Sla 0 Napisano 8 Listopad Cześć, Chcę założyć do roweru hamulce BR-M9120 lub BR-M9100. Interesuje mnie czy tej klasy sprzęt z uwagi na jednak profesjonalne przeznaczenie nie ma jakiś pułapek serwisowych. Używam roweru totalnie amatorsko i chciałbym sprzęt , który będzie jak najbardziej bezobsługowy. Czy np. to , że w XTR bardzo istotna jest waga to cały osprzęt nie jest bardziej wrażliwy na uderzenia lub mniej staranne czyszczenie i lepiej wybrać XT lub SLX ? Jest to totalna fanaberia więc nie piszcie mi "po co ci to" . Cena jest nieistotna - zmieniłem hobby z motocykli crossowych więc wszystko wydaje mi się prawie darmowe Pozdrawiam Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
m0d 190 Napisano 8 Listopad Jeśli to fanaberia, to po co pytania? :) Kup, montuj, ciesz się. Jeśli cena nieistotna, to przecież kosztami serwisu też się nie będziesz przejmował. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
woojj 771 Rowery (1) Napisano 8 Listopad XTR=XT Racing, płacisz za wyścigowe przeznaczenie. Są piękne,świetnie działają, serwisują się jak każde. Jak weźmiesz wersję z karbonowymi klamkami, zawsze będzie ryzyko połamania przy glebie, ale kto bogatemu zabroni. U mnie dwóch kolegów z roboty używa wersje karbonową i są zachwyceni. No ale co założyć do roweru za 15 tys żeby nie było obciachu ;-) Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
Chociemir 31 Napisano 8 Listopad 4 godziny temu, Sla napisał: . Cena jest nieistotna - zmieniłem hobby z motocykli crossowych więc wszystko wydaje mi się prawie darmowe Więc nad czym tu się zastanawiać? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
Sla 0 Napisano 9 Listopad (edytowane) O właśnie o ten serwis chodzi. Nie bardzo mam ochotę i czas wozić rower do serwisu. Chcę robić wszystko sam i obawiam się trafić na jakieś "zawodowe" rozwiązania wymagające specjalistycznej wiedzy i narzędzi, których w niższych grupach bym uniknął. W sportach motorowych jest wiele tego typu pułapek. Pisząc cena nieistotna miałem na myśli, że różnicę między SLX za 400 a XTR za 1600 przy budowie roweru mogę pominąć ale wymieniać zacisk czy klamkę co miesiąc to mi już nie bardzo pasuje. Edytowane 9 Listopad przez Sla Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
Lawstorant 26 Napisano 9 Listopad A to nie masz się czego bać. Właściwie wszystko jest tak samo zbudowane tylko masz lżejsze materiały, albo trochę więcej wyfrezowanych rzeczy żeby jeszcze wagę obniżyć. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
Fordoniak 8 Napisano 9 Listopad Odpowietrzanie takie samo jak w niższych grupach Shimano. A jak ma być szpan oraz hample mają przypominać te motorowe, to można rozważyć Saint'y. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
akkwlsk 332 Napisano 9 Listopad W starszej serii, tj. M985/988 był dosyć częsty problem z cieknącymi klamkami, a jak wiadomo shimano nie sprzedaje zestawów naprawczych, zresztą klamka jest praktycznie nierozbieralna (w przeciwieństwie do niższych serii począwszy od XT). Ale nie działo się to po miesiącu, tylko po dłuższym czasie. U mnie pierwsza padła po trzecim sezonie, druga jakieś pół roku później. Z zaciskami zero problemów a mają już 6 sezonów. Nie sądzę, żeby nowszy XTR znacząco się różnił, bo budowy klamki praktycznie nie zmienili. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
AkadaemiaStolarstwa 17 Napisano 12 Listopad Słyszałem opinie że xt ze względu na większa masę zacisków i co za tym idzie pojemność cieplną , lepiej sprawują się przy długotrwałym hamowaniu. Do tego akurat dwoje moich znajomych połamało przy glebach aluminiowe klamki w xtr. Osobiście nie znam nikogo kto połamałby xt. Ale pisze tutaj o starszych modelach z alu klamkami. A co do serwisowania pamiętaj że w razie awarii płacisz za odpowiednio droższe części, klocki etc. Chyba że wkładasz jakieś tańsze bez radiatorów, ale wtedy z xtr zostaje tylko wygląd. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
Sla 0 Napisano 12 Listopad (edytowane) Wychodzi, że z uwagi na dbanie o masę może to być wszystko bardziej delikatne. Czyli tak jak miałem w motocyklu , sportowe super klamki a przy glebie wszystko się łamało - wiadomo, że na zawodach ma się kilka zestawów więc to nie była żadna wada. Wystarczyło, że zszedłem o jeden poziom niżej i problem znikał. Chyba jednak zejdę na XT choć trochę szkoda szpanu W dodatku nie zaoszczędzę dużo bo żadnym innym przypadku nie ma tak małej różnicy procentowej w cenie między XT a XTR jak w czterotłoczkach. Edytowane 12 Listopad przez Sla Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
abdesign 152 Napisano 12 Listopad Kup tak jak wyżej wspomniano saint'y i będziesz miał mocne klamki w wersji na wypasie. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
