless? Na stronie producenta obręczy jest napisane: "Optional Tubeless tape 25 mm". No i nie wiem, jak okleję obręcze taśmą tubeless 25mm to będzie dobrze pod dętkę czy może lepiej kupić opaskę? Np opaskę Continental za około 10zł o szerokości 24mm która wg opisu na Allegro pasuje do obręczy od 22 do 26 mm szerokości? Stare obręcze (fabrycznie zamontowane w rowerze) są 28 cali i mają szerokość 19mm i pod dętką są oklejone fabrycznie taśmą. Nigdy nie miałem styczności z opaskami na obręcz, a trochę się naczytałem na forach że takie opaski przesuwają się pod dętką. Stąd moje wątpliwości co kupić. Dziękuję za pomoc. Edytowane 8 Listopad przez Mariusz1000 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
wkg 1835 Rowery (1) Napisano 8 Listopad Kup tubeless - zawsze możesz zmienić zdanie i Ci się zachce bawić ... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
sbrd 2 Napisano 9 Listopad (edytowane) Jeżeli chcesz coś lepszego niż zwykłe plastikowe, to mogę polecić to. W zjazdówce rewelacyjnie się sprawdziły. https://www.szumgum.com/opaski-na-obrecz-zefal-cotton-rim-tapes-rozne-szerokosci.html Edytowane 9 Listopad przez sbrd Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
shotgun 5243 Napisano 9 Listopad Jaki problem objechac 2-3x tasma izolacyjna? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
Quell 378 Rowery (2) Napisano 9 Listopad Akurat izolacyjna to średni wybór,jest zbyt elastyczna,z czasem i pod wpływem temperatury,klej puszcza,i po prostu taka opaska pływa po obręczy. Z braku laku,jeżeli już to naprawcza z włóknami,nie poddająca się. Ale ja osobiście też bym kupił tubelessy,w razie zmiany decyzji już jest. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
shotgun 5243 Napisano 9 Listopad (edytowane) Mialem w enduro, w 4 sztywniakach i zero jakiegokolwiek problemu, zeeeeroooo. Nie ma mowy o zbyt duzej elastycznosci, bo po prostu silnie ja naciagam przy naklejaniu. To samo nie kumam o co chodzi z temperatura, plywaniem...to czystej klasy bzdet. Jak odklejalem przy wymianie szprychy tasme, to mialem od spodu wklejone bloto a tasma wody nie puscila. I nie sadze, ze bylo to spowodowane, ze to tasma Tesy. Nawiasem piszac, sa tez bawelniane. W sztywniaku Cube wywalilem oryginaly i znow jest tasma. NIe mam problemow z przesuwaniem na boki, wzdluz, etc... Zaznaczam, ze ja uzywam detek. Edytowane 9 Listopad przez shotgun 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
MmmanciO 1 Napisano 9 Listopad 2 minuty temu, shotgun napisał: Nie ma mowy o zbyt duzej elastycznosci, bo po prostu silnie ja naciagam przy naklejaniu. To samo nie kumam o co chodzi z temperatura, plywaniem...to czystej klasy bzdet. Mam tak samo. Ja akurat stosuje taśmę PVC do otulin izolacyjnych rur (taka szara, 25mm szerokości i 25mm szerokości mam obręcze) i nie ma najmniejszego problemu, lekka, tania z dobrym klejem, zero przesuwania i odklejania. Znajomy ma zrobionego tublesa na taśmie UNIPAC czerwona, wzmacniana (też do izolacji) zero wycieków itp. Specjalne taśmy do tublesów różnią się tym że mają ładne logo producenta i kosztują 2x tyle co zwykła rolka taśmy plastikowej lub izolacyjnej z mocnym klejem. Jeśli ktoś jeździ na dętkach, to nie ma sensu się szczypać, 2, 3 razy izolacyjną do okoła i wystaczy, nawet jak się lekko zawinie przy wkładaniu opony to nic nie szkodzi, dętka po napompowaniu ją i tak przytrzyma. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
Quell 378 Rowery (2) Napisano 9 Listopad (edytowane) 7 minut temu, shotgun napisał: To samo nie kumam o co chodzi z temperatura, plywaniem...to czystej klasy bzdet. Nie bzdet,lecz rzecz normalna. Swojego czasu,mając zawodowo możliwość dostępu to dużej ilości taśm za darmo,bawiłem się w takie owijki,nigdy nie byłem zadowolony. Szeroka tesa jest dosyć sztywna,i może nie pływa aż tak bardzo,ale też szału nie ma. W taśmach pcv,tanich i drogich klej z czasem i pod wpływem temperatur,klej robi się coraz bardziej "maślaty",pcv się śćiąga i wszystko pływa. Dlatego ,jeżeli już zwykła taśma,to coś w rodzaju naprawczej,ja w każdym razie do takiego druciarstwa nie wracam. Edytowane 9 Listopad przez Quell Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
