Skocz do zawartości
szkudi

[Pedały] pd-m520 wytarcia obudowy

Rekomendowane odpowiedzi

szkudi

Witam serdecznie.

Przymierzam się do wymiany pedałów spd w dwóch rowerach (szosa i MTB) wraz z blokami, wymiana będzie na taki sam model: pd-m520 oraz bloki, które są standardowo dodawane do tego modelu: sm-sh51 . Powodem wymiany są luzy na połączeniu blok-pedał, łożyska pracują nadal gładko bez luzów.

Na dołączonych zdjęciach widać wytarcia na obudowach pedałów, najlepsze jest to że wytarcia występują w szosie i w MTB na każdym pedale (obecne pedały i w szosie i w MTB to pd-m520), tylko że one były używane przez około 2,5-3 ostatnie lata z blokami sm-sh56, czyli z blokami z wielokierunkowym wypinaniem i zarazem z większym luzem roboczy.

Czy ktoś może mi odpowiedzieć na pytanie czym są spowodowane te wytarcia?

Podejrzewam 3 możliwości:

1) Naturalne zużycie pedałów - nie wiem czy tak powinno wyglądać, proszę o opinie osób bardziej doświadczonych

2) Wina butów - podeszwa w miejscu styku z pedałem jest za wysoka i zarazem za twarda co powoduje ścieranie obudowy

3) Wina bloków sm-sh56, bloki te posiadają większy luz roboczy i może przez to w trakcie pedałowania stopa delikatnie pracuje wycierając materiał - dlatego chce wraz z nowymi pedałami zmienić bloki na model sm-sh51 żeby uniknąć takiej sytuacji i nie niszczyć nowego nabytku ale nie mam pewności czy to jest przyczyną wytarć.

Z góry dziękuję za pomoc,

Pozdrawiam.

IMG_20191019_173151.thumb.jpg.86d2a20d63dfcdb34b7095294567a365.jpgIMG_20191019_173211.thumb.jpg.3f576a8b9a9038037059f5a009f7af4c.jpgIMG_20191019_173226.thumb.jpg.374b75bc3134ade1382c7d6a1fcee056.jpg

Edytowane przez szkudi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
itr

1) dociąć buty

2) przykręcić nowe bloki 51

3) mieć nadzieję że jest lepiej

Ogólnie bloki wycierają się podczas chodzenia i sama ich zmiana może pomóc zyskane mm mogą podnieść protektor buta na jakiś czas

Te bloki 56 to zaraza, nie wiem hak można w nich jeździć co chwila kolanem wybija się zęby, one mają możliwość wyrwania buta do góry i to jest dramat...

U mnie pedały raczej czekają na korektę luzów na łożyskach ( lewe).

Chyba jeszcze żadnych nie wyrzuciłem... mam pewnie z 5-6 par Nowe pedały rzeczywiście trzymają sztywno...

Można kupić kolejną parę na same bloki, no na pewno. I porównać działanie nowe/stare

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Quell

Wycierają się,i to normalne,styk bieżnika buta plus piach.

Docinać w sumie można,ale to trochę bez sensu,to pedały i tak się niszczą,wycierają,ja nawet na to nie zwracam uwagi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cinol123
9 godzin temu, itr napisał:

Te bloki 56 to zaraza, nie wiem hak można w nich jeździć co chwila kolanem wybija się zęby, one mają możliwość wyrwania buta do góry i to jest dramat...

Bo to bloki do zimowek w miescie, zimowych butow za kostkie i spokojnego bzykania po lodowiskach gdzie szansa na glebe jest spora :P 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
zekker
11 godzin temu, szkudi napisał:

sm-sh56, bloki te posiadają większy luz roboczy

Na pewno? W 51 jeździłem tylko na początku ale nie kojarzę, żeby po przesiadce na 56 zwiększył mi się luz.

Wytarcia wyglądają dla mnie jak normalne zużycie.
W kwestii luzu to chodzi o boczny, czy góra dół i "klikanie" podczas kręcenia? Bocznego nie zmienisz, na drugi możesz spróbować mocniej dokręcić sprężyny, wymienić bloki na nowe. Jak nie zapomnę, to postaram się przyjrzeć jak u mnie chodzą względnie nowe buty i bloki (przebieg około 3000-3500km) ze starymi pedałami (około 26500km) oraz nowe pedały (niecałe 500km) i względnie nowe buty i bloki (około 1500km).

11 godzin temu, itr napisał:

Te bloki 56 to zaraza, nie wiem hak można w nich jeździć co chwila kolanem wybija się zęby, one mają możliwość wyrwania buta do góry i to jest dramat...

Nie szarp tak, wyreguluj napięcie sprężyny, wyreguluj bloki tak żeby przy mocnym ciągnięciu był równolegle do pedału, a nie skosem.
Jeżdżę w 56 jakieś 8 lat i faktycznie zdarzało mi się przypadkiem wypiąć ale głównie w początkach jazdy, kiedy miałem wyregulowane na najmniejszą siłę wypięcia. Dodatkowo bloki miałem ustawione równolegle do buta, a nie zgodnie z ustawieniem stopy na pedale.
Obecnie mam skręcone na jakieś 6-8 "kliknięć", bloki pod skosem względem buta i nie pamiętam kiedy ostatni raz przypadkiem się wypiąłem.

@cinol123 ja tam latam w 56 cały rok. Na początku miałem 51 ale przy przesiadce z nosków było to bolesne i trudne. Zmiana na wielokierunkowe dała mi dużo większą wygodę i przede wszystkim pewność wypięcia w sytuacji awaryjnej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m0d
13 godzin temu, szkudi napisał:

Wina bloków sm-sh56, bloki te posiadają większy luz roboczy

Nie mają. To jest to samo co sh51 tylko z "fazkami" na kilku krawędziach żeby móc wypiąć but na więcej sposobów.

