Skocz do zawartości
artSt

[opinie] spersonalizowany sklep internetowy

Rekomendowane odpowiedzi

artSt

Cześć

chodzi mi po głowie pomysł na rowerowy sklep internetowy, na którym łatwiej będzie znaleźć kupić części do tego konkretnego roweru, którym jeździsz.

Podczas zakupu części rowerowych należy zwracać uwagę na to, czy pasują do naszego roweru. Np. łańcuch musi mieć odpowiednią długość i być odpowiedni do kasety, jaka jest zamontowana na tylnym kole. Powoduje to, że znalezienie odpowiedniej części jest czasochłonne i niewygodne (trzeba najpierw wybrać odpowiednią kategorię, a później na podstawie opisów znaleźć pasującą część). Moja koncepcja jest dosyć prosta - klient najpierw wpisuje jaki rower posiada (marka i model) i od tego momentu wyświetlają się tylko części kompatybilne z tym rowerem.

Coś podobnego funkcjonuje w sklepach motoryzacyjnych.

Problemem może być to, że kupujący mogą znaleźć odpowiednią część, a następnie szukać tańszej. W związku z tym myślę też o "ceneo dla rowerów" funkcjonującym na tej samej zasadzie (personalizacji).

Co o tym myślicie? Na ile przydatne wydaje się Wam takiego rozwiązanie? Czy zmienilibyście swój ulubiony sklep rowerowy na taki?

Znacie podobne serwisy?

 

Z góry dzięki za ciekawe pytania, opinie i sugestie,

Artur

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Sansei6

Coś jak Oponeo mi sie skojarzyło... podajesz jakie masz auto i ci wyskoczą gumy do tego...

Wszystko super... ale duzo chyba roboty z tym, bo tyle jest modeli rowerów, popularnych i tych mniej... a cześci do tego.... dobrze, ze troche jest "uniwersalnych" to nieco powinno ułatwiać sprawę. 

Ogólnie super pomysł... ale czy podołasz z konkurencją, czy bedzie odpowiednio duża gama asortymaentu i zapas części... czy cenowo bedzie konkurencyjny? O czasochłonności stworzenia takiego projektu nawet juznei myślę.....

Powodzenia. Mi się pomysł podoba. Jeszcze jakaś fajna grafika np. zaznaczasz na rowerze część, która Cię interesuje (nie każdy zna prawidłowe nazwy) i przerzuca do właściwego działu czy jakoś ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kipcior

Pomysł bardzo dobry. Choć, żeby to miało ręce i nogi to może być ciężko. Producenci rowerów są wyjątkowo skąpi jeśli chodzi o informacje o swoim sprzęcie. A potem wychodzą babole i tak np. do mojej ramy nie pasuje tylny zacisk Magury MT4, bo się fizycznie nie mieści o jakieś 1 czy 2mm. A SLX już tak, bo jest węższy. Tylko skąd miałbyś o tym wiedzieć, skoro żaden producent roweru nie podaje przecież takich wymiarów. Producent hamulców zresztą też nie pisze słowem o gabarytach zacisku. Więc teoretycznie każdy pasuje wszędzie...


A jak już to będzie działać to pozostaje kwestia obsługi od zaplecza. Normalne sklepy handlują przeważnie tylko kilkoma markami rowerów. Ale mając taki silnik porównawczy trzeba by mieć wszystkie marki, no a przynajmniej wiodące. A każdy producent co roku wypuszcza nowe modele więc co roku trzeba będzie wklepać ogromną liczbę danych ustalając co do siebie pasuje. To będzie masa głupiej roboty, która nigdy się nie skończy.
 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
artSt

Dzięki za celne uwagi i podpowiedzi.

Mam nadzieję, że większość części da się dobrać na podstawie specyfikacji roweru. Da się to zautomatyzować, więc głupiej roboty tak dużo nie będzie. Zwłaszcza, że przynajmniej początkowo chcę się skupić tylko na jednym typie rowerów, a może nawet tylko wybranych markach.

Zastanawia mnie jeszcze temat ceneo dla rowerów. Macie pomysł czemu coś takiego nie powstało? Moim zdaniem ma to potencjał, zwłaszcza gdy dostępne w takim serwisie będą też sklepy zagraniczne oferujące przesyłkę do Polski.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kipcior

Nie powstało, bo nikt na to nie wpadł. Z drugiej strony to tylko mały wycinek rynku, a porównywarki zajmują się wszystkim więc z punku widzenia biznesowego po co się ograniczać i to jeszcze kosztem większych nakładów pracy. 
Sądzę, że próbować możesz ale to niekoniecznie jest pomysł warty miliony w tym kraju. Globalnie, być może tak. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

 

18 godzin temu, artSt napisał:

Moja koncepcja jest dosyć prosta - klient najpierw wpisuje jaki rower posiada (marka i model) i od tego momentu wyświetlają się tylko części kompatybilne z tym rowerem.

OK... kupiłem np GT Grade 105 model 2017. Wpisuję taki model w Twój sklep i widzę spis części. Czy będzie na nim info ,że napęd SRAM Force HRD będzie kompatybilny? Jeśli tak, to na jakiej podstawie?