MmmanciO 1 Napisano 9 Listopad Teraz, Quell napisał: pod wpływem temperatur,klej robi się coraz bardziej "maślaty" Może na szosach opona bardziej się rozgrzewa, ale wątpię żeby uzyskiwała takie temperatury by rozpuszczać klej na taśmie która styka się z najczęściej aluminiową obręczą, która z kolei skutecznie odprowadza ciepło podczas jazdy. 59 minut temu, Quell napisał: z czasem i pod wpływem temperatury,klej puszcza,i po prostu taka opaska pływa po obręczy. Niby jakim cudem ma ona pływać po obręczy? 2, 3 razy zawinięta na ciasno wokół obręczy na klej, dociśnięta oponą oraz dociśnięta po prze ciśnienie w oponie. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
Quell 378 Rowery (2) Napisano 9 Listopad Teraz, MmmanciO napisał: zawinięta na ciasno wokół obręczy na klej, dociśnięta oponą oraz dociśnięta po prze ciśnienie w oponie. Tak,w dodatku opona uświniona klejem. Jeżeli komuś się sprawdza,to ok,ja w każdym razie zadowolony nie byłem,taśmy 3m,scotch i inne. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
wkg 1835 Rowery (1) Napisano 9 Listopad Do dętek weź byle co - w sklepie rowerowym są tanie jak barszcz. Ja też się zaklinałem, że nigdy mleka. Ale gdy po raz kolejny w oponę mi weszło coś tak małego, że nie umiałem tego znaleźć i dętka szła regularnie po 3 dniach to po kilku dętkach szlag mnie trafił i zalałem. Święty spokój. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
MikeSkywalker 981 Napisano 9 Listopad Najczęściej zakładamy opaski Schwalbe, są dostępne w różnych szerokościach. Osobiście lubię opaski Accenta, takie zwijane, cienkie, ale najszersza ma 19mm także może się przesuwać. No chyba że masz jakieś wgłębienie w obręczy w które taka opaska "siądzie". I nie, nie przesuwają się - przynajmniej przód/tył w stosunku do wentyle. Jak już to przesuwają się na boki, jeśli da się za wąskie. Ale poprawnie dobrane do obręczy siedzą na miejscu. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
shotgun 5243 Napisano 9 Listopad @Quell Stary, ale ja nie nakazuje komukolwiek stosowac takiego czy innego rozwiazania, jako nakaz. Ja pisze tylko jako kontrargument do rozwazenia, ze JA stosuje takie a nie inne rozwiazania. Jezdze na rowerku po gorach od 1993r i nigdy w zadnym rowerze nie bylo czegos takiego jak piszesz. Nigdy slimaczenia, itp... W pierwszym momencie argument nagrzewania mnie wrecz rozbawil, bo przy wadzie 110kg, bawiac sie w zabawe '"top speed" z kolega, uzyskalem ponad 90km/h na pewnym beskidzkim zjezdzie, zeby bylo ciekawiej z tej predkosci musialem wyhamowac przed ostrym zakretem . Wiesz jaki skutek? Z przedniego hampla w chwili zatrzymania zobaczylem resztki dymu jak zgasisz zapalke, tarcza wszystkie mozliwe kolory i celowo dotknalem obreczy. NIC. Wiec argument przy tarczach jest dla mnie bzdurny, zauwaz- dla mnie. Druga rzecz, w zwiazku z tym , ze od zawsze bawila mnie predkosc, to jeszcze w erze hampli canti, doprowdzilem do takiego nagrzania przy hamowania z Magurki po asfalcie, ze wytopila mi sie podstawa wentla z detki i poszybowalem w las. Jak sie ogarnalem z adrenaliny i wymienialem detke to pamietam 2 fakty- oponka IRC byla z nagrzania jak prezerwatywa, a tasma pekla mi tam gdzie wentel i sie rozjechala. Byl tylko jeden problem, wpierw w glupocie dotknalem obreczy i do dzis na czubku palca nie mam linii papilarnej, robilem to po czasie jak troche ostygla, wiec miala prawo.... Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
Quell 378 Rowery (2) Napisano 9 Listopad Teraz, shotgun napisał: W pierwszym momencie argument nagrzewania mnie wrecz rozbawil, Ależ to nie rozgrzewanie od toczenia,czy hamowania,absurd. Po prostu lato,słońce. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
shotgun 5243 Napisano 9 Listopad To juz tym bardziej...., ale koncze temat. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