Ewentualnie większy luz roboczy to mogą mieć zużyte bloki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
itr

Dokładnie mają ścięcie, które umożliwia wyszarpanie bloku do góry, i nie ma opcji są niebezpieczne w mocniejszej jeździe, na twardym przełożeniu w górach, czy odwrotnie - przy  hamowaniu w ostrym kole  ciągnąca noga wyrywa się z pedału,  ( czy hamuje czy napędza)

kto tylko dusi w  pedały tego nie zazna

kto ma siłę ciągnąć tylną nogą  mocno w górę tego pedał nie utrzyma,  w górach czy na zmarszczkach wydmach itp kiedy nagle trzeba bez redukcji mocno zakręcić z obu nóg.

Rzeczywiście kwestie bezpiecznego wypięcia dobieramy indywidualnie i dobrze że takie łatwiejsze bloki są na rynku.

Dla niepewnej debiutującej osoby nowe pedały i nowe bloki są trudne do pogodzenia, bo lekkie dziewczyny nawet z rozkręconą sprężyną nie mają komfortu wypinania.Wtedy oddaję im przechodzone 520 a sam " docieram" nowe.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
zekker

Wczoraj specjalnie sprawdziłem i nie udało mi się wyszarpać nogi do góry. Da się do tyłu, choć pewności nie mam czy było to po prostej względem pedału, bo stopa miała tendencje do skręcania się, co mogło ułatwić wypięcie.
Pedały to 540 z przebiegiem ponad 26k km, bloki około 3-3,5k km, skręcone przynajmniej na 6 "kliknięć" (ostatnia notatka w zapiskach o tym jest sprzed 2 lat, w międzyczasie mogłem dojść do 7 lub 8).

Nie twierdzę, że się nie da, bo sam miałem takie przypadki ale tak jak pisałem wcześniej, w czasach kiedy miałem słabiej skręcone sprężyny i inaczej ustawione bloki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Jurcyk
      Przez Jurcyk
      Sprzedam buty , które były kupione w styczniu, dołączę dowód zakupu . Obuwie posiada naprzemienne paski z rzepami i pasek z klamrą. Stan butów bardzo dobry, były noszone kilkanaście razy. Sprzedaję gdyż były troszeczkę za duże. Długość wkładki 29,2 cm. Dla forumowiczów zwykła wysyłka gratis ! Cena 240 zł. 
       https://www.olx.pl/oferta/buty-mtb-spd-shimano-me3-46-CID767-IDGBiUr.html
    • Katrina
      Przez Katrina
      Cześć
      Pomocy... Od dłuższego czasu dzieje się coś niedobrego z moimi stopami kiedy jadę na rowerze. Kombinowałam już z ustawieniami bloków na butach, zmieniałam buty ale problem powraca.
      Co boli? "Lateral plantar nerve" - jak na załączonym obrazku. Dokładniej boli część podbicia znajdująca się przed palcami.
      Zmieniałam buty z sh*tmano na jakieś decathlonowe ale to problemu nie rozwiązało, zmieniłam na sh*tmano zapinane na linkę z kołkiem - problem dalej istniał. Próbowałam zmieniać położenie bloku na bucie - góra, dół, na bok do środka. Nadal bolało, momentami tylko przenosząc ból w kierunku do zewnętrznej krawędzi stopy.
      Dzisiaj zanabyłam pedały platformy "DARTMOOR STREAM SPACE", założyłam miękkie buty i... oberwałam z kolei od wystających pinów.
      Zgodnie z radami od kolarzy próbowałam twardych butów (sidi) i niestety ból również w końcu wystąpił.
      Zastanawiam sie czy nie jest to spowodowane jazdą samochodem gdzie lewa stopa operująca sprzęgłem naciska pedał będąc opartą o podłogę, i naciska pedał miejscem za palcami ale na górnej części podbicia. To czasami boli nawet w samochodzie. Z prawą stopą też jest podobnie, minimalnie może tylko lepiej.
      Pomocy... Bez rozwiązania tego problemu nie jestem w stanie dalej prowadzić treningów, bo ból nie pozwala mi mocniej naciskać na pedały. :[




       

    • whiteindian
      Przez whiteindian
      Nie jeździłem na pedałach z pinami, ponoć niektórym mogą zrobić kontuzję. SG-1512B z metalowymi pinami z Ali jest tańszy. Dartmoor Candy w obu wersjach ma plastikowe piny. Jakie są Wasze doświadczenia zwłaszcza ze Scudgood?  Czy naprawdę nie można jeździć nimi w deszczu, w tym budżecie? 
      https://pl.aliexpress.com/item/32947998731.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.816c2e0ec6XBcr
      alternatywne BaseCamp BC-688) https://pl.aliexpress.com/item/32690841537.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.816c2e0ec6XBcr
    • Bumbel
      Przez Bumbel
      Witam, ponad rok temu zakupiłem sobie rower szosowy, do tej pory jeździłem sobie rekreacyjnie robiąc max do 50km, mam zamiar kupić sobie buty i zacząć jeździć na dłuższe dystanse i tu moje pytanie. Mając takie pedały: https://www.ceneo.pl/22886729 mogę kupić dowolne buty spd na szosę, czy są to jakieś specjalne i muszę patrzeć za innymi? Nigdzie nie mogłem znaleźć tej informacji, a wolę się upewnić niż tracić kilkaset złoty.
×