Skocz do zawartości
bike5

[tarcza hamulcowa] kiedy wymieniać tarcze na nową?

Rekomendowane odpowiedzi

bike5

Witam , posiadam tarcze shimano 160 śr. na 6 śrub deore xt ....trochę już na niej jeżdżę kilka par klocków metalicznych zostało zużytych , widać gołym okiem ze tarcza jest już trochę starta i wyraźnie cieńsza niż jak była nowa , Zastanawiam się czy są jakieś normy mówiące o tym kiedy wymieniać na nową... 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cervandes

Oczywiście. Minimalna grubość. Na tarczy zapewne znajdziesz oznaczenie, mierzysz suwmiarką i już wiesz:

 

Min TH=1,5 - takie oznaczenie powinieneś mieć na tarczy i oznacza ono, że minimalna grubość dla tarcz Shimano to 1,5mm.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bike5

Moja ma 1.7 , wiec  chyba jeszcze pociągnie ;-) To aż takie wazne by przy 1.5 wymieniać na nową ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
siejak1

1.5 minimalne według shimano żeby tarcza była nadal w 100% bezpieczna. Natomiast realnie do 1.4 można przeciągnąć.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
michuuu
Teraz, bike5 napisał:

To aż takie wazne by przy 1.5 wymieniać na nową ?

Absolutnie nie. Co najwyżej pęknie.;)

A resztę sobie wyobraź.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bike5

Chodzi o to ze tłoczki dalej nie sięgną i nie będzie odpowiednej siły hamowania???? , czy ze się bardziej będzie grzała ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
michuuu

Mniej mięsa - większa podatność na przegrzanie i uszkodzenie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bike5

napisałeś też ze może pęknąć ale to mi sie wydaje dość mało prawdopodobne ;-) W samochodzie mamy żeliwne tarcze i owszem jak sa cienke potrafią pęknąć ale w rowerze tarcze sa ze stali raczej mało podatne na peknięcia

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
michuuu
Teraz, bike5 napisał:

ale w rowerze tarcze sa ze stali raczej mało podatne na peknięcia

Testuj.

 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pietern

:D

Trza wymienić a nie kombinować. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mateusz30

Przy metalikach zwyczajnie nie przyjmie klocków, jeśli jest zjechana.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Booby

Wymieniaj bo możesz być zaskoczony jak ja :) 

IMG_8151.JPG

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
michuuu
18 godzin temu, bike5 napisał:

w rowerze tarcze sa ze stali raczej mało podatne na peknięcia

Piętro wyżej masz dokument.;)

Jednak może pęknąć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Booby

Najzabawniejsze że tarcza nie pękła podczas jazdy tylko w czasie zimowego sezonowania w domu. Gdyby rower nie był przypięty za przednie koło do ściany to bym tego nie zauważył i przy pierwszej jeździe kto wie jak by się to skończyło bo to przedni hamulec :) No i trzeba przyznać uczciwie że to zjazdówka więc lekko tarcza nie miała.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Charvel
W dniu 19.10.2019 o 13:27, bike5 napisał:

napisałeś też ze może pęknąć ale to mi sie wydaje dość mało prawdopodobne ;-) W samochodzie mamy żeliwne tarcze i owszem jak sa cienke potrafią pęknąć ale w rowerze tarcze sa ze stali raczej mało podatne na peknięcia

Koszt tarczy taki, że jak kupisz to będziesz musiał zrezygnować z wyjazdu na narty w alpy.....

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
michuuu

Chyba autor otrzymał już odpowiedź.

Zamykam.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×