Skocz do zawartości

[opaski na obręcz] jakie opaski albo taśmy na obręcz


Mariusz1000

Rekomendowane odpowiedzi

Mam nowe koła, obręcze 28 cali, szerokość wewnętrzna obręczy 22mm. Będą dętki, nie chce mi się bawić w uszczelnianie.

Nie wiem jakie opaski na obręcz kupić, a może taśmy tubeless? Na stronie producenta obręczy jest napisane: "Optional Tubeless tape 25 mm". No i nie wiem, jak okleję obręcze taśmą tubeless 25mm to będzie dobrze pod dętkę czy może lepiej kupić opaskę? Np opaskę Continental za około 10zł o szerokości 24mm która wg opisu na Allegro pasuje do obręczy od 22 do 26 mm szerokości?

Stare obręcze (fabrycznie zamontowane w rowerze) są 28 cali i mają szerokość 19mm i pod dętką są oklejone fabrycznie taśmą. Nigdy nie miałem styczności z opaskami na obręcz, a trochę się naczytałem na forach że takie opaski przesuwają się pod dętką. Stąd moje wątpliwości co kupić.

Dziękuję za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat izolacyjna to średni wybór,jest zbyt elastyczna,z czasem i pod wpływem temperatury,klej puszcza,i po prostu taka opaska pływa po obręczy.

Z braku laku,jeżeli już to naprawcza z włóknami,nie poddająca się.

Ale ja osobiście też bym kupił tubelessy,w razie zmiany decyzji już jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem w enduro, w 4 sztywniakach i zero jakiegokolwiek problemu, zeeeeroooo.

Nie ma mowy o zbyt duzej elastycznosci, bo po prostu silnie ja naciagam przy naklejaniu. To samo nie kumam o co chodzi z temperatura, plywaniem...to czystej klasy bzdet. Jak odklejalem przy wymianie szprychy tasme, to mialem od spodu wklejone bloto a tasma wody nie puscila.

I nie sadze, ze bylo to spowodowane, ze to tasma Tesy. Nawiasem piszac, sa tez bawelniane.

W sztywniaku Cube wywalilem oryginaly i znow jest tasma. NIe mam problemow z przesuwaniem na boki, wzdluz, etc... 

Zaznaczam, ze ja uzywam detek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, shotgun napisał:

Nie ma mowy o zbyt duzej elastycznosci, bo po prostu silnie ja naciagam przy naklejaniu. To samo nie kumam o co chodzi z temperatura, plywaniem...to czystej klasy bzdet.

Mam tak samo. Ja akurat stosuje taśmę PVC do otulin izolacyjnych rur (taka szara, 25mm szerokości i 25mm szerokości mam obręcze) i nie ma najmniejszego problemu, lekka, tania z dobrym klejem, zero przesuwania i odklejania. Znajomy ma zrobionego tublesa na taśmie UNIPAC czerwona, wzmacniana (też do izolacji) zero wycieków itp. Specjalne taśmy do tublesów różnią się tym że mają ładne logo producenta i kosztują 2x tyle co zwykła rolka taśmy plastikowej lub izolacyjnej z mocnym klejem.

Jeśli ktoś jeździ na dętkach, to nie ma sensu się szczypać, 2, 3 razy izolacyjną do okoła i wystaczy, nawet jak się lekko zawinie przy wkładaniu opony to nic nie szkodzi, dętka po napompowaniu ją i tak przytrzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, shotgun napisał:

To samo nie kumam o co chodzi z temperatura, plywaniem...to czystej klasy bzdet.

Nie bzdet,lecz rzecz normalna.

Swojego czasu,mając zawodowo możliwość dostępu to dużej ilości taśm za darmo,bawiłem się w takie owijki,nigdy nie byłem zadowolony.

Szeroka tesa jest dosyć sztywna,i może nie pływa aż tak bardzo,ale też szału nie ma.

W taśmach pcv,tanich i drogich klej z czasem i pod wpływem temperatur,klej robi się coraz bardziej "maślaty",pcv się śćiąga i wszystko pływa.

Dlatego ,jeżeli już zwykła taśma,to coś w rodzaju naprawczej,ja w każdym razie do takiego druciarstwa nie wracam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Quell napisał:

pod wpływem temperatur,klej robi się coraz bardziej "maślaty"

Może na szosach opona bardziej się rozgrzewa, ale wątpię żeby uzyskiwała takie temperatury by rozpuszczać klej na taśmie która styka się z najczęściej aluminiową obręczą, która z kolei skutecznie odprowadza ciepło podczas jazdy.

59 minut temu, Quell napisał:

z czasem i pod wpływem temperatury,klej puszcza,i po prostu taka opaska pływa po obręczy.

Niby jakim cudem ma ona pływać po obręczy? 2, 3 razy zawinięta na ciasno wokół obręczy na klej, dociśnięta oponą oraz dociśnięta po prze ciśnienie w oponie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do dętek weź byle co - w sklepie rowerowym są tanie jak barszcz. 

Ja też się zaklinałem, że nigdy mleka. Ale gdy po raz kolejny w oponę mi weszło coś tak małego, że nie umiałem tego znaleźć i dętka szła regularnie po 3 dniach to po kilku dętkach szlag mnie trafił i zalałem. Święty spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęściej zakładamy opaski Schwalbe, są dostępne w różnych szerokościach. Osobiście lubię opaski Accenta, takie zwijane, cienkie, ale najszersza ma 19mm także może się przesuwać. No chyba że masz jakieś wgłębienie w obręczy w które taka opaska "siądzie". 

I nie, nie przesuwają się - przynajmniej przód/tył w stosunku do wentyle. Jak już to przesuwają się na boki, jeśli da się za wąskie. Ale poprawnie dobrane do obręczy siedzą na miejscu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Quell Stary, ale ja nie nakazuje komukolwiek stosowac takiego czy innego rozwiazania, jako nakaz.

Ja pisze tylko jako kontrargument do rozwazenia, ze JA stosuje takie a nie inne rozwiazania. Jezdze na rowerku po gorach od 1993r i nigdy w zadnym rowerze nie bylo czegos takiego jak piszesz. Nigdy slimaczenia, itp... W pierwszym momencie argument nagrzewania mnie wrecz rozbawil, bo przy wadzie 110kg, bawiac sie w zabawe '"top speed" z kolega, uzyskalem ponad 90km/h na pewnym beskidzkim zjezdzie, zeby bylo ciekawiej z tej predkosci musialem wyhamowac przed ostrym zakretem . Wiesz jaki skutek?

Z przedniego hampla w chwili zatrzymania zobaczylem resztki dymu jak zgasisz zapalke, tarcza wszystkie mozliwe kolory i celowo dotknalem obreczy. NIC.

Wiec argument przy tarczach jest dla mnie bzdurny, zauwaz- dla mnie.

Druga rzecz, w zwiazku z tym , ze od zawsze bawila mnie predkosc, to jeszcze w erze hampli canti, doprowdzilem do takiego nagrzania przy hamowania z Magurki po asfalcie, ze wytopila mi sie podstawa wentla z detki i poszybowalem w las. Jak sie ogarnalem z adrenaliny i wymienialem detke to pamietam 2 fakty- oponka IRC byla z nagrzania  jak prezerwatywa, a tasma pekla mi tam gdzie wentel i sie rozjechala. Byl tylko jeden problem, wpierw w glupocie dotknalem obreczy i do dzis na czubku palca nie mam linii papilarnej:002:, robilem to po czasie jak troche ostygla, wiec miala prawo....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uja sie znacie. Taśma musi być specjalna do obręczy. Mieć certyfikaty szczelności przy maślance. Normy rozciągliwości i lepkości. Żadnych zamienników. Tylko super hiper drogie (czytaj pelikanie) wersje. Qrła jak to czytam to mi się wylewa. Kupujesz zwykłą taśmie izolacyjną i oklejasz dwukrotnie obręcz pokrywając jej całą wewnętrzną powierzchnie. Zwróć uwagę czy otwory na nyple nie mają zadziorów, to samo otwór na wentyl. Będzie Cie to kosztowało tyle co dobre piwo a spokój będzie na długi czas. W przypadku uszkodzenia szprychy lub nypla odklejasz całość i po naprawie ponownie oklejasz całość. Ważę w uj, latam po wszystkim, koła nie maja lekko, z tarcz szedł często dym  i NIGDY nie było z tym problemów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż za dyskusja :) Po przeczytaniu wątku zdecyduję się chyba na taśmę tubeless. Poszerzyłem jeszcze swoją wiedzę i dowiedziałem się że mając dętkę również można użyć uszczelniacza aby zmniejszyć ryzyko złapania gumy. Może kiedyś zdecyduję się na takie rozwiązanie.

Szerokość taśmy, czy kupić taśmę 25mm tak jak radzi producent obręczy do tego modelu? Taśma 25mm będzie dobra do obręczy o szerokości wewnętrznej 22mm?

https://allegro.pl/oferta/tasma-do-obreczy-tubeless-ready-25-mm-x-9-m-8085765105

https://allegro.pl/oferta/tasma-uszczelniajaca-stan-s-no-tubes-25mm-7175102687

Brać najtańszą taśmę za 30 zł czy warto tą za 60 zł?

