sudir Napisano 4 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2019 Cześć Chciałem się was poradzić odnośnie zakupu roweru do kwoty około 4000 zł. Interesuje mnie rower głównie na asfalt 90% czasu reszta lekki las czy utwardzonej droga. Zastanawiam się czy jest możliwość wyboru takiego sprzętu żeby dokupić sobie dodatkowe obręcze i opony aby mieć dwa zestawy tylko pod asfalt i na trasy mieszane. Mam 185 CM waga 85kg. Rowerów jest mnóstwo ale w każdym o którym czytałem coś było nie tak, dlatego sam rower kolo 4000 zł ale na drobne wymiany mogę 1000 zł dorzucić. Patrzyłem na canondale na sorze na rag+ 2 na scota 50. Co sugerujesz plus co wymienić od razu aby mieć spokój na lata? Da radę wybrać jakiś model z bardzo łatwa i szybka wymiana opon? Jakie opony proponujecie bo te na rowerach zazwyczaj też pozostawiają coś do życzenia. Dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 4 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2019 Teraz, sudir napisał: głównie na asfalt 90% czasu reszta lekki las czy utwardzonej droga Brzmi to bardziej jak klasyczna szosa Ewentualnie szosa, gdzie można pomieścić nieco więcej niż 28c, ale też bez przesady. Teraz, sudir napisał: Da radę wybrać jakiś model z bardzo łatwa i szybka wymiana opon? Tzn. czego oczekujesz? W każdym będzie wyglądać to tak samo: trzeba zdemontować koła, spuścić powietrze, zdjąć jedne opony i dętki, założyć drugie opony i dętki, napompować i zamontować z powrotem koła. Tu się nic nowego nie wymyśli W podanym budżecie standardowo można zasugerować Tribana 520RC, czyli taki "prawie gravel". Generalnie przy 90% asfaltu nie upierałbym się przy gravelu tylko szukał wygodnej szosy z możliwością montażu nieco szerszych niż typowo szosowe gum. Poza tym szos jest dużo więcej na rynku i w lepszych cenach niż sprzęty z etykietą "gravel"... Jak rozumiem na razie plan jest taki, żeby był to gravel, tylko żeby przerzucać opony raz bardziej szosowe a raz bardziej w teren? Bo tak raz pytasz o wymianę opon, a wspominasz też o dwóch kompletach kół? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sudir Napisano 4 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2019 Miałem na myśli żeby przerzucać koła już z oponami tylko odpiąć koło i zapiąć nowe. Tylko może są jedne rowery z wygodniejszym systemem wymiany kół (nie opon :) ). Gdyby jednak szosówka to co byś polecił? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 4 Listopada 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Listopada 2019 Cieżko polecić konkretny model ze względu na ich ilość na rynku. Poza tym coraz większa ilość gravel ma napęd 1x11/1x12 co nie musi wszystkim pasować ( możliwy brak szybszych przełożeń na szosie przy zębatce 42 ) W teorii dobrą relację jakość/wyposażenie/cena ma B-Twin https://www.decathlon.pl/rower-triban-rc520-gravel-ltd-id_8561385.html lub ten B-Twin jako bardziej szosowy https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-rc-520-id_8502389.html Oczywiście można narzekać, że hamulce dziwne, że lepsza pełna hydraulika, ale w tym budżecie chyba nie ma nic lepiej wyposażonego. 4 godziny temu, sudir napisał: Interesuje mnie rower głównie na asfalt 90% czasu reszta lekki las czy utwardzonej droga. Przerabiałem to- summa summarum na szosie spędzam 99% czasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.