Booby 11 Napisano 9 Listopad Uja sie znacie. Taśma musi być specjalna do obręczy. Mieć certyfikaty szczelności przy maślance. Normy rozciągliwości i lepkości. Żadnych zamienników. Tylko super hiper drogie (czytaj pelikanie) wersje. Qrła jak to czytam to mi się wylewa. Kupujesz zwykłą taśmie izolacyjną i oklejasz dwukrotnie obręcz pokrywając jej całą wewnętrzną powierzchnie. Zwróć uwagę czy otwory na nyple nie mają zadziorów, to samo otwór na wentyl. Będzie Cie to kosztowało tyle co dobre piwo a spokój będzie na długi czas. W przypadku uszkodzenia szprychy lub nypla odklejasz całość i po naprawie ponownie oklejasz całość. Ważę w uj, latam po wszystkim, koła nie maja lekko, z tarcz szedł często dym i NIGDY nie było z tym problemów. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
Mariusz1000 0 Napisano 9 Listopad Cóż za dyskusja Po przeczytaniu wątku zdecyduję się chyba na taśmę tubeless. Poszerzyłem jeszcze swoją wiedzę i dowiedziałem się że mając dętkę również można użyć uszczelniacza aby zmniejszyć ryzyko złapania gumy. Może kiedyś zdecyduję się na takie rozwiązanie. Szerokość taśmy, czy kupić taśmę 25mm tak jak radzi producent obręczy do tego modelu? Taśma 25mm będzie dobra do obręczy o szerokości wewnętrznej 22mm? https://allegro.pl/oferta/tasma-do-obreczy-tubeless-ready-25-mm-x-9-m-8085765105 https://allegro.pl/oferta/tasma-uszczelniajaca-stan-s-no-tubes-25mm-7175102687 Brać najtańszą taśmę za 30 zł czy warto tą za 60 zł? Co do taśmy izolacyjnej jak niektórzy radzą. Gdyby przyszło mi oklejać ponownie stare koła to pewnie, po lekturze tego tematu, zdecydowałbym się na izolację. Ale przy nowych kołach nie chcę stosować patentów rodem z MacGyvera. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
Booby 11 Napisano 9 Listopad ... No pewnie - nie zapomni pompować azotem. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
wkg 1835 Rowery (1) Napisano 10 Listopad Do szerokości wewnętrznej obręczy 22,5 mm DT poleca taśmę 25 mm https://www.dtswiss.com/en/products/rims/mtb/all-mountain/xm-401/ Wziąłbym zgodnie z zaleceniami producenta twojej obręczy. Vittoria produkuje świetne jakościowo opony, nie sądzę, żebyś się zawiódł na ich taśmie. Ich mleko tez ma b. dobre opinie. Ja mam Trezado bo nie znalazłem akurat Vittorii ale Vittorię możesz brać śmiało. Xtremes to też wiarygodny sprzedawca - kupuję często i zawsze świetny kontakt i błyskawiczna wysyłka. I dobre ceny. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
MmmanciO 1 Napisano 14 Listopad W dniu 9.11.2019 o 19:31, Mariusz1000 napisał: Ale przy nowych kołach nie chcę stosować patentów rodem z MacGyvera. Żaden patent tylko Hack dla tych, którzy mają więcej kości ramu pod czapką, wgrana aplikacje zdrowego rozsądku i nie dają się frajerzyć firmą, które próbują zdzierać kasę na tym że sprzedają parę metrów taśmy ze swoim logiem za 30 czy 60 PLN'ów, która w instalacyjnym czy innym papierniczym kosztuje MAAAAX 10 zeta za 25, czy 50 m. The Same sh*t jest ze smarami czy olejami, żaden RocxShox przecież nie produkuję olei do amorów tylko zleca to firmie o takiej specyfikacji (nie jestem pewien ale chyba Motorex) gdzie ori RocxShox'a 1L kosztuje koło 100 PLN a Motorex'a czy Fuchs'a ok 40/50 PLN. Smar Shimano Bike Grease 625ml (nie wiem jak się to przekłada na gramy) kosztuje 90 PLN, a dla porównania weźmy znowu Fuchs'a Renolit Moliten 2 to za dwie tubki po 400g (800g) zapłacimy 20 PLN, lub podstawowy ŁT-43 za ok. 50 PLN mamy 4.5kg !!! Wystarczy by wysmarować tym cały rower, siebie i klamkę sąsiadowi. W dniu 9.11.2019 o 19:36, Booby napisał: ... No pewnie - nie zapomni pompować azotem. He Taaaa Dwupierdzianem potasu 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
Booby 11 Napisano 14 Listopad Ale wiesz - SRAM Butter brzmi o niebo lepiej niż ŁT43 a to że kosztuje 15 razy więcej od tego drugiego to hooooj - grunt że jest się PRO Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach