Skocz do zawartości
szkudi

[Pedały] pd-m520 wytarcia obudowy

Rekomendowane odpowiedzi

szkudi

Witam serdecznie.

Przymierzam się do wymiany pedałów spd w dwóch rowerach (szosa i MTB) wraz z blokami, wymiana będzie na taki sam model: pd-m520 oraz bloki, które są standardowo dodawane do tego modelu: sm-sh51 . Powodem wymiany są luzy na połączeniu blok-pedał, łożyska pracują nadal gładko bez luzów.

Na dołączonych zdjęciach widać wytarcia na obudowach pedałów, najlepsze jest to że wytarcia występują w szosie i w MTB na każdym pedale (obecne pedały i w szosie i w MTB to pd-m520), tylko że one były używane przez około 2,5-3 ostatnie lata z blokami sm-sh56, czyli z blokami z wielokierunkowym wypinaniem i zarazem z większym luzem roboczy.

Czy ktoś może mi odpowiedzieć na pytanie czym są spowodowane te wytarcia?

Podejrzewam 3 możliwości:

1) Naturalne zużycie pedałów - nie wiem czy tak powinno wyglądać, proszę o opinie osób bardziej doświadczonych

2) Wina butów - podeszwa w miejscu styku z pedałem jest za wysoka i zarazem za twarda co powoduje ścieranie obudowy

3) Wina bloków sm-sh56, bloki te posiadają większy luz roboczy i może przez to w trakcie pedałowania stopa delikatnie pracuje wycierając materiał - dlatego chce wraz z nowymi pedałami zmienić bloki na model sm-sh51 żeby uniknąć takiej sytuacji i nie niszczyć nowego nabytku ale nie mam pewności czy to jest przyczyną wytarć.

Z góry dziękuję za pomoc,

Pozdrawiam.

IMG_20191019_173151.thumb.jpg.86d2a20d63dfcdb34b7095294567a365.jpgIMG_20191019_173211.thumb.jpg.3f576a8b9a9038037059f5a009f7af4c.jpgIMG_20191019_173226.thumb.jpg.374b75bc3134ade1382c7d6a1fcee056.jpg

Edytowane przez szkudi

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
itr

1) dociąć buty

2) przykręcić nowe bloki 51

3) mieć nadzieję że jest lepiej

Ogólnie bloki wycierają się podczas chodzenia i sama ich zmiana może pomóc zyskane mm mogą podnieść protektor buta na jakiś czas

Te bloki 56 to zaraza, nie wiem hak można w nich jeździć co chwila kolanem wybija się zęby, one mają możliwość wyrwania buta do góry i to jest dramat...

U mnie pedały raczej czekają na korektę luzów na łożyskach ( lewe).

Chyba jeszcze żadnych nie wyrzuciłem... mam pewnie z 5-6 par Nowe pedały rzeczywiście trzymają sztywno...

Można kupić kolejną parę na same bloki, no na pewno. I porównać działanie nowe/stare

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Quell

Wycierają się,i to normalne,styk bieżnika buta plus piach.

Docinać w sumie można,ale to trochę bez sensu,to pedały i tak się niszczą,wycierają,ja nawet na to nie zwracam uwagi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cinol123
9 godzin temu, itr napisał:

Te bloki 56 to zaraza, nie wiem hak można w nich jeździć co chwila kolanem wybija się zęby, one mają możliwość wyrwania buta do góry i to jest dramat...

Bo to bloki do zimowek w miescie, zimowych butow za kostkie i spokojnego bzykania po lodowiskach gdzie szansa na glebe jest spora :P 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
zekker
11 godzin temu, szkudi napisał:

sm-sh56, bloki te posiadają większy luz roboczy

Na pewno? W 51 jeździłem tylko na początku ale nie kojarzę, żeby po przesiadce na 56 zwiększył mi się luz.

Wytarcia wyglądają dla mnie jak normalne zużycie.
W kwestii luzu to chodzi o boczny, czy góra dół i "klikanie" podczas kręcenia? Bocznego nie zmienisz, na drugi możesz spróbować mocniej dokręcić sprężyny, wymienić bloki na nowe. Jak nie zapomnę, to postaram się przyjrzeć jak u mnie chodzą względnie nowe buty i bloki (przebieg około 3000-3500km) ze starymi pedałami (około 26500km) oraz nowe pedały (niecałe 500km) i względnie nowe buty i bloki (około 1500km).

11 godzin temu, itr napisał:

Te bloki 56 to zaraza, nie wiem hak można w nich jeździć co chwila kolanem wybija się zęby, one mają możliwość wyrwania buta do góry i to jest dramat...

Nie szarp tak, wyreguluj napięcie sprężyny, wyreguluj bloki tak żeby przy mocnym ciągnięciu był równolegle do pedału, a nie skosem.
Jeżdżę w 56 jakieś 8 lat i faktycznie zdarzało mi się przypadkiem wypiąć ale głównie w początkach jazdy, kiedy miałem wyregulowane na najmniejszą siłę wypięcia. Dodatkowo bloki miałem ustawione równolegle do buta, a nie zgodnie z ustawieniem stopy na pedale.
Obecnie mam skręcone na jakieś 6-8 "kliknięć", bloki pod skosem względem buta i nie pamiętam kiedy ostatni raz przypadkiem się wypiąłem.