Sla 0 Napisano 12 Listopad Saint'y do hardtaila ? Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
bogus92 42 Rowery (2) Napisano 13 Listopad A w czym to przeszkadza? Na HT można jeździć ostrzej niż na fullu. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
abdesign 152 Napisano 13 Listopad Saint'y w hardtail'u be a czterotłoczkowe xtr albo xt są w sam raz? To praktycznie takie same hamulce. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
woojj 771 Rowery (1) Napisano 13 Listopad .....i do tego jeszcze tarcze 203. Hamulce w XC to nie ma być kotwica o działaniu 0-1. Ale może ktoś tak woli. Koła 29 przy wadze 90 kg spokojnie wystarcza system 2 tłoczkowy z tarczą 160 tył i 180 przód, nawet w górach. Ważniejsza jest modulacja niż siła. Ale kto komu zabroni. 1 Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
akkwlsk 332 Napisano 14 Listopad (edytowane) W dniu 12.11.2019 o 12:52, AkadaemiaStolarstwa napisał: Słyszałem opinie że xt ze względu na większa masę zacisków i co za tym idzie pojemność cieplną , lepiej sprawują się przy długotrwałym hamowaniu. Do tego akurat dwoje moich znajomych połamało przy glebach aluminiowe klamki w xtr. Osobiście nie znam nikogo kto połamałby xt. Ale pisze tutaj o starszych modelach z alu klamkami. A co do serwisowania pamiętaj że w razie awarii płacisz za odpowiednio droższe części, klocki etc. Chyba że wkładasz jakieś tańsze bez radiatorów, ale wtedy z xtr zostaje tylko wygląd. Klamki (dźwignie) konstrukcyjnie nie różnią się między XT a XTR - chyba że zastosowali różny materiał. Korpus klamki jest inny. Klocki są te same co do deorek, slx, xt więc argument o droższych klockach jest inwalidą a hamulce są nieserwisowalne, tj. shimano nie sprzedaje części zamiennych, tylko całe klamki/zaciski. Jeśli chodzi przegrzewanie się - nie odczułem różnicy między klockami z radiatorem i bez, za to odczułem różnicę po przejściu z tarcz 180/160 na 203/180 - hamulce przestały się przegrzewać, nawet na długich beskidzkich zjazdach. A jeżdżę na kołach 29x3.0 z masą brutto układu rower+jeździec w okolicach 105 kg. W dniu 12.11.2019 o 22:08, abdesign napisał: Kup tak jak wyżej wspomniano saint'y i będziesz miał mocne klamki w wersji na wypasie. klamki w saintach i XTR o ile wiem są identyczne. P.S.: Podobno mega dobrym zestawem są klamki shimano + zaciski magury, tzw. shigura jak chcesz mieć coś wyjątkowego to poszedłbym w tę stronę, ja chyba tak właśnie zrobię w następnym rowerze. Edytowane 14 Listopad przez akkwlsk Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
Sla 0 Napisano 16 Listopad W dniu 13.11.2019 o 08:54, woojj napisał: Koła 29 przy wadze 90 kg spokojnie wystarcza system 2 tłoczkowy z tarczą 160 tył i 180 przód, nawet w górach. Ważniejsza jest modulacja niż siła. Ale kto komu zabroni. Właśnie na precyzji w dozowaniu siły hamowania najbardziej mi zależy. I tu jak rozumiem XT/XTR są lepsze niż sainty, które są podobno bardziej zero-jedynkowe ? Czterotłoczki chcę bardziej pod kątem używania mniejszej siły na klamce niż samej skuteczności - o ile to prawda. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
durnykot 1479 Napisano 16 Listopad Teraz, Sla napisał: Czterotłoczki chcę bardziej pod kątem używania mniejszej siły na klamce niż samej skuteczności - o ile to prawda. Niestety nie jest tak. Zaciski czterotłoczkowe dają większą siłę hamowania i lepszą modulację, ale nie powodują lżejszej pracy klamki. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
Dokumosa 853 Rowery (4) Napisano 16 Listopad Powierzchnia tłoczków w saint/zee jest o jakieś 6-7% większa niż w dwutłoczkowych slx/xt/xtr. Jeśli chcemy uzyskać tą samą siłę działającą na klocki w hamucach saint/zee co we wspomnianych dwutloczkowcach to o tyleż mniejszą siłę na kłamce bedzie trzeba przyłożyć. To różnica blisko połowę mniejsza niz między mt200 m8000. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
Lawstorant 26 Napisano 16 Listopad Rzeczywiście, ta zmiana jest mała. Wydaje mi się, że większa powierzchnia kontaktu też ma na to wpływ no i z większą powierzchnią, przy takiej samej sile, ciepło powinno się lepiej rozpraszać. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
Sla 0 Napisano 20 Listopad Czy dobrze zrozumiałem : Zakup czterotłoczków żeby móc używać mniejszej siły palców w stosunku do siły hamowania nie ma sensu ? 6-7% to jednak nie tak mało. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach
wkg 1835 Rowery (1) Napisano 20 Listopad Jak nie robisz kilkusetkilometrowych zjazdów to patrz na modulację. Jak Ci wyskoczy coś pod koła to podczas OTB nawet nie będziesz wiedział skąd się wzięła siła w jednym palcu. Udostępnij tego posta Odnośnik do posta Udostępnij na innych stronach