Co do taśmy izolacyjnej jak niektórzy radzą. Gdyby przyszło mi oklejać ponownie stare koła to pewnie, po lekturze tego tematu, zdecydowałbym się na izolację. Ale przy nowych kołach nie chcę stosować patentów rodem z MacGyvera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do szerokości wewnętrznej  obręczy 22,5 mm DT poleca taśmę 25 mm https://www.dtswiss.com/en/products/rims/mtb/all-mountain/xm-401/ Wziąłbym zgodnie z zaleceniami producenta twojej obręczy. 

Vittoria produkuje świetne jakościowo opony, nie sądzę, żebyś się zawiódł na ich taśmie. Ich mleko tez ma b. dobre opinie. Ja mam Trezado bo nie znalazłem akurat Vittorii ale Vittorię możesz brać śmiało. Xtremes to też wiarygodny sprzedawca - kupuję często i zawsze świetny kontakt i błyskawiczna wysyłka. I dobre ceny. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.11.2019 o 19:31, Mariusz1000 napisał:

Ale przy nowych kołach nie chcę stosować patentów rodem z MacGyvera.

Żaden patent tylko Hack dla tych, którzy mają więcej kości ramu pod czapką, wgrana aplikacje zdrowego rozsądku i nie dają się frajerzyć firmą, które próbują zdzierać kasę na tym że sprzedają parę metrów taśmy ze swoim logiem za 30 czy 60 PLN'ów, która w instalacyjnym czy innym papierniczym kosztuje MAAAAX 10 zeta za 25, czy 50 m.

The Same sh*t jest ze smarami czy olejami, żaden RocxShox przecież nie produkuję olei do amorów tylko zleca to firmie o takiej specyfikacji (nie jestem pewien ale chyba Motorex) gdzie ori RocxShox'a 1L kosztuje koło 100 PLN a Motorex'a czy Fuchs'a ok 40/50 PLN. Smar Shimano Bike Grease 625ml (nie wiem jak się to przekłada na gramy) kosztuje 90 PLN, a dla porównania weźmy znowu Fuchs'a Renolit Moliten 2 to za dwie tubki po 400g (800g) zapłacimy 20 PLN, lub podstawowy ŁT-43 za ok. 50 PLN mamy 4.5kg !!! Wystarczy by wysmarować tym cały rower, siebie i klamkę sąsiadowi.

W dniu 9.11.2019 o 19:36, Booby napisał:

... No pewnie - nie zapomni pompować azotem. 

He :D Taaaa Dwupierdzianem potasu :woot:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odświeżam. Mam koła 26". Pod dętki zawijam dwukrotnie taśmą izolacyjną (chyba tą elektryczną) i jest OK. W tym wszystkim zastanawia mnie, czy te markowe opaski na obręcz między sobą się różnią. Chodzi mi czy taka opaska Geax do 10 Bar to tylko mocniejsze w ręce tworzywo i nic więcej, od np. Schwalbe HP 7 Bar.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, whiteindian napisał:

to tylko mocniejsze w ręce tworzywo i nic więcej

Dla Ciebie może to tylko mocniejsze tworzywo, ale widziałem już parę opasek które przy takim ciśnieniu (10 bar) zostały pięknie wgniecione do wnętrza obręczy i do końcówek szprych zostało bardzo niewiele. 

Schwalbe HP to akurat solidne opaski więc myślę że spokojnie zniosą nieco więcej. Ale w szosie dobra opaska to podstawa. 

A izolacja - jest okej, często się ją zakłada właśnie przy tanich rowerach 26, gdzie zwykle opony pompuje się do maksymalnie 3-3.5 bar. Przy większych ciśnieniach może być już gorzej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam stare koła deore xt, i muszę na nie chuchać i dmuchać, po prostu nie wiem czy jest tu się o coś bać (kola są w stanie bdb).  No ale te sztywne opaski to już nie taśmy a wręcz plastiki, więc póki nie będę miał założonych chudych opon-kiszek to chyba i tak nie miałoby sensu. Znalazłem opinię, że twardsze opaski "przyszczypują dętki".  Dlatego używam taśmy izolacyjnej, bo kupowanie solidnej opaski uznałem za nieekonomiczne. 

https://allegro.pl/oferta/opaska-na-obrecz-geax-20-559-10-bar-145-psi-8687613458

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...