@cinol123 ja tam latam w 56 cały rok. Na początku miałem 51 ale przy przesiadce z nosków było to bolesne i trudne. Zmiana na wielokierunkowe dała mi dużo większą wygodę i przede wszystkim pewność wypięcia w sytuacji awaryjnej.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m0d
13 godzin temu, szkudi napisał:

Wina bloków sm-sh56, bloki te posiadają większy luz roboczy

Nie mają. To jest to samo co sh51 tylko z "fazkami" na kilku krawędziach żeby móc wypiąć but na więcej sposobów.

Ewentualnie większy luz roboczy to mogą mieć zużyte bloki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
itr

Dokładnie mają ścięcie, które umożliwia wyszarpanie bloku do góry, i nie ma opcji są niebezpieczne w mocniejszej jeździe, na twardym przełożeniu w górach, czy odwrotnie - przy  hamowaniu w ostrym kole  ciągnąca noga wyrywa się z pedału,  ( czy hamuje czy napędza)

kto tylko dusi w  pedały tego nie zazna

kto ma siłę ciągnąć tylną nogą  mocno w górę tego pedał nie utrzyma,  w górach czy na zmarszczkach wydmach itp kiedy nagle trzeba bez redukcji mocno zakręcić z obu nóg.

Rzeczywiście kwestie bezpiecznego wypięcia dobieramy indywidualnie i dobrze że takie łatwiejsze bloki są na rynku.

Dla niepewnej debiutującej osoby nowe pedały i nowe bloki są trudne do pogodzenia, bo lekkie dziewczyny nawet z rozkręconą sprężyną nie mają komfortu wypinania.Wtedy oddaję im przechodzone 520 a sam " docieram" nowe.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
zekker

Wczoraj specjalnie sprawdziłem i nie udało mi się wyszarpać nogi do góry. Da się do tyłu, choć pewności nie mam czy było to po prostej względem pedału, bo stopa miała tendencje do skręcania się, co mogło ułatwić wypięcie.
Pedały to 540 z przebiegiem ponad 26k km, bloki około 3-3,5k km, skręcone przynajmniej na 6 "kliknięć" (ostatnia notatka w zapiskach o tym jest sprzed 2 lat, w międzyczasie mogłem dojść do 7 lub 8).

Nie twierdzę, że się nie da, bo sam miałem takie przypadki ale tak jak pisałem wcześniej, w czasach kiedy miałem słabiej skręcone sprężyny i inaczej ustawione bloki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Milkem
      Przez Milkem
      Witam wszystkich. 
       
      Potrzebuję Waszej porady. Niedawno zakupiłem sobie buty SPD Shimano SH-AM501:
      https://www.centrumrowerowe.pl/buty-shimano-sh-am501-pd19177/
      i stoję teraz przed dylematem dotyczącym wyboru pedałów. Przyznam od razu, że są to moje pierwsze buty SPD i nigdy nie jeździłem z pedałami zatrzaskowymi, stąd moja wiedza w tym temacie jest niewielka. Zastanawiam się nad wyborem pomiędzy Look x-track en-rage, a Shimano pd-m530. Pedały zostały mi polecone w dwóch różnych sklepach rowerowych jako dobre na początek przygody z SPD. Ja z kolei nie chciałbym wydawać dużo kasy na początek bo nie wiem czy jazda w zatrzaskach będzie mi odpowiadać. Dodam jeszcze, że na wiosnę planuję kupić drugie buty (o ile nauczę się wpinać i wypinać) z bardziej agresywną podeszwą, w których chciałbym startować w bike maratonach. Będę wdzięczny za podpowiedzi i porady dotyczące wyboru pomiędzy wymienionymi wyżej modelami (wady i zalety) lub inne propozycje pedałów w cenie do 300 PLN.  
    • Gość Piotrus
      Przez Gość Piotrus
      Mam pytanko odnosnie pedalow z takowej aukcji
      https://allegro.pl/oferta/pedaly-rowerowe-aluminiowe-prox-vpe-465-8307346984
      Uszczelnione lozyska polimerowe EPB - czy to jest lepsze od takich porownywalnych cenowo pedalow na lozyskach kulkowych?
      Jaka jest zywotnosc tego EPB? Da sie to jakosc pozniej wymienic analogicznie jak kulki?
       
      Pozdrawiam.
    • Grzembol701
      Przez Grzembol701
      Cześć, 
      Sprzedam nie używane platformy z pinami (10 na każdej stronie), w pakiecie kilka wymiennych pinów i klucz do nich.
      Nie użyte ani razu, lekkie zabrudzenie, bo je wkręciłem, stanąłem brudnym butem i tyle.
      Wkręciłem swoje stare- te mi są lekko zbyt duże.
      Z informacji z ogłoszenia, są na 3 łożyskach.
      Wymiar całości 136x104
      Cena - 100 zł
      https://photos.app.goo.gl/hWCuVL3DxmKjpfgFA
    • Gość Piotr
      Przez Gość Piotr
      Który model do w/w roweru zastanawiam się nad: xpedo travers 5 (3 łoż masz), Accent Axium CR-MO Aluminium, author apd-427, wellgo m138 alu mtb, dartmoor candy pro, xlc pd-m07 czy inne? Idzie mi o pedały platformowe w miarę wytrzymałe do w/w roweru przydałaby się też dostępność łożysk chyba maszynówki lepsze (prostsze w wymianie ?). Orginalne się rozsypują błyskawiczne, obecnie dziennie do ~20-30km planuje 1-2/tydz 60-150km (teraz po trasie >110 km zaczął trzeszczeć ale to ped za <20zł).
×