3 godziny temu, artSt napisał:

Zastanawia mnie jeszcze temat ceneo dla rowerów.

https://www.ceneo.pl/Czesci_rowerowe

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
artSt

słuszna uwaga z tym ceneo :D

Na przykładzie roweru szosowego trudno mi to powiedzieć, bo na szosówkach się nie znam. Ale, zakładając, że zasady są takie same, jak w MTB, to kwestia sprawdzenia na jakim bębenku działa aktualny napęd, ile zębatek ma aktualna kaseta i kwestia mocowania przedniej przerzutki. Większość tych informacji znajduje się w specyfikacji roweru.

Z czasem myślałem o tym, żeby użytkownicy sklepu dodawali/korygowali informacje o kompatybilności, np. właśnie o sposobie mocowania przedniej przerzutki.

Jeszcze zapomniałem wspomnieć o tym, że użytkownicy mogą modyfikować swoje rowery, czyli zmienić część, jeżeli zakupili ją poza moim sklepem

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot
Godzinę temu, artSt napisał:

Ale, zakładając, że zasady są takie same, jak w MTB, to kwestia sprawdzenia na jakim bębenku działa aktualny napęd, ile zębatek ma aktualna kaseta i kwestia mocowania przedniej przerzutki. Większość tych informacji znajduje się w specyfikacji roweru.

Ograniczanie sklepu do MTB to ślepa uliczka - to tak na marginesie.

w przypadku zmiany z napędu Shimano na SRAM często konieczna jest wymiana bębenka z typu HG na XD lub na MicroSpline w przypadku nowych napędów Shimano. To z kolei może wiązać się ze zmianą kół. 

Inna sprawa ,że baza rowerów w takim sklepie będzie potężna , a aktualizacja specyfikacji będzie częsta. 

Generalnie pomysł dobry ,ale chyba poszedłbym w kwestię wyboru typu Jaki Rower ( Full- HT ) -> jaki skok ( od do ) -> typ hamulce  -> rozmiar koła-> ile biegów -> i tede. W efekcie tego Kupujący dostanie listę wyboru Napęd/Zawieszenie/Hamulce/Koła/cośtam i po kliknięciu ma możliwe ,sugerowane opcje. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lewocz

Jestem pewien, że miało by to wzięcie, ale to ogrom pracy podczas samego wdrożenie, a jeszcze więcej przy aktualizacji i administracji taką potężną bazą.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Eazy

Pomijając ilość pracy potrzebnej na stworzenie takiej platformy, to na 100% nie da się uniknąć pomyłek. To z kolei będzie skutkowało ponadprzeciętną ilością zwrotów. Do tego pewne niekompatybilności wyjdą dopiero na etapie montażu, więc cześć towaru będzie reklamowana, jako niepasująca jednak do danego modelu i będzie wracać rozpakowana / ze śladami montażu. Chcąc wkalkulować zwiększone ryzyko zwrotów / reklamacji w ceny produktów będzie z kolei skutkować niską konkurencyjnością. Idea bardzo ciekawa, ale z dużym potencjałem do 'wpadek' :) Dużo też zależy od tego, jak duży będzie zakres asortymentu. Mając natomiast na uwadze tysiące modeli rowerów i niejednokrotne zmiany pomiędzy różnymi rocznikami, to będzie to wieczne siedzenie w tabelkach :) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Extraks

W przypadku uruchomienia sklepu intenretowego liczy się przede wszystkim niska cena lub unikatowość towaru. Oczywiście nie bez znaczenia są również takie czynniki jak wysyłka (najlepiej gdyby była darmowa), termin zwrotu (dobrze wygląda gdy klient ma możliwość dokonania zwrotu np w ciągu 1 miesiąca).

Moim zdaniem, dla laika dobra opcja będzie jednak zakup softu od kogoś, kto będzie się opiekował od strony technicznej. Tutaj możecie zapytać ile to wygląda w praktyce: https://itcenter.pl/oferta/biznes-w-internecie/

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
artSt

dzięki za kolejne opinie i podpowiedzi.

@durnykot możesz rozwinąć myśl "Ograniczanie sklepu do MTB to ślepa uliczka"? To może być kluczowa sprawa :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

Obserwując rynek rowerów można zauważyć spore zainteresowanie rowerami szosowymi i gravelami, co jest efektem coraz szerszej oferty ( endurance, race, aero, gravel , cx) oraz znacznie większej dostępności rowerów z barankiem głownie ze względu na cenę. Wystarczy spojrzeć na ofertę Decathlonu ,gdzie za niecałe 3k masz całkiem sensowny rower do rekreacyjnej jazdy po szosie

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-rc-500-id_8518726.html

Za podobną cenę masz raczej kiepsko wyposażonego górala.

Zresztą ograniczanie się do jednej niszy = strata potencjalnych klientów= mniejszy potencjalny zysk.

