Mariusz1000 Napisano 19 Października 2019 Udostępnij Napisano 19 Października 2019 Witam. Witam. Posiadam rower Giant Roam 3 z hamulcami V-brake. Chce wymienić w nim fabryczne koła GIANT GX02 (700x19C) na jakieś lepsze (fajnie jakby obręcze były lżejsze od fabrycznych no i wytrzymałe żeby były) i mają być pod hamulce tarczowe. Kupiłem już prawie nieużywany komplet MT500 (sprzedający wymienił je na XT niebawem po zakupie roweru). Tej jesieni/zimy zamierzam też zamówić powietrznego NRX-a D (seryjny amortyzator w moim rowerze nie ma mocowania pod tarcze). W dalszej kolejności, za rok albo dwa, chciałbym wymienić cały napęd w rowerze na jakieś Deore 6100 czy co tam wtedy będzie w sprzedaży, albo wstawić GRX-a 10 z korbą 46-30, kasetą 11-42 i manetkami Tiagry SL-4700. Widziałem już nawet że są adaptery na obejmę do tej przerzutki przedniej GRX-a. Ale to przyszłość. Skupmy się na kołach. Jak jeżdżę rowerem: - w weekendy turystycznie z lekkim plecakiem (woda, żarcie, coś od deszczu, dętka, pompka, multitool, mapa), trasy około 100km. Pół na pół asfalt i leśne ścieżki/polne drogi, czasem na takich wycieczkach trafiają się kocie łby, - ze 2-3 razy w tygodniu szybka (jak dla mnie) jazda (prędkość około 30km/h), nierzadko po zmroku przy świetle Convoya S2, po leśnych ścieżkach i polnych drogach na krótkim dystansie (około 30km) - w deszczu nie jeżdżę chyba że złapie po drodze i nie ma się gdzie schować, ale za to po deszczu lubię się trochę ubrudzić w błocie jeżdżąc po leśnych ścieżkach (wiadomo rower nie jest mtb ale na trochę sobie można pozwolić) - zimą nie jeżdżę bo za zimno, sezon przeważnie trwa dla mnie od marca/kwietnia do października/listopada Obecnie ważę około 90kg, ale po zimie zawsze jest około 100kg i powoli spada do tych 90kg. Budżet na koła? Celuję coś w przedziale 500-800 zł ale ze 100 bym mógł jeszcze dołożyć jakby było warto. Jak już wspomniałem z czasem chcę wsadzić do roweru lepszy napęd (chciałbym z mojego Roama 3 zrobić coś podobnego do Roama 1 albo 0) i nie chciałbym wtedy mieć niezłego napędu z lipnymi kołami. Opony jakie będę na nowych kołach to albo Smart Samy 1.60 cala, albo jakieś szutrowe w podobnym rozmiarze. Czy warto kupić któryś z tych kompletów kół: https://daveo.pl/kola_nt_d042id032__dt_545d_700cchampion-1347i https://allegro.pl/oferta/novatec-zestaw-kol-mtb-29-p-t-d041-d042-alex-md-21-8553670196 https://allegro.pl/oferta/kola-29-alex-md21-novatec-d041-d032-db-8-11s-cz-7884260284 https://allegro.pl/oferta/mocne-kola-29-rodi-excalibur-xc-novatec-8-9-10-hit-7953736442 https://allegro.pl/oferta/kola-29-alex-md21-novatec-d041-d032-db-8-11s-cz-7884260284 Ewentualnie jakie inne koła byście mi polecili. P.S. Roweru nie sprzedam i nie kupię innego bo nie, chcę modernizować swojego Roama 3 bo tak. Z góry dziękuję za pomoc przy wyborze kół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 19 Października 2019 Udostępnij Napisano 19 Października 2019 Jak chcesz mieć dlugowieczne koła to bierz piasty dt 370 i obręcze 453d lub 483d. Jeśli o amortyzator chodzi to odpuść sobie rnx-d i dozbieraj na nrx-s albo paragon gold a jak nie chcesz tyle wydawać to bierz węglowego sztywniaka. Stalowe amortyzatory szybko rdzewieją wewnątrz i są pomyłką przy rowerach użytkowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz1000 Napisano 19 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2019 Te DT 545D są bez ograniczeń wagi użytkownika (chociaż gdzieś widziałem że do 140kg) i na 36 szprych, 483D są do 120kg i na 28 szprych, 545d nie będą mocniejsze? Poza tym w swoim rowerze mam standardowe szybkozamykacze, a z tego co widzę w przypadku piast DT 370 jest z przodu: " Rodzaj mocowania osi: 15mm, Możliwości konwersji piasty: 9mm qr lub 9mm ThruBolt " z tyłu "Rodzaj mocowania osi: qr lub 142/12mm". Nie wiem czy to będzie pasować do mojego roweru, a nie chciałbym stosować przejściówek. Zestaw 545 + Novatec też nie jest chyba dużo cięższy od 483 + 370? 2370g (obręcze 605g) vs 2070g (obręcze 575g). Nie ścigam się i nie startuję w zawodach więc czy zauważyłbym różnicę tych 30 gramów na obręczy i 300 gramów na zestawie kół? Czytałem już trochę w internecie i ludzie raczej polecają obręcze DT 545D i piasty Novatec. Piasty Novatec są na normalne szybkozamykacze QR a nie jakieś 15mm i inne ThruBolty. Czy zatem wybór 545D z piastami Novatec to byłby dobry wybór? O amortyzatorze będę myślał później. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 20 Października 2019 Udostępnij Napisano 20 Października 2019 Piasty DT są konwertowalne. Zamawiając koła jednocześnie określasz jakie ma mieć end-capy (jakie standardy mocowania). Za kilka lat jak będziesz chciał zmienić rower to koła będzie można dostosować do innego standardu przez wymianę end-capów. Chociaż dzisiaj wszędzie boost. DT nawet te najtańsze są staranniej wykonane i mają lepsze łożyska niż N. N bywają bardziej awaryjne, są gorzej uszczelniane i IMHO jest gorsza dostępność części. Do DT dokupisz wszystko. 545d to obręcz dedykowana do rowerów elektrycznych. Jak nie ważysz razem z rowerem 150kg to strzelanie z armaty do komarów. Oczywiscie można używac ich w nornalnych warunkach ale to dodatkowa masa obreczy i szprych. Co ciekawe fabryczne koła dt do elektryków też są na 28 szprychach. Koła enduro DT (które znoszą skoki z wysokości 120cm przy nośności 130kg) są plecione też na 28 szprychach. Dobrze zbudowane koło nawet na 28 szprychach nie wymaga żadnej korekty w trakcie eksploatacji chyba, że była jalaś "przygoda". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz1000 Napisano 20 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2019 Ok, dziękuję. A jeszcze jedno co mnie zastanawia. Przy DT 545d producent obręczy podaje maks ciśnienie 4 bary. Ja jeżdżę na oponach 1.6 i nie zamierza zmieniać szerokości opon, zresztą niewiele szersze by weszły do crossa. Wg tabelki na stronie DT takie opony pompuje się coś powyżej 5 barów, ja swoje pompuję też w tych okolicach. Lubię jak jest twardo. Rozumiem że przy 545d nie mógłbym tak pompować opon tylko maks 4bary. A jak to wygląda przy 483d? Czy te obręcze też mają jakieś maksymalne ciśnienie w oponach? Kolejna sprawa. A co myślicie o obręczach szosowych (gravelovych) ? Znalazłem takie, naginają mocno mój budżet, ale czy one spełniłyby moje oczekiwania, są bardzo lekkie (w mojej ocenie) i w porównaniu do tych 483d i do 120kg: https://lemonbike.eu/product/dt-swiss-r470-2/#configuration Nie, 150 kg z rowerem nie ważę. Ale moja maks waga na wiosnę, w ubraniach to pewnie będzie ze 100kg + plecak maksymalnie z 5kg (chociaż rzadko z takim ciężkim jeżdżę) + rower, wyjdzie te 120kg z tendencją spadkową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FigoiFago Napisano 20 Października 2019 Udostępnij Napisano 20 Października 2019 W sprawie kół skontaktuj się z firmą Daveo. Z pewnością pomogą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz1000 Napisano 20 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2019 No właśnie Daveo, zaraz będę do nich pisał w sprawie kół. W międzyczasie ogarniam jeszcze temat amortyzatora, zdecyduję się chyba na NRX S jak pisał @Dokumosa. Budżet przekracza, ale D też nie mało kosztuje a jak już wydawać kasę to dobrze. Nie wiem tylko jeszcze czy wziąć wersję RL czy LO. Blokada na kierownicy niby wygodniejsza i tylko 50 zł droższa, ale z drugiej strony lubię minimalizm więc chyba wezmę LO - jedna linka i manetka na kierownicy mniej. Teraz mam NEX-a (którego nawet bez modernizacji roweru musiałbym wymienić bo coś w nim się tłucze) z blokadą na goleni i się przyzwyczaiłem, no i rower to nie jest MTB do ścigania się gdzie liczą się sekundy więc blokada na goleni daje radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 20 Października 2019 Udostępnij Napisano 20 Października 2019 Manetkę blokady sobie odpuść. To ma sens na zawodach jak nie masz czasu sięgnąć do korony (chociaż to też żaden problem i.wiele osób nawet na startowych rowerach tego nie chce). Odnośnie ciśnienia max to masz tu tabelkę dt (jest zależne od szerokości zarówno obręczy jak i opony). https://dycteyr72g97f.cloudfront.net/uploads/RTE0XXDPS32S021133/MAN_WXD10000000866S_WEB_ZZ_001.pdf W razie jakby co to paragon gold jest w bike-discount za 180EUR + 10 przesyłką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilotrc Napisano 17 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2019 Mariusz1000 - pytanie, czy warto inwestować "sporo" kasy w koła do crossa ? Mam Roam'a 1 z 2017 na kołach GX28. Wytrzymały naprawdę sporo - kamienie, szutry, dziury, praktycznie wszystkie możliwe drogi. Ważę jakieś 85-90kg, a bywa, że jadę turystycznie z dwoma sakwami po 15L więc całość trochę waży. Obecnie muszę wymienić piastę z przodu bo się samoczynnie skontrowały za bardzo konusy i bieżnia jest lekko zmasakrowana. Przy okazji pewnie również z tyłu i planuję Novatec 041/032. Moim zdaniem koła z 3-go linku powinny spokojnie wystarczyć. Piasta 032 podobno jest nowszą wersją 042, obręcze Alexrims też całkiem niezłe. Sam nad nimi myślałem ale pewnie zrobię przeplot bo obręcze i szprychy są OK. No i moje 19mm szerokości obręczy wystarcza w zupełności do obecnych opon 42mm. A dużo szerszych raczej nie planuję zakładać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 17 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2019 Pytanie zasadnicze - jakie są oczekiwania po zmianie kół? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilotrc Napisano 18 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2019 10 godzin temu, Dokumosa napisał: ... jakie są oczekiwania po zmianie kół? Oczywiście to jest istotne. Jednak w pierwszym poście autor napisał jak jeździ i podał, że tyczy się to crossa więc chyba nie ma co kupować przesadnie "pancernych" kół. Wiem co przeszły moje koła i gdyby nie piasta to nadal służyłyby w fabrycznym secie. Nie wiem na jakich klamotach Giant to złożył ale w tej klasie cenowej na pewno coś najtańszego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 18 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2019 Jak ma takie marzenie to niech kupi nawet koła enduro (pasować powinny jedynie co mogą śmiesznie układać się wąskie opony). Ja osobiście w rowerze fitness/cross oczekuję lekkości i odporności na brak serwisu (czyli łożyska maszynowe, przyzwoite uszczelnienia a koła zbudowane tak i z takich komponentów, że przez 3-4 sezony nie trzeba ich nawet centrować). @Mariusz1000 co do amortyzatora to raczej dołóż do NRX-E/S lub paragon gold. Cokolwiek na stalowych goleniach to kicha - rdzewieje, większa masa, zdecydowanie gorsza praca. Dodatkowo w przypadku wszystkich SR wymagany regularny i częsty serwis. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 18 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2019 1 godzinę temu, Dokumosa napisał: NRX-E/S Główną bolączką Suntour jest kiepskie uszczelnienie . Czy najtańszy stalowy sprężyniak NRX czy drogi aluminiowy powietrzny NRX - uszczelki takie same. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilotrc Napisano 18 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2019 A może zamiast kiepskiego i ciężkiego amortyzatora zamontować sztywny widelec ? Mój sprężynowy NEX jest na tyle marny i ciężki, że po testach jazdy na zablokowanym zdecydowałem się na zmianę na sztywny Mosso. Na razie jest w drodze, testy pewnie na wiosnę. Ewentualnie jeszcze lepiej węglowy. Planowany zysk na wadze to ok. 1,5kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 18 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2019 Ew. jeśli masz piastę 15x100 to polecałbym węglowego og-evkin (330-350zł) tyle, że jest duża szansa na 48,5%+4,8%+23% kosztów związanych z clem i vat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilotrc Napisano 18 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2019 10 minut temu, Dokumosa napisał: Ew. jeśli masz piastę 15x100 to polecałbym węglowego og-evkin ... Jak to do mnie to widelec już zamówiony i piasty również pod 9mm (tyle mają Mosso). Dostałem węglowy widelec (firma niby BXT) ale sprzedałem. Wykonany trochę mało estetycznie i jakoś mnie nie przekonał, a szkoda bo waga była rewelacyjna, nieco ponad 0,5kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 18 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2019 Produkty ogre (marka og-evkin) to tak ze 2-3 klasy wyżej pod względem wykonania niż bxt (poza mostkami, których sami nie robią tylko brandują szajs). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.