Skocz do zawartości
Sla

[hamulce] pułapki XTR

Rekomendowane odpowiedzi

Sla

Cześć,

Chcę założyć do roweru hamulce BR-M9120 lub BR-M9100.

Interesuje mnie czy tej klasy sprzęt z uwagi na jednak profesjonalne przeznaczenie nie ma jakiś pułapek serwisowych. Używam roweru totalnie amatorsko i chciałbym sprzęt , który będzie jak najbardziej bezobsługowy. Czy np. to , że w XTR bardzo istotna jest waga to cały osprzęt nie jest bardziej wrażliwy na uderzenia lub mniej staranne czyszczenie i lepiej wybrać XT lub SLX ?

Jest to totalna fanaberia więc nie piszcie mi "po co ci to" . Cena jest nieistotna - zmieniłem hobby z motocykli crossowych więc wszystko wydaje mi się prawie darmowe ;)

Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m0d

Jeśli to fanaberia, to po co pytania? :)

Kup, montuj, ciesz się. Jeśli cena nieistotna, to przecież kosztami serwisu też się nie będziesz przejmował.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
woojj

XTR=XT Racing, płacisz za wyścigowe przeznaczenie. Są piękne,świetnie działają, serwisują się jak każde. Jak weźmiesz wersję z karbonowymi klamkami, zawsze będzie ryzyko połamania przy glebie, ale kto bogatemu zabroni. U mnie dwóch kolegów z roboty używa wersje karbonową  i są zachwyceni. No ale co założyć do roweru za 15 tys żeby nie było obciachu ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Chociemir
4 godziny temu, Sla napisał:

. Cena jest nieistotna - zmieniłem hobby z motocykli crossowych więc wszystko wydaje mi się prawie darmowe ;)

 

Więc nad czym tu się zastanawiać?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sla

O właśnie o ten serwis chodzi. Nie bardzo mam ochotę i czas wozić rower do serwisu. Chcę robić wszystko sam i obawiam się trafić na jakieś "zawodowe" rozwiązania wymagające specjalistycznej wiedzy i narzędzi, których w niższych grupach bym uniknął. W sportach motorowych jest wiele tego typu pułapek.

Pisząc cena nieistotna miałem na myśli, że różnicę między SLX za 400 a XTR za 1600 przy budowie roweru mogę pominąć ale wymieniać zacisk czy klamkę co miesiąc to mi już nie bardzo pasuje.

 

Edytowane przez Sla

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lawstorant

A to nie masz się czego bać. Właściwie wszystko jest tak samo zbudowane tylko masz lżejsze materiały, albo trochę więcej wyfrezowanych rzeczy żeby jeszcze wagę obniżyć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Fordoniak

Odpowietrzanie takie samo jak w niższych grupach Shimano.

A jak ma być szpan oraz hample mają przypominać te motorowe, to można rozważyć Saint'y.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
akkwlsk

W starszej serii, tj. M985/988 był dosyć częsty problem z cieknącymi klamkami, a jak wiadomo shimano nie sprzedaje zestawów naprawczych, zresztą klamka jest praktycznie nierozbieralna (w przeciwieństwie do niższych serii począwszy od XT). Ale nie działo się to po miesiącu, tylko po dłuższym czasie. U mnie pierwsza padła po trzecim sezonie, druga jakieś pół roku później. Z zaciskami zero problemów a mają już 6 sezonów. Nie sądzę, żeby nowszy XTR znacząco się różnił, bo budowy klamki praktycznie nie zmienili.  

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
AkadaemiaStolarstwa

Słyszałem opinie że xt ze względu na większa masę  zacisków i co za tym idzie pojemność cieplną , lepiej sprawują się przy długotrwałym hamowaniu.  Do tego akurat dwoje moich znajomych połamało przy glebach aluminiowe klamki w xtr. Osobiście nie znam nikogo kto połamałby xt.  Ale pisze tutaj o starszych modelach z alu klamkami.   A co do serwisowania pamiętaj że w razie awarii płacisz za odpowiednio droższe części, klocki etc. Chyba że wkładasz jakieś tańsze bez radiatorów, ale wtedy z xtr zostaje tylko wygląd. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×