Prywatnie z biegiem czasu coraz cześciej myślałem o szosie , co skończyło się zakupem szosy ,praktycznie odstawieniem fula w kąt i skierowaniem swoich zakupów w stronę kategorii Road. 

Patrząc na Twój pomysł biznesowy stworzenie konfiguratora dla szosy będzie łatwiejsze i mniej zasobożerne ze względu na prostotę konstrukcji szosy i mniejszą ilość części ( brak amorków, tłumików, w zasadzie jeden rozmiar kół). 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • TomiP
      Przez TomiP
      Witam !
      Mam taki rower jak w opisie - Kross Level A2 26", rama rozmiar L, kupiony w jakiejś internetowej promce jakieś 4 lata temu.
      Najechane ma ok. 11000 km, takie głównie XC, drogi, szutry, lasy, asfalty, góry, singletracki, itp.
      Pierwsze co się okazało to, że rama ciut przymała jak na mnie - mam 183 cm wzrostu ale długie ręce (rozpiętość 191 cm) i nogi - kupiłem trochę dłuższy mostek a siodełko dało się ustawić.
      Zrobiłem sobie profesjonalny bike fitting na stronie competitivecyclist.com jak jeszcze była dostępna ale niestety po fakcie zakupu :(
      Rower jest trochę budżetowy (cena ok. 1500 zł), ale ma już z tyłu Alivio z długim wózkiem co pozwala na jakieś kombinacje.
      W pierwszym roku padł suport - wymieniłem sam bo było taniej niż robić przegląd przed gwarancyjny.
      Ostatnio przy przeglądzie wiosennym okazało się też, że trzeba będzie poszukać amora - Suntour XCM z blokadą w manetce ma już wżery na lagach.
      W tym roku po jeżdżeniu zimowo-wiosennym zapadła decyzja o przejściu na hamulce tarczowe zamiast V-brake - wybór padł na Avid BB5 mechaniczne.
      Przy okazji remontu roweru żony (od czasu do czasu jeździ cross-triathlon) do wymiany poszły też koła - żona ma nowe Deore a ja zaszalałem i do mojego Kross'a wstawiłem 27,5" na maszynach Novateca :)
      Na zdjęciu oba rowery już po upgradzie...
      Różnica w jeździe po standardowych Joytechach u mnie i zwykłych Shimano u żony - kolosalna !

    • sCzun
      Przez sCzun
      Co to znaczy że piasta ma wciską bieżnie czy to lepsze/gorsze rozwiązanie bo chcę kupić piastę novatec d042sb ale jest d032sb - (następca d042sb) i nie wiem którą kupić i która będzie lepsza różnią się TYLKO I WYŁĄCZNIE osadzeniem bieżni 32 - wciskana 42 - CHYBA wkręcana
      PILNE!!
    • LifeIsGood
      Przez LifeIsGood
      Witam wszystkich, ostatnio mój projekt rowerowy odżył i w celu zbicia masy pomyślałem o kierownicy. Szukam lekkiej kierownicy do XC,  obecna Giant Sport 680mm waży ok 265g. Znalazłem karbonową BXT za 130 zł o wadze 117g w rozmiarze 600mm ale rozmiar można dobrać i dla 680mm obstawiam jakieś 135g. Ważę 58kg więc raczej lekko, rowerem nigdzie nie skaczę, tyle tylko co po lesie po korzeniach czasami krawężnik w mieście ale to rzadkość. Niby ludzie chwalą ramy BXT że są w porządku cenowo i wagowo/wytrzymałościowo. Posiada ktoś opinie odnośnie ich kierownic? Czy to wytrzyma i mnie nie zbije przy pierwszej lepszej okazji? Ewentualnie inne propozycje, widziałem np mortopa ealdrom za 350 zł ale to już lekko dużo z rurkę. Pozdrawiam i proszę o radę. 
      https://allegro.pl/oferta/kierownica-bxt-carbon-prosta-117g-dlugosc620-720mm-8127095817
    • Javier0
      Przez Javier0
      Witam,
      Kupiłem miesiąc temu rower  Lapierre Edge 229
      https://katalog.bikeworld.pl/2018/web/produkt/rowery/mtb_29er_hardtail/lapierre/56480/edge_229
      Nie ukrywam jest laikiem i ta cała specyfikacja nic mi nie mówi.
      Rower kupiony w celu jazdy rekreacyjnej sam i z córką a także dla poprawienia kondycji.  Póki co zrobiłem nim ok 120 km i jestem zadowolony Wkręcam się w rower coraz bardziej.
      Za racji tego że jest to niszowa marka lecz może się mylę, chciałbym poznać wasze opinie na temat tego modelu, osprzętu itp. w google mało co można znaleźć
      Pozdrawiam
    • SKYLEX
      Przez SKYLEX
      Co sądzicie o tej ramie nada się do jazdy w terenie ? Rama nie jest tak masywna więc aż tak chyba ciężka nie jest.
      Można by było wsadzić do niej damper 200mm ? Bo 190 ciężko znaleźć a dużo pieniędzy nie mam :/
      Dodam jeszcze że dopiero zaczynam przygodę z fullami 
×