Skocz do zawartości

[Gravel] zakup do 4000 zł


sudir

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Chciałem się was poradzić odnośnie zakupu roweru do kwoty około 4000 zł.

Interesuje mnie rower głównie na asfalt 90% czasu reszta lekki las czy utwardzonej droga. Zastanawiam się czy jest możliwość wyboru takiego sprzętu żeby dokupić sobie dodatkowe obręcze i opony aby mieć dwa zestawy tylko pod asfalt i na trasy mieszane. Mam 185 CM waga 85kg. 

Rowerów jest mnóstwo ale w każdym o którym czytałem coś było nie tak,  dlatego sam rower kolo 4000 zł ale na drobne wymiany mogę 1000 zł dorzucić.

Patrzyłem na canondale na sorze na rag+ 2 na scota 50.

Co sugerujesz plus co wymienić od razu aby mieć spokój na lata? 

Da radę wybrać jakiś model z bardzo łatwa i szybka wymiana opon?

Jakie opony proponujecie bo te na rowerach zazwyczaj też pozostawiają coś do życzenia.

Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, sudir napisał:

głównie na asfalt 90% czasu reszta lekki las czy utwardzonej droga

Brzmi to bardziej jak klasyczna szosa ;) Ewentualnie szosa, gdzie można pomieścić nieco więcej niż 28c, ale też bez przesady.

Teraz, sudir napisał:

Da radę wybrać jakiś model z bardzo łatwa i szybka wymiana opon?

Tzn. czego oczekujesz? W każdym będzie wyglądać to tak samo: trzeba zdemontować koła, spuścić powietrze, zdjąć jedne opony i dętki, założyć drugie opony i dętki, napompować i zamontować z powrotem koła. Tu się nic nowego nie wymyśli :)

W podanym budżecie standardowo można zasugerować Tribana 520RC, czyli taki "prawie gravel". 

Generalnie przy 90% asfaltu nie upierałbym się przy gravelu tylko szukał wygodnej szosy z możliwością montażu nieco szerszych niż typowo szosowe gum. Poza tym szos jest dużo więcej na rynku i w lepszych cenach niż sprzęty z etykietą "gravel"... Jak rozumiem na razie plan jest taki, żeby był to gravel, tylko żeby przerzucać opony raz bardziej szosowe a raz bardziej w teren? Bo tak raz pytasz o wymianę opon, a wspominasz też o dwóch kompletach kół?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Cieżko polecić konkretny model ze względu na ich ilość na rynku. Poza tym coraz większa ilość gravel ma napęd 1x11/1x12 co nie musi wszystkim pasować ( możliwy brak szybszych przełożeń na szosie przy zębatce 42 )

W teorii dobrą relację jakość/wyposażenie/cena ma B-Twin

https://www.decathlon.pl/rower-triban-rc520-gravel-ltd-id_8561385.html

lub ten B-Twin jako bardziej szosowy

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-rc-520-id_8502389.html

Oczywiście można narzekać, że hamulce dziwne, że lepsza pełna hydraulika, ale w tym budżecie chyba nie ma nic lepiej wyposażonego.

4 godziny temu, sudir napisał:

Interesuje mnie rower głównie na asfalt 90% czasu reszta lekki las czy utwardzonej droga.

Przerabiałem to- summa summarum na szosie spędzam 